hvad skal vi bruge ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2012

katrine26

En ammepude er guld vær, husk at købe en med godt skum/skumkugler i så den ikke falder hurtig sammen.

Barnevogn/lift

babydyne/lagner til lift

Og et lille fif til forælderne få gjordt rent,købt mad ind til fryseren/køleskabet og ordne alle jeres hængepatier ( indrømmer dem har vi alle jo) op til terminen for det første lange stykke tid nå baby først er kommet så er der ik meget overskud eller lyst til at lave alt det.

Katrine26

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2012

Fenja09

Stofbleer, evt to dyner, barnevogn/lift, tøj, bleer, malkemaskine - guld værd når man står kl lo** om aftenen og har totalt ømme bryster og er ved at få brystbetændelse eller bare har for meget mælk. Vugge, lagner, dynebetræk, pusletaske, babyalam, ammeindlæg og amme bh.

Det var lige lidt af det jeg kunne komme i tanke om

/Fenja

Anmeld

30. maj 2012

Carl-Emil's mor

Princesspigen skriver:

det var egentlig os smart nok..

ja og skal du lige have verdens bedste hemmelighed : giv aldrig dit barn den samme sut 2 gange i træk...

køb 2-3 slags forskellige slags tud på sutten, så skifter du sådan så 1 lur er sut 1 anden lur sut 2 tredje lur sut 3. sådan lære du dit barn at kunne sutte på alle slags sutter og du står ikke i et dilemma hvis ynglings sutten en dag forsvinder fordi alle sutterne dur lige fantastisk

kan give min søn hvilken som helst sut og han nyder den når han skal sove

tror mange fortryder de ikke gjorde sådan

Anmeld

30. maj 2012

Princesspigen

Ciss skriver:

Et sted hvor baby kan sove, og en pusleplads m  bleer, klude og lidt skiftetøj.

Det vil jeg sige er det vigtigste. Har du det, så klarer du det fint. Så kan man anskaffe flere ting, som kan gøre livet nemmere, men i begyndelsen er soveplads og pusleplads de to ting, som babyen virkelig har brug for.

okay..

det er fordi jeg er i 21 uge må dt hedde, og tænker hvis nu jeg køber de VIGTIGE ting først og så senere køber de ting som ikke er så nødvendige, så jeg har det vigtige på plads først

Anmeld

30. maj 2012

Ciss

Princesspigen skriver:

min mor siger man ikke må/skal bruge sut de første 2 uger ihværtifal fordi man skal bruge tiden på at få gang i amningen ?

Børn er lidt forskellige. Med min ældste prøvede vi med sut ved ca dag 5 - og det ødelagde totalt amningen, så det tog et par dage, at få den til at køre igen.

Ved den yngste ville jeg ikke gøre samme fejl, men ved dag 8 var jeg desperat. Han tog sutten uden problemer og det påvirkede ikke hans sutteteknik.

Anmeld

30. maj 2012

Princesspigen

Mettefpigen skriver:

Er det kun "småting" eller store ting?.... Og vi brugte sut efter et par dage og det var ikk noget problem med amningen eller maden... Nu havde jeg ikk mælk nok i brysterne så det var GULD værd at jeg havde sut til ham

det er sådan alt hvad vi skal bruge til at starte med..

jeg skal igang med at købe ting, men vil gerne have styr på hvilke ting jeg SKAL have og hvilke ting der først kommer senere.

Anmeld

30. maj 2012

Ciss

Princesspigen skriver:

okay..

det er fordi jeg er i 21 uge må dt hedde, og tænker hvis nu jeg køber de VIGTIGE ting først og så senere køber de ting som ikke er så nødvendige, så jeg har det vigtige på plads først

Det, synes jeg, lyder som en god plan!

Anmeld

30. maj 2012

Princesspigen

tak for svarene alle sammen, der kom lige pludselig mange på en gang.. har læst dem men får nok ikke lige svaret alle på en gang  

er super glad for jeres råd

Anmeld

30. maj 2012

Princesspigen

Ciss skriver:

Det, synes jeg, lyder som en god plan!

yep var det jeg tænkte.. har en laaang liste med ting jeg gerne vil have men mange ting er ikke vigtigt det første stykke tid så det er jo ikke det første jeg behøver købe.. så prøver at få styr på prioteterne og så købe de vigtige ting først

Anmeld

30. maj 2012

Eliza

Princesspigen skriver:

min mor siger man ikke må/skal bruge sut de første 2 uger ihværtifal fordi man skal bruge tiden på at få gang i amningen ?

Jeg spurgte sygeplejersken på barselsgangen inden vi tog hjem (maller var 14 timer gammel ca) for jeg havd også hørt en fugl gale om min. 10 dage.. hun sagde bare "det er jeres unge så det bestemmer i" og BUM så havde maller sut i munden 

han har dog aldrig gidet bruge den, og amningen har BESTEMT ikke taget skade (vi har en lækker sumo unge) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.