Det skal du gøre nu skema/Hverdags skema

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.296 visninger
2 svar
0 synes godt om
23. april 2009

Mor.sander

Min søn Simon har muligvis ADHD (starer udredning 30 juli 09) og har svært ved at holde styr på ting han skal gøre i hverdagen.. han glemmer bla. tit at gå på toiletet, så desværre tit ender i bukserne, men det er dog også psykisk betinget.. har derfor været til børnelægen med ham..
Vi fik snakket om det og blev enige om at sådan et hverdagsskema kunne være en rigtig god ting til Simon.

Tænkte på om der var nogen herinde der har sådan et skema, med hva man skal gør i løbet af dagen..
feks. spise morgenmad, tage tøj på, gå på wc osv.

Men hvordan laver man sådan et skema og hvad er jeres erfaring med sådan et?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Min moster og onkel har en stor dreng med ADHD og bruger et sådant hverdagsskema - det fungerer helt fantastisk... Da han var yngre var han ikke til at styre, kunne ligesom ikke bremse sig selv igen og drev alle omkring ham til vanvid med sin hektiske aktivitet Idag er han teenager og helt ærligt en af de mest afslappede og balancerede et af slagsen!! Man mærker naturligvis at han skiller sig en smule ud på visse punkter, men han er så velopdragen og rolig at han er en fryd at omgås og det skyldes til stor dels at de begyndte at strukturere hans hverdag ned til mindste detalje.

Min mor arbejder som psykolog med kriminelle børn og unge, hvoraf ca. 60-80 % af dem har ADHD, med eller uden officiel diagnose. Hun har set mirakler ske i ellers nedbrudte familier der har sat sig ind i barnets ADHD og har lagt deres liv ind efter de anbefalede retningslinjer. Så op med humøret - det kan blive SÅ godt for både ham og jer!!!

Anmeld

23. april 2009

Mor.sander

Takker for dit super optimistiske indlæg.. Det kan være så hård til tider, og sådan et indlæg som dit... Giver rigtigt gå påmod!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.