Nætterne - hvor ofte ammer I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.769 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. maj 2012

Monis

Hej piger.

Jeg har en meget nem og skøn lille pige(så brokker mig i den grad ikke) Men jeg synes, det er lidt hårdt med den afbrudte søvn om natten.

Jeg ammede i nat: kl. 23.00, kl. 2.00, kl. 4.00 og kl. 7.15. Og så fik hun igen mad kl. 9.00 og masser af den.

Vores pige har taget 700 g + fødelsvægt på på 11 dage, så jeg har masser af mælk.

Har jeres babyer fået nogen rutine om natten endnu? Og hvor tit ammer I? -Nogen tricks til, at de kan tage længere søvnryk om natten?

Solskinshilsner fra en glad og lykke mor

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2012

Maria Sun

Her svinger det meget hvor ofte der ammes. Jeg synes dog at i disse dage pga varmen er der blevet ammet mere dag og nat end jeg plejer :-)Vores lillebror er 3 uger og en dag gammel i dag.Han tabte sig da han var to dage gammel fra 3510 gram til 3100 gram, trods han spiste de første to døgn hele tiden. Men pga svær gulsot tabte han sig og var meget sløv.Da vi efter 5 dages indlæggelse vejede han 3400 gram. Sp'eren var her i tirsdags og der vejede han 4000 gram. ;-)I nat blev lillebror ammet: Kl.02Kl.04.30Kl.06.15Også nu: Kl.09Kl.12.15Skal lige siges han ikke vil tage en sut.

Anmeld

26. maj 2012

MariaJ

Jeg tror ikke rigtig man kan styre hvor tit de vil have mad. Storesøster som jo nu er to år, spiste ca hver anden time hele natten igennem, da hun var baby. Lillebror sover derimod flere timer i sammenhæng, men er som regel vågen i et par timer omkring midnat, hvor han storspiser. I nat blev han ammet mellem kl 12 og 01, og derefter kort ca kl 4 og først igen kl 8.

Anmeld

26. maj 2012

JH12

Vi går først i seng ved 23 tiden, hvor Alma får mad også vågner hun ved 3-4 tiden for spise og igen ved 8 tiden ..
Og vi spiser meget ofte her i varmen..
Men sidste uge hvor vejret var 'normalt' spiste vi hver 3-4 time, og der havde hun på en uge taget 600 gram på, så der er ikke mangel på mælk :p

Anmeld

26. maj 2012

sofiell89

Nogle nætter er vi oppe en gang i timen. Igår blev hun lagt 23.30, fik mad kl 4.30 og 7.30, hvorimod natten til igår blev hun puttet 01.30 og var lysvågen kl 3.10 og var faktisk vågen resten af natten der.

Kan godt forstå du synes det er hårdt. Jeg kan godt mærke at jeg har været "alene" hjemme siden torsdag, da manden blev tilbudt godt betalt arbejde. Det der med lige at blive aflastet 5 min engang imellem har utrolig stor betydning - kan jeg mærke

Anmeld

26. maj 2012

Maria Sun

Glemte helt og nævne at inden varmen kom, spiste lillebror ca. Hver 3 timeOm natten

Anmeld

26. maj 2012

Koen.

jamen her er der nogle nætter hvor vi ammer ca 2 gange, men så er der os nætter som i nat hvor det er hver 2. time er heldigvis vant til afbrudt søvn fra hende den store

Anmeld

27. maj 2012

EKBJ

Monis skriver:

Hej piger.

Jeg har en meget nem og skøn lille pige(så brokker mig i den grad ikke) Men jeg synes, det er lidt hårdt med den afbrudte søvn om natten.

Jeg ammede i nat: kl. 23.00, kl. 2.00, kl. 4.00 og kl. 7.15. Og så fik hun igen mad kl. 9.00 og masser af den.

Vores pige har taget 700 g + fødelsvægt på på 11 dage, så jeg har masser af mælk.

Har jeres babyer fået nogen rutine om natten endnu? Og hvor tit ammer I? -Nogen tricks til, at de kan tage længere søvnryk om natten?

Solskinshilsner fra en glad og lykke mor

Her hjemme spiser Lucas kl. 23. og igen kl. 02 og så vågner han igen mellem 7-8 :-) 

Pga. varmen tager det længere tid at amme ham om natten..

Anmeld

27. maj 2012

Monis

Joyce1986 skriver:

Vi går først i seng ved 23 tiden, hvor Alma får mad også vågner hun ved 3-4 tiden for spise og igen ved 8 tiden ..
Og vi spiser meget ofte her i varmen..
Men sidste uge hvor vejret var 'normalt' spiste vi hver 3-4 time, og der havde hun på en uge taget 600 gram på, så der er ikke mangel på mælk :p

Hold da op - hun er allerede god til at tage nogle gode ryk om natten. -dygtig pige.

Jeg glæder mig til, at der bliver 4 timer imellem amningerne om natten herhjemme.

Heldigvis synes jeg dog, at hun er god til at sove straks efter amningerne om natten - der skal hun heldigvis ikke underholdes.

Anmeld

27. maj 2012

Monis

sofiell89 skriver:

Nogle nætter er vi oppe en gang i timen. Igår blev hun lagt 23.30, fik mad kl 4.30 og 7.30, hvorimod natten til igår blev hun puttet 01.30 og var lysvågen kl 3.10 og var faktisk vågen resten af natten der.

Kan godt forstå du synes det er hårdt. Jeg kan godt mærke at jeg har været "alene" hjemme siden torsdag, da manden blev tilbudt godt betalt arbejde. Det der med lige at blive aflastet 5 min engang imellem har utrolig stor betydning - kan jeg mærke

Puha ja det må være hårdt, når hun er frisk om natten. Det problem har vi heldigvis ikke her. Her er det bare mange amninger, synes jeg.

Men mon ikke de snart får en bedre rytme om natten? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.