vuggestue vs dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.002 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. april 2009

louisepigen23

Hej piger

Ved godt der er lang tid til at Marcus skal ud og passes men vil lige høre alligevel, hvad vil i anbefale at sende ham i, vuggestue eller dagpleje.... I må gerne komme med nogle argumenter hvorfor eller hvorfor ikke?

Knus Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2009

finkedinke

Som dagplejer er det min kæphest at udrydde fordomme om dagplejen.

Meget forenklet sagt så er der den håndgribelige forskel her i kommunen at vuggestue er væsentlige dyrere og har længere åbningstid end dagplejen.
Med hensyn til de bløde værdier, så er både dagpleje og vuggestue et spørgsmål om kemi mellem forældre og pædagoger/dagplejer.
Det kommer også an på barnets personlighed. Nogle børn trives bedst i små enheder som dagplejen hvor andre mangler udfordringer i dagplejen.
I vuggestuer er personalet uddannet hvor dagplejeren ofte har en kortere eller ingen uddannelse. Men kan dog godt have en anden uddannelse bag sig pædagog, medhjælper, sygehjælper osv.
I min verden betyder uddannelse en del, men ikke alt. Hvis man grundliggende har et kedeligt menneskesyn og er presset af dårlig normering kan nok så meget uddannelse ikke hjælpe.

Berith

Anmeld

24. april 2009

A.

jeg har valgt vuggestue..føler mig mere tryg ved det..personal har fået uddanelse,der er flere voksen som altid kan hjælpe hinanden osv.vuggestue har ikke så meget lukke dage så er det ikke behøv får gæste pasning,åbningstider er bedre..og synes bare at barn har bedre mulighed for udvikle sig i vuggestue end i dagpleje

Anmeld

24. april 2009

lonemus

agnieszka skriver:

jeg har valgt vuggestue..føler mig mere tryg ved det..personal har fået uddanelse,der er flere voksen som altid kan hjælpe hinanden osv.vuggestue har ikke så meget lukke dage så er det ikke behøv får gæste pasning,åbningstider er bedre..og synes bare at barn har bedre mulighed for udvikle sig i vuggestue end i dagpleje

Lige mine ord....jeg vil helt klart anbefale vuggestuen.

Anmeld

24. april 2009

Valle81

At snakke om disse valg er for mig et emne, hvor man virkelig selv er nødt til at mærke efter inderst inde. Der er millarder af meninger, og nogle foretrækker det ene og nogen det andet.

Men skal lytte til sig selv, kigge på sit barn, og undersøge muligheder. Man kan altid ringe til in vuggestue og komme på besøg, man kan komme på besøg hos en dagplejer osv.

Jeg vil ikke sige det ene er bedre end det andet, for det er total individuelt.

Jeg har selv været dagplejer, men er ikke modstander eller ser dårligt på vuggestuer. Jeg synes begge dele har sine styrker og svagheder:0)

Så mærk efter inde i dig selv, og oplev tingene for dig selv og ikke lytte til for mange fordomme om det ene eller andet. Får dårlige historier og oplevelser er der nok af, og de fylder oftes(forståeligt) mere end alt det positive:0)

Håber du finder ud af det der passer for jer

Anmeld

24. april 2009

Honningblomst

Hej..
Det er jo altid godt at overveje allerede nu...
Hvis du kender en dagplejer du stoler på og kan stå inde for og hvis du har alternativ pasning ved sygdom og ferie, så ville jeg godt vælge dp,,,ellers ville jeg aldrig gøre det. Det er ebstemt ikke barnets bedste at skulle fremmede steder hen når fast dagpleje ikke kan og så bryder jeg mig ikke om at en dagplejer kan gå og gøre som hun synes uden der er flere omkring til at støtte og "holde øje".
Og så synes jeg det er synd for børnene at de ikke har et fast sted at komme altid..
Så skulle jeg vælge den dag i dag så valgte jeg uden tvivl vuggestue...jeg håber og tror at dagplejen er uddød om 10 år og så håber jeg posen kan rystes og der tages det begge fra begge verdener og laves gode vuggestuer-
Men kunne jeg vælge så skullesmå børn slet ikke passes ude men hjemme indtil børnehave tiden, det tror jeg er det allerbedste...men jo ældre de små bliver jo bedre...(altså når de er under 2½-3 år)
Bare lige min mening..
Knus Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.