Autostol problem!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.638 visninger
14 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

Anonym trådstarter

Min søn er knap 7 mdr og vejer knap 9 kilo, vi har en autostol som han HADER at sidde i, han vil hele tiden op at sidde, og da det er en baby stol ligger den jo ret meget ned som de normalt gør. Det skal også siges at hans fødder rækker ud over autostolen for neden. Hvad søren gør vi? Kan han komme op i en 9-18 kilo stol? Han er ca, 73 centimeter, men ved ikke om sådan en stol er for stor til ham.

HJÆLP BEHØVES! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

Anonym trådstarter

29. maj 2012

AnneL

Anonym skriver:

Min søn er knap 7 mdr og vejer knap 9 kilo, vi har en autostol som han HADER at sidde i, han vil hele tiden op at sidde, og da det er en baby stol ligger den jo ret meget ned som de normalt gør. Det skal også siges at hans fødder rækker ud over autostolen for neden. Hvad søren gør vi? Kan han komme op i en 9-18 kilo stol? Han er ca, 73 centimeter, men ved ikke om sådan en stol er for stor til ham.

HJÆLP BEHØVES! 

Vi havde samme problem... Jeg ville vente til han var MIN 9 måneder, for hans egen sikkerhedsskyld. Hans knogler er simpelthen ikke stærke nok endnu, det var i hvert fald hvad vi fik at vide.

Anmeld

29. maj 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

HJÆLP BEHØVES! 

Skift han stol ud med den næste str. 9-18kg eller 9-36kg(ved køb af den, skal I ikk indvestere i flere stole fremover)

Anmeld

29. maj 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Hovs.. Læste til han var på 9 kilo.
I bliver nød til at vente til han har rundet de 9kilo

Anmeld

29. maj 2012

Solstrålebørn

HJÆLP BEHØVES! 

Er hovedet vokset over kanten? Hvis ikke, så kan han sagtens være i den endnu... At fødderne stikker udover har ingen betydning, det er mere om hovedet er vokset over kanten... Før bebser må komme i en fra 9 kg skal de kunne sidde selv og holde hovedet selv.. 

Det var hvad jeg fik forklaret.. 

Anmeld

29. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Han skal veje 9 kg. Fødderne må gerne stikke udenfor - det gør ingenting.

Anmeld

29. maj 2012

Mette M

De må først sidde i den næste når de er 9 mdr. Ellers er deres nakke ikke klar. Vi flyttede dog over da vores søn var 8 mdr og 18 dage. 

Anmeld

29. maj 2012

Pigent

Anonym skriver:

HJÆLP BEHØVES! 

Rømer Frist class plus tror jeg måske ville værer noget for dig 

Han kan sidde bagudvendt indtil han skal i en forudvendt autostole og når skal det så kan i bruge den samme stol 

http://www.britax-roemer.dk/autostole/autostole/first-class-plus

Anmeld

29. maj 2012

Lenats31

Anonym skriver:

HJÆLP BEHØVES! 

det korte svar et at det ikke sikkerhedsmæssigt er forsvarligt at sætte ham i en fremadvendt endnu. Heller ikke selvom han vejer 9 kg deromkring. vægten siger nemlig absolut INTET om hans knoglestyrke. den siger faktisk ikke en dut om børns anatomi overhovedet. det gør alder derimod.

Heldigvis findes der råd for det. der er større bagudvendte stole som han kan skifte til nu. I dem kommer han op at sidde akurat som i de fremadvendte stole. de er også noget mere sikre end samtlige fremadvendte stole. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.