Har lyst til at bage men mangler idéer og opskrifter. :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.165 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. maj 2012

Tystys14

Nogle der har lyst til at komme med nogle idéer til kager, jeg kan bage, er i totalt bagehumør, men gider ikke lave flere kedelige chokoladekager, og muffins med chokolade, nu skal der ske lidt andet.  Igår bagte jeg bedstefars skæg, i forgårs muffins og dagene forinden almindelige chokoladekager, og popcakes. Nu jeg løbet tør for idéer. Og det skal helst ikke være med chokolade, for tror jeg familien her er ret trætte af hi hi hi. 

Det må også meeget gerne være med nogle cremer eller andet lækkert tilbehør, så jeg kan gøre lidt mere ud af det uden det bliver for meget "fest" kage.

Igen Kom MEGET gerne med bud, og idéer jeg er frisk på det meste.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2012

M (:

NV skriver:

Nogle der har lyst til at komme med nogle idéer til kager, jeg kan bage, er i totalt bagehumør, men gider ikke lave flere kedelige chokoladekager, og muffins med chokolade, nu skal der ske lidt andet.  Igår bagte jeg bedstefars skæg, i forgårs muffins og dagene forinden almindelige chokoladekager, og popcakes. Nu jeg løbet tør for idéer. Og det skal helst ikke være med chokolade, for tror jeg familien her er ret trætte af hi hi hi. 

Det må også meeget gerne være med nogle cremer eller andet lækkert tilbehør, så jeg kan gøre lidt mere ud af det uden det bliver for meget "fest" kage.

Igen Kom MEGET gerne med bud, og idéer jeg er frisk på det meste.

Hermed to forslag, der altid falder i god jord herhjemme (hvis man kan lide kage med frugt):

Festlig frugttærte

Marengs:
4 æggehvider
300 g sukker
2 tsk vanillesukker
100 g finthakkede hasselnødder

Dej:
250 g margarine
200 g sukker
4 æggeblommer
2 dl mælk
150 g mel
3 tsk bagepulver

Fyld:
4 dl piskefløde
4 dl creme fraiche 38 % 

Pynt:
Frugt, frisk eller fra dåse

Fremgangsmåde:

Æggehvider piskes meget stive, sukker, vanillesukker og nødder vendes i.

Dejen røres og kommes i en bradepande. Marengsen smøres ud over dejen. Bages ved 200 gr ca 30 min på nederste rille.

Kagen afkøles og tages ud af formen (vendes inden den pyntes).

Fløden piskes hårdt, blandes med creme fraich og lægges på den afkølede kage.

Pyntes med frugt - husk at sætte det helt tæt.

Kan bages og pyntes dagen før.

Pæretærte

Kage til 6

150 g smør, 240 g hvedemel (ca. 4 dl), 125 g sukker (ca. 1½ dl), 1 tsk vaniljesukker, 1 æg, 1 spsk vand, 4 pærer (ca. 600 g)

Pensling: vand

Pynt: sukker

Fremgangsmåde:

Skær smørret i mindre stykker og smuldr det i melet. Bland sukker, vaniljesukker og ingefær i. Saml dejen hurtigt med æg og vand. Læg dejen koldt 1 time. Smør en tærteform eller springform (ca. 23 cm i diameter). Del dejen i 2 dele, og rul hver del ud i en rund plade, der passer til formen. Læg den ene del i formens bund, og pres dejen op langs kanten. Skræl pærerne og flæk dem. Tag kernehuset ud og læg de halve pærer i formen med den buede side opad, og med stilkenden mod midten. Læg den anden plade dej over pærerne og tryk godt til i kanten. Pensl med koldt vand og drys med lidt sukker. Bag tærten midt i ovnen. Server den lun.

Anmeld

25. maj 2012

JanetBJ

Jeg tænker vandbakkelser eller noget med frugt mmmmmh nam nam

Anmeld

25. maj 2012

Tystys14

M (: skriver:

Hermed to forslag, der altid falder i god jord herhjemme (hvis man kan lide kage med frugt):

Festlig frugttærte

Marengs:
4 æggehvider
300 g sukker
2 tsk vanillesukker
100 g finthakkede hasselnødder

Dej:
250 g margarine
200 g sukker
4 æggeblommer
2 dl mælk
150 g mel
3 tsk bagepulver

Fyld:
4 dl piskefløde
4 dl creme fraiche 38 % 

Pynt:
Frugt, frisk eller fra dåse

Fremgangsmåde:

Æggehvider piskes meget stive, sukker, vanillesukker og nødder vendes i.

Dejen røres og kommes i en bradepande. Marengsen smøres ud over dejen. Bages ved 200 gr ca 30 min på nederste rille.

Kagen afkøles og tages ud af formen (vendes inden den pyntes).

Fløden piskes hårdt, blandes med creme fraich og lægges på den afkølede kage.

Pyntes med frugt - husk at sætte det helt tæt.

Kan bages og pyntes dagen før.

Pæretærte

Kage til 6

150 g smør, 240 g hvedemel (ca. 4 dl), 125 g sukker (ca. 1½ dl), 1 tsk vaniljesukker, 1 æg, 1 spsk vand, 4 pærer (ca. 600 g)

Pensling: vand

Pynt: sukker

Fremgangsmåde:

Skær smørret i mindre stykker og smuldr det i melet. Bland sukker, vaniljesukker og ingefær i. Saml dejen hurtigt med æg og vand. Læg dejen koldt 1 time. Smør en tærteform eller springform (ca. 23 cm i diameter). Del dejen i 2 dele, og rul hver del ud i en rund plade, der passer til formen. Læg den ene del i formens bund, og pres dejen op langs kanten. Skræl pærerne og flæk dem. Tag kernehuset ud og læg de halve pærer i formen med den buede side opad, og med stilkenden mod midten. Læg den anden plade dej over pærerne og tryk godt til i kanten. Pensl med koldt vand og drys med lidt sukker. Bag tærten midt i ovnen. Server den lun.

Tusind tak  den første opskrift skal klart prøves, den lyder suuuper go  tak for det. Tror den er lige noget for min kæreste.

Anmeld

25. maj 2012

M (:

NV skriver:

Tusind tak  den første opskrift skal klart prøves, den lyder suuuper go  tak for det. Tror den er lige noget for min kæreste.

Den er mega god til overskuelige penge - og opskriften er heller ikke specielt avanceret.. Men den smager virkelig skønt og den smager (og ser) "svær" ud.. Men de gange jeg har bagt den har det været "vild jubel".. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.