Adhd barns skolebehov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal jeg holde ham hjemme indtil ferien og lade ham starte op i en ny skole,eller skal jeg sende ham afsted hver dag til pædagoger som snakker og snakker men tydeligvis ikke kan deres arbejde,men herved får mit barn dækket sine sociale behov?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.002 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. maj 2012

Anonym trådstarter

Skader eller gavner det et adhd barn at være i en klasse med voldige,aggressive 7-12årige adhd børn med andre vanskeligheder som belønnes med noget de kalder "nintendotid" når lærerne skal tysse dem nedfor at kunne tale med dem ?

Børn kopiere jo hinanden så hvor sundt er det lige at alle specielle børn samles et sted? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

DitteFisk

Som pædagog - ja, det vil jeg mene. 

Men det er sådan vores samfund er bygget op. Børn med adfærdsvanskeligheder bliver proppet sammen fordi der ikke er mulighed for at inckludere dem i "normale" omgivelser - der er ikke nok resourcer - der er for mange børn i klasserne - lærerne har ikke tid nok til at kunne tilgodese et enkelt barns behov. Så derfor bruger man nu eksklution som inklution - altså vi sætter de adfærdsvanskelige sammen for at inkludere dem som samlet. 

Jeg synes det er svært at se hvor det gavner børnene. MEN til gengæld er der så ordentligt fagligt personale til at hjælpe dit barn hvor det er på sådan et sted. Men jeg kan nemt forestille mig hvor stigmatiserende det er for et barn kun at være sammen med andre med adfærdsvaskeligheder og ikke opleve andet. At forestille sig at være stemplet for livet nærmest.

Det er min personlige tanke. Men jeg er ikke i tvivl om at personalet har gode pædagogikker og gode hensigter. 

Anmeld

27. maj 2012

Anonym trådstarter

Deres hensigter er sikkert gode,men når de ikke gavner og ødelægger barnet mere,hvad er så formålet med en specielklasse? Det er som om de bare har placeret ham der for at tiden skal gå og afventer at han bliver teengaer og skal på efterskole,og gad vide hvordan han til den tid er når han har kopieret det ene elendige barn efter det andet. Jeg gruer for hans fremtid og overvejer stærk at blive hjemmegåene og selv undervise ham. Jeg vil jo gerne have at min søn ser hvordan man skal opføre sig i en skole. Jeg vil ikke have han belønnes med computertid hvis han kaster med stole eller penalhus. Åh hvordan skal det dog gå!

Anmeld

28. maj 2012

Lullaby

Anonym skriver:

Deres hensigter er sikkert gode,men når de ikke gavner og ødelægger barnet mere,hvad er så formålet med en specielklasse? Det er som om de bare har placeret ham der for at tiden skal gå og afventer at han bliver teengaer og skal på efterskole,og gad vide hvordan han til den tid er når han har kopieret det ene elendige barn efter det andet. Jeg gruer for hans fremtid og overvejer stærk at blive hjemmegåene og selv undervise ham. Jeg vil jo gerne have at min søn ser hvordan man skal opføre sig i en skole. Jeg vil ikke have han belønnes med computertid hvis han kaster med stole eller penalhus. Åh hvordan skal det dog gå!

Jamen er han udredt via psykolog for så burde han da få tildelt støtte til en normalklasse som første skridt? Hvis han er "placeret" der i den klasse er det fordi psykologen og skolen har vurderet at han ikke kan være i en alm. klasse og så er der en grund bagved. Men alt det burde du være informeret om?

Anmeld

28. maj 2012

LISBETH:-)

Hvis han er blevet vuderet til at skulle gå i special klasse så kan du vel ikke bare flytte ham. Så skal kommunen vel visitere ham til en ny special klasse? Hvor problematikker måske er de samme? Jeg ville snakke med lærerne/pædagogerne om mine tanker, og få deres faglige begrundelser for at handle som de gør.

Jeg er selv inklusionspædagog i specialklasse. Og nej det er ikke altid godt og være alle special børn samlet i en klasse. Men samtidig kan det godt være postitivt og være sammen med andre som en selv. Fremfor i en normal klasse hvor man måske vil blive mobbet, være anderledes og blive holdt uden for/føle sig forkert/anderledes.

Hjemmeundervisning var ikke noget jeg turde kaste mig ud i. Du skal opfylde alle de samme regler og krav til undervisningen som man gør i folkeskolen så det er ikke bare lige til! Samtidig tænker jeg at med en ADHD diagnose så er det vigtigt at din søn lærer sociale spilleregler, og det bliver svært alene der hjemme med mor.

Anmeld

28. maj 2012

Lunae

Anonym skriver:

Skader eller gavner det et adhd barn at være i en klasse med voldige,aggressive 7-12årige adhd børn med andre vanskeligheder som belønnes med noget de kalder "nintendotid" når lærerne skal tysse dem nedfor at kunne tale med dem ?

Børn kopiere jo hinanden så hvor sundt er det lige at alle specielle børn samles et sted? 

Det er en svær debat! Jeg tror at flere ADHD børn ville have det fint med at gå i normal folkeskole, HVIS skolen har de ekstra resurser, som barnet kræver!

Når det så er sagt, har jeg arbejdet på en skole for børn med ADHD og autisme. Disse børn har meget brug for struktur, genkendelse og tydelige voksne - de børn jeg arbejdede med oplevede en stor personlig udvikling og det var et virkelig godt sted for ungerne!

Jeg kan desværre ikke vurdere din situation! Som forældre skal man stille krav til at ens barn har det bedst mulige tilbud, så det må du gøre op med dig selv!

Som udgangspunkt mener jeg ikke at det skader, hvis barnet er sammen med andre diagnosebørn, men det fordrer selvfølgelig nogle tydelige voksne!

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

Han har diagnose. Jeg syntes bare at han kopier noget rigtig dårligt fra de andre børn og det vil jeg ikke have Han kom i den gruppe inden han fik diagnose,inden nogen kendte ham som sådan da det var det eneste sted der virkede som den bedst mulige løsning. Det troede jegselv på

Men når jeg ser at jeg har lært ham mere end han gør i skolen,at hans adfærd er blevet værre grundet kopier af elendige børn,at han ikke længere vil til svømning grundet de store drenge (han er den eneste på 7 resten er ældre),og nu adfærdsproblemer i så stor en grad at jeg var lige ved at stå af i svinget og opgive indtil jeg fandt ud af det var kopiering af et andet barn i klassen. Jeg talte med en anden mor som har haft de samme problemer med de samme lyde og anfald og det viste sig at vores børn kopier mohammed på 10. Han er stærk,han er aggressiv,han er direkte farlig ved siden af min på 7. Han er en af børnene der værdsætter PC tid og har forstået at man får den tildelt mere end egentlig tilladt hvis man skal hysses ned og det har resulteret i flere anfald,flere drillerier,mere vold ect

Vi mødte ham pålegepladsen og det var ikke en behagelig oplevelse. Hvis jeg ser ham igen og han ter sig sådan så bliver jeg rigtig vred. Han skal ikke gå og gøre sådan mod mit barn og slet ikke uden konsekvenser eller hvor max konsekvensen er at sidde ved en computer!!!!!

Anmeld

28. maj 2012

Ciss

Anonym skriver:

Han har diagnose. Jeg syntes bare at han kopier noget rigtig dårligt fra de andre børn og det vil jeg ikke have Han kom i den gruppe inden han fik diagnose,inden nogen kendte ham som sådan da det var det eneste sted der virkede som den bedst mulige løsning. Det troede jegselv på

Men når jeg ser at jeg har lært ham mere end han gør i skolen,at hans adfærd er blevet værre grundet kopier af elendige børn,at han ikke længere vil til svømning grundet de store drenge (han er den eneste på 7 resten er ældre),og nu adfærdsproblemer i så stor en grad at jeg var lige ved at stå af i svinget og opgive indtil jeg fandt ud af det var kopiering af et andet barn i klassen. Jeg talte med en anden mor som har haft de samme problemer med de samme lyde og anfald og det viste sig at vores børn kopier mohammed på 10. Han er stærk,han er aggressiv,han er direkte farlig ved siden af min på 7. Han er en af børnene der værdsætter PC tid og har forstået at man får den tildelt mere end egentlig tilladt hvis man skal hysses ned og det har resulteret i flere anfald,flere drillerier,mere vold ect

Vi mødte ham pålegepladsen og det var ikke en behagelig oplevelse. Hvis jeg ser ham igen og han ter sig sådan så bliver jeg rigtig vred. Han skal ikke gå og gøre sådan mod mit barn og slet ikke uden konsekvenser eller hvor max konsekvensen er at sidde ved en computer!!!!!

Jeg synes, det lyder, som om det er skolen, du skal have fat i.

Er de opmærksomme på, at de andre kopierer denne dreng?

Hvis skolen ikke er lydhør er det også noget, man kan tage op i forældrergruppen. Ikke som at hænge drengen ud - det ville virkelig være forkert - men det er vigtigt at gøre opmærksom på, at man ikke mener, det oplæg, de kører nu, virker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.