Er det dumt, eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

919 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. maj 2012

LHS

Hej Alle derude

Sagen er den, at jeg er gravid i 8. uge og har mange smerter i underlivet og maven. Ikke vildt voldsomme, men er der hver dag og ofte (jeg bløder ikke). Jeg har været ved lægen, og hun mener at det er ligamentsmerter og at jeg bare skal tage det roligt. Men syntes det er lidt svært og at der pludselig er længe til NF, for at se om alt er ok. Det skal siges at jeg har døjet med ondt i underlivet før jeg blev gravid og det er blevet tjekket på sygehuset og der kunne ikke findes et svar på dette.

Nu har vi så bestilt en tid til tidlig scanning, hos en privatklinik i Århus, næste mandag. Men kan ikke finde ud af om jeg overreagerer eller om vi bare skal tage det roligt og vente til NF. Hvad ville i have gjort?

Rigtig god fredag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2012

henh01

Jeg ville tage ekstra scanningen. Hellere være sikker end i tvivl.

Anmeld

25. maj 2012

Nessie

De uger kan være rigtig lange at gå og vente i, så ville også helt klart tage til den skanning

Anmeld

25. maj 2012

Mariekiksen

Alle er forskellige og hvis du føler du har brug for en tidlig scanning, så er det da det du skal..

Det er småpenge set ift. du kan få lidt ro indeni. 

Her har vi valgt det samme, da jeg har en historie der gør jeg godt kan være lidt nervøs over alting 

Held og lykke med graviditeten! 

Anmeld

25. maj 2012

Masig

LHS skriver:

Hej Alle derude

Sagen er den, at jeg er gravid i 8. uge og har mange smerter i underlivet og maven. Ikke vildt voldsomme, men er der hver dag og ofte (jeg bløder ikke). Jeg har været ved lægen, og hun mener at det er ligamentsmerter og at jeg bare skal tage det roligt. Men syntes det er lidt svært og at der pludselig er længe til NF, for at se om alt er ok. Det skal siges at jeg har døjet med ondt i underlivet før jeg blev gravid og det er blevet tjekket på sygehuset og der kunne ikke findes et svar på dette.

Nu har vi så bestilt en tid til tidlig scanning, hos en privatklinik i Århus, næste mandag. Men kan ikke finde ud af om jeg overreagerer eller om vi bare skal tage det roligt og vente til NF. Hvad ville i have gjort?

Rigtig god fredag

Jeg havde også valgt scanningen. Vi købte en scanning i uge 7 for at se hjerteblink. Det var lige op til jul og vi ville gerne give familien den "julegave" at fortælle nyheden til jul, men vi turde ikke sige noget før vi vidste om der var liv... Derfor betalte vi også 500 kr for at være sikre på liv... Og ingen af os har fortrudt, vi var meget enige om at tage den scanning inden vi fortalte noget når nu det var så tidligt, og vi synes julen var den perfekte anledning så vi ville ikke vente med at fortælle det til efter NF...

Hvis du er virkelig nervøs, så synes jeg det er pengene værd med en scanning så du ikke skal gå og bekymre dig om det i 4-5 uger endnu...

Anmeld

25. maj 2012

MorDk

Ugerne kan være SÅÅÅÅÅ lange.... derfor ville jeg betale en TS og få ro i sjælen... 

Anmeld

25. maj 2012

FamilenStorm

LHS skriver:

Hej Alle derude

Rigtig god fredag

Man skulle tro det var mig der havde skrevet det indlæg, da jeg var gravid med Alberte..

Tror jeg ramte lægvægten 3 gange inden vi nåede NF fordi jeg havde smerter og var SÅ nervøs for at miste.. Fik også at vide at det højst sandsynlig bare var ligamentsmerter eller "hård" mave..

Så jeg kan sagtens sætte mig ind i dine tanker.. Og det føles bare som evigheder inden man kan få vished...

Hvis det kan gøre dig mere rolig, så synes jeg i skal tage den tryghedsscanning, og ellers så længe du ikke bløder, tror jeg ikke du skal være urolig...

Held og lykke med det hele..

Anmeld

25. maj 2012

LHS

Tak allesammen. Jeg tror bare at jeg beholder tiden. Vi har heller ikke fortalt det til nogle endnu - ikke engang at vi er i gang med pb. Men vi vil heller ikke fortælle noget før vi har set at der er liv Nå nu må det gerne snart blive d. 4. juni.

Anmeld

25. maj 2012

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

LHS skriver:

Hej Alle derude

Rigtig god fredag

Jeg havde os fået en tidlig scanning, snupper nok selv en pga et par SA'er tidligere, bare for roen

Anmeld

25. maj 2012

Rødhætte

LHS skriver:

Hej Alle derude

Rigtig god fredag

Jeg var lige så nervøs som dig da jeg var gravid. Vi købte os til en scanning i uge 8 og det var ALLE pengene værd  Ser man hjerte blink i uge 8 er der kun 3 procent risiko for at man abortere.. Glæd dig til scanningen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.