Anonym skriver:
Ja nu har jeg nogle spørgsmål håber i kan hjælpe!
1) Hvornår begynder man at få fostervand ?
2) hvornår begynder fosteret at ligne en baby ? Omrking Nf med hvornår sådan ca ?
3)Hvornår plejer man at få bækkenløsning ?
4) Hvornår kan man tidligst og senest komme til NF?
5) Hvad kan man gøre for at undgå spontan abort ?
Bare svar på hvad i ved 
Hejsa 
Jeg vil prøve at svare så godt jeg kan 
1) det er fosterets slimhinder, hud og tis, der danner fostervandet, derfor er det når de ting er dannet, så efter uge 6 ca begynder det så småt.
2) Det kommer meget an på hvad du tænker med ligne en baby... fra uge 9-10 kan man ane de store kropsdele fra hinanden, men først fra uge 11 ca kan man begynde at tælle tæer mm 
3) Bækkenløsning kan begynde allerede i 1. trimester, med få smerter / ømhed, da allerede der løsner ligamenterne sig.
4)Man plejer at sige at NF foregår fra 11+4-13+6
5)Der er mange faktorer der spiller ind i øget risiko for spontan abort. Tidlig spontan abort, altså inden uge 12, plejer man ikke at kunne gøre noget ved, da det oftest er slemme misdannelser på fosteret, der forårsager dette. Dog er der nogle undersøgelser der viser, at man fx skal holde igen med hård sport/arbejde, samt at du skal spise graviditetsvitaminer, for at hjælpe fosteret med god dannelse.
Mange af dine spørgsmål vil du helt sikkert kunne få svar på/uddybelse hvis du søger på diverse graviditetssider, fx graviditetskalender, hvor du kan følge et gennemsnitligt foster uge for uge.
Hvad kan man gøre for at undgå spontan abort ?