tror i det kan lade sig gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2012

Silas&Mille

Synes 4000kr lyder meget realistisk.

Det er bare et spørgsmål om at handle de rigtige steder og fx vælge den billige udgave frem for den dyre.

Fx mælk: hvorfor betale 8kr for en liter, når man kan få en liter for en 5'er. Det løber op i den sidste ende
(Mælken er blot et eksempel på prisforskellen

Prøv om I ikke kan nøjes med 4000kr om måneden, men hav 1000kr i reserve for en sikkerhedskyld. I vil hurtigt finde ud af om I kan klare jer for de 4000kr eller om I er nødt til at ligge lidt mere på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2012

LotusCPH

Frøken Christiansen skriver:

Ja vi vil gerne prøve at blive bedre til det med at lave en madplan da vi stort set hver måned knalder 9-10000 af på mad

vi vil prøve at sløjfe alt der hedder at gå på pizzeria det har vi været gode til  kan man have et realistisk budget der siger 4000 kr om måneden på mad? og bleer til den lille, det giver vi 50 kr for pr pakke.

evt kom med nogen gode mad råd så man bedst kan spare lidt

Altså vi lavede en ugeplan der hed : man- søn på en gl. kasse til elskabet som vi malede en tavle på. Dertil skrev vi om søndagen en ny ugeplan. Lurede i frysren hvad resterende madvarer osv. og handlede så ind om søndagen efter den madplan samt madpakker osv. 

Gemte indkøbssedlen - til ugen efter og så gennemgik vi det hele. og skrev også på når vi skulle ud at spise hos familie eller andet. Vi bruger aldrig mere end 2000-3000 på mad. 

Og vi er 5 - to voksne og to børn og en kat  *G* og nu en lille ny bebs på vej. 

Men gennemgå tilbud i løbet af ugen og pak så ellers bilen .hvis I har det og så vælg to steder at shoppe stort. vi bruger føtex, fakta, aldi, neto eller rema1000 - Så kører man heller ik træt når man holder sig til et sted og max to steder at handle. 

Anmeld

30. maj 2012

FruStolpe

Vi er 2 voksne og en på 1½.

Med madplan og når vi kun handler 1xugen så bruger vi 5-600 pr uge. Det er ALT incl. Samt vi handler alt i Aldi.

Hvis ikke vi gør sådan, så bruger vi nemt det dobbelte pr uge

Jeg synes 4000 er fint

Anmeld

30. maj 2012

BellaCiinea

Ja vi vil gerne prøve at blive bedre til det med at lave en madplan da vi stort set hver måned knalder 9-10000 af på mad

vi vil prøve at sløjfe alt der hedder at gå på pizzeria det har vi været gode til  kan man have et realistisk budget der siger 4000 kr om måneden på mad? og bleer til den lille, det giver vi 50 kr for pr pakke.

Nu er vi godt nok kun min kæreste og jeg.

Men jeg ligger madplan for hver uge.

De sidste 3 uger der har vi samlet brugt 1030kr på mad.

Vi har da både fået hjemmelavet kartoffelsalat m. dunser., pastasalat m. skinketern, bearnaisekartofler m. græske dunser og revet gulerod..

Altså det jeg vil frem til er, at det stadig er lækker mad, selvom det er så billigt.

Og jeg handler bare ind i spar.. hvor jeg på det sidste også har købt kød.. 20kr par pakke.. men, hvis vi tog os sammen og kom til slagteren og købte en pose med fx 3kg oksefars i, så ville det kun koste 14kr. per pose, og så bliver det jo endnu mere billigt! =)

Og rester af pastasalaten og nogle dunser, har min kæreste fået med på madpakke, osv osv..

Synes selv jeg klarer det ret godt =)

Anmeld

30. maj 2012

Nea85

Barbamama skriver:

Tror måske jeg ville sige 5000kr så.

Jeg tror vi bruger omkring 5000kr på mad om måneden og der er ikke bleer indregnet.

Men det er en GOD ide med madplan! Jeg har lavet helt frem til august. Ha ha ha.. Og så er indkøbslisten også lavet, så den er lige til at tage med. Det er så dejligt at man ikke skal stå og tænke på hvad man nu lige skal have hver dag.

Hold da op, en madplan der varer helt til august - må man ikke få et smugkig på den til lidt inspiration?

Anmeld

30. maj 2012

bobbles

Silas&Mille skriver:

Synes 4000kr lyder meget realistisk.

Det er bare et spørgsmål om at handle de rigtige steder og fx vælge den billige udgave frem for den dyre.

Fx mælk: hvorfor betale 8kr for en liter, når man kan få en liter for en 5'er. Det løber op i den sidste ende
(Mælken er blot et eksempel på prisforskellen

Prøv om I ikke kan nøjes med 4000kr om måneden, men hav 1000kr i reserve for en sikkerhedskyld. I vil hurtigt finde ud af om I kan klare jer for de 4000kr eller om I er nødt til at ligge lidt mere på

Ja det rigtig nok :-) vi køber i for vejen mini mælk til 4,50 :-D er spændt på at se hvor meget man kan gøre det for :-)

Anmeld

30. maj 2012

Nea85

LilleLene skriver:

handel ind ÈN gang om ugen, og gør det i rema

det spare man meget ved

Nu har jeg hørt flere sige det, og vil da lige høre nærmere..
Er det billigere at handle i rema1000 i forhold til netto?

Anmeld

30. maj 2012

LilleLene

Nea85 skriver:

Nu har jeg hørt flere sige det, og vil da lige høre nærmere..
Er det billigere at handle i rema1000 i forhold til netto?

årrh nu har vi sådan en lorte netto i min by, så handler der aldrig

Men Rema har rigtig meget af deres egne varer, som er meget billigere, og det mener jeg ikke de har i netto ?

altså jeg ved at det hvert tilfælde er billigere end fakta

Mig og min kærestes madbudget ligger på 2000 om måneden, og vi har også råd til at gå ud og spise på resturant 1-2 gange om måneden

Anmeld

30. maj 2012

Karo

Det kommer også lidt an på hvor du handler.

Jeg startede på at lave madplan tidligere på året og startede med at handle i Lidl istedet for føtex. Jeg har ca barberet 5000 kr af på vores madbudget af på den konto

Anmeld

30. maj 2012

Barbamama

Nea85 skriver:

Hold da op, en madplan der varer helt til august - må man ikke få et smugkig på den til lidt inspiration?

Jo da. Men det bliver uden opskrifter. He he...

Vi laver altid mad til to dage af gangen. Nu skriver jeg bare alle de retter jeg har på.

Sloppy Joe burger

Pasta i fad

Kartoffelfad med laks og salat

Kylling med pasta, sovs og broccoli

Paella med kylling og rejer

Koteletter med tomatris

Hakkebøf med rodfrugter

Penne med skinke og grøntsager

Forårstærte

Frikadeller, kartofler og sovs

Sesamkylling med bagte kartofler

Tærte med bacon og grøntsager

Kyllingefilet med pastasalat

Æggekage i fad med skinke og feta

Rispande med laks

Kyllingesuppe med porrer

Risret med karry og rejer

Spansk skinkegryde

Lasagne med porrer og svampe

Pasta i fad

Gryderet med cocktailpølser

Gulerodsgratin med grillet kylling

Kyllingepandebøf

Krebinetter m. nye kartofler

Hvidløgsbøffer og gulerodstortillas

Hjemmelavet pizza

Pølser med varme karrykartofler

Youghurtmarineret kylling

Burgere

Pasta med melon og karry

Tacos

Foliepakke med grøntsager

Pitaburger med tzatziki

Pasta med kylling

Frikadeller med stegte æbler

Vintertærte

Wokret med svinekød og svampe

Limemarineret laks med birkes

Runde oksekødsfrikadeller med pasta og salat

Grøntsagsomelet

Kyllingehapser

Tortilla-lasagne

Broccolitærte

Kylling i honning og sennep

Spaghetti med kødsovs

Hamburgerryg med pasta og salat

Cheeseburger med avocadocreme

Kylling og spinatlasagne

Kantarel-carbonara

Bradepandetærte med fars og fetaost

Frikadeller med broccolipure' og ærter

Mandelkylling

Lammefad

Pandepizza

He he det var mange. Hvis det er kan du prøve at søge på opskrifterne på spisbedre.dk for mange af retterne er fra deres blade. Vi har abboneret på dem i et par år for at få inspiration til maden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.