Omsorgs ansvars erklæring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

797 visninger
8 svar
0 synes godt om
31. maj 2012

Camillos

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor sognet skal have sådan en ? et sogn er da en kirke er helt bims piger? Jeg bor i præstø på sydsjælland er der nogle af jer der kan fortælle mig hvor jeg skal sende den hen? 

Har forsøgt at google det.. men er fuldstændig Lost og får snart stress.. over der intet står på papiret om hvor den skal sendes hen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

birthee

Camillos skriver:

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor sognet skal have sådan en ? et sogn er da en kirke er helt bims piger? Jeg bor i præstø på sydsjælland er der nogle af jer der kan fortælle mig hvor jeg skal sende den hen? 

Har forsøgt at google det.. men er fuldstændig Lost og får snart stress.. over der intet står på papiret om hvor den skal sendes hen? 

hvad omhandler den erklæring???

Anmeld

31. maj 2012

Mom2

Camillos skriver:

Den skal også kun aflevere hvis du skal have delt forældre myndighed med faderen til barnet.
Den skal afleveres senest 14 dage efter du har født. Du kan finde adressen på det sogn du skal sende den til på www.sogn.dk.

Læs bagsiden af papiret der står vejledning mm

Anmeld

31. maj 2012

Kvist

Jeg tror jeg ville ringe til den nærmeste kirke og spørge dem hvilket sogn jeg hørte under..

Anmeld

31. maj 2012

Mumto3

Det er kordegnekontoret til den kirke I bor ved, der skal have den. Det har intet med kirken som sådan at gøre. Det er rent administrativt, at det er kirken der registrerer fødsler og dødsfald, uanset om man er medlem af folkekirken eller ej.

Anmeld

31. maj 2012

CaWi

Den er til for at dig og faderen kan skrive under på at i skal have fælles forældremyndighed. Hvis du ik ønsker det, så skal den ikke afleveres.
Dit barn bliver automatisk skrevet i kirkebogen når h*n bliver født.
Hvordan du finder ud af hvilket sogn du hører under, kan jeg kun råde dig til at ringe til nærmeste kirke og høre ad

Anmeld

31. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Camillos skriver:

Den skal sendes til sognekontoret fordi, kirke og stat ikke er skilt ad i Danmark.

Jeg skulle også ned med min søns navngivningsattest på sognekontoret, selvom vi tilhører en anden religion

Det er kun i Syddanmark, de er fulgt med tiden, og hvor disse ting skal sendes til borgerservice.

Anmeld

4. juni 2012

christina92

Camillos skriver:

Jeg fik afvide af min JM at vi bare skulle udfylde den og så ligge den i min vandrejournal, så er den gældende. Jeg synes det lyder mærkeligt, men jeg må jo stole på det hun siger

Anmeld

5. juni 2012

Camillos

Camillos skriver:

Tak for svar piger har været lidt sen til at udmelde det ..

hehe.. Jeg har fundet ud af det er statsforvaltningen der tager sig af sådan noget.. jeg kunne heller ikke lige se hvad præsten skulle bruge det til .. hehe.. Det er kun noget med navngivnin dåb osv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.