Det er hårdt at aflevere for tiden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.053 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. maj 2012

MorDk

Vores søn på 20 mdr. har gået i vuggestue siden august 2011. 

Maj 2012 skiftede han vuggestue pga. flytning. Det går godt nok, men det er rigtig svært at aflevere ham for tiden.

Han er meget Mor-syg og han holder fast og kysser mig hele tiden. Han vil helst ikke have jeg går.

Når jeg går og vinker farvel TUDBRØLER han og kalder på mig. Det går liiiige i hjertet  og jeg skal bide mig selv i tungen for ikke at græde... ( Jeg er også ret følsom selv) Nå, men jeg får af vide af pædagogerne, at han stopper ret hurtigt efter jeg er gået... MEN jeg synes det er så hårdt for tiden. Allerede når vi er på vej over til vuggestuen begynder han at holde fast i mig... og hans mundvig peger nedaf...  Ønsker bare han har det godt... og det har nok også... men det gør bare ondt i mit hjerte at se ham sådan. Han var SÅ glad for sin gamle vuggestue. Der var ALDRIG nogle problemer. Det er nok omvæltningerne.... og alderen? 

Andre som har haft det som mig? 

Ville bare liiiige dele med jer... for mit hjerte smerter for tiden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2012

Mother-love

Ville kke gå uden at give dig en
Jeg har ikke selv prøvet det. Isabella bliver 1 år på onsdag, og hun startede i vs den første februar. Og hun har aldrig grædt når vi er gået. Hun har slet ikke tid til at sige farvel til os.
Men jeg ville klart også synes det er vildt hårdt at forlade hende hvis hun var ked af det.
Og jeg tror det er som du selv siger en lidt omvæltning for ham at han har skiftet vs. Det kan godt være at han måske er lidt bange for at knytte sig til stedet i frygt for at blive flyttet. Men er ret sikker på at når han er helt tryg ved stedet og finder ud af at han ikke bliver flyttet igen så får han det godt der

Anmeld

25. maj 2012

MorDk

Tak for krammeren  Den var tiltrængt! 

Heldigvis er det en intergreret institution så han skal fortsætte i børnehave der... og de voksne på stuen følger ham hele vejen til han skal i SFO/skole ( medmindre de siger op eller lign) Det er sådan jeg har forstået det ihvertfald *S* 

Ja... går heldigvis hjemme (er sygemeldt frem til barselsstart) så kan til hver en tid hente ham hvis der bliver noget....*S* Det er ihvertfald rart! Vi bor liiiige klods op af vuggestuen.... så kan kigge over på legepladsen ( dog skærmer alle de smukke blomster pt.) Men det er rigtig rart at være så tæt på ... 

Håber bare han bliver så glad for denne vuggestue som han var for det den gamle...! 

Anmeld

25. maj 2012

Ditte-3

kender det godt fra min dreng da han var ynger, han stadi meget mor syg men selfølig på en anden måde. jeg lærte at når jeg avlevret ham den gang var det vigtig jeg gjore det hurtig for jo mere jeg trak tiden ud jo være blev det. og min mor er selv dagplejemor så har set hvordan børnene er når de bliver avlevret og hvor hurtig det går efter mor/far er gået før de griner og har det sjov igen

Anmeld

25. maj 2012

Nettemor

Sådan en periode har vi også lige haft. 2år+ Og det har ikke været pga omvæltninger. Men vores DP fortalte at sådan har børnene det i perioder. Men det gør det jo ikke nemmere for os mødre

Anmeld

25. maj 2012

MorDk

Ditte-3 skriver:

kender det godt fra min dreng da han var ynger, han stadi meget mor syg men selfølig på en anden måde. jeg lærte at når jeg avlevret ham den gang var det vigtig jeg gjore det hurtig for jo mere jeg trak tiden ud jo være blev det. og min mor er selv dagplejemor så har set hvordan børnene er når de bliver avlevret og hvor hurtig det går efter mor/far er gået før de griner og har det sjov igen

Lige præsis. Har også den erfaring at det ikke gør det bedre at blive "hængende" Jeg prøver at fremstå så positiv som muligt. Smiler og ønsker god dag og siger jeg elsker ham og henter ham senere. Vinke-Vinke...  

Det der er hårdt er når man skal aflevere ham til pædagogen, og han holder fast og man må "vride" ham fra sig... imens han græder og råber på sin mooooar  Men heldigvis går det hurtigt over... Men liiige i situationen har jeg allermest lyst til at tage ham tilbage, kramme ham og kysse ham og så gå hjem igen og hygge sammen med ham! MEN det nytter jo ikke noget... det ved jeg godt! 

Anmeld

25. maj 2012

MorDk

Nettemor skriver:

Sådan en periode har vi også lige haft. 2år+ Og det har ikke været pga omvæltninger. Men vores DP fortalte at sådan har børnene det i perioder. Men det gør det jo ikke nemmere for os mødre

Tænker også det er alderen... Men er nu også ret sikker på at det er flytningen der også spiller ind her ... *suk* 

De kære børn... og stakkels forældre... *S*

Anmeld

25. maj 2012

Nettemor

MorDk skriver:

Tænker også det er alderen... Men er nu også ret sikker på at det er flytningen der også spiller ind her ... *suk* 

De kære børn... og stakkels forældre... *S*

Det kan jo være begge dele Men hvordan er han når du skal hente?

Anmeld

25. maj 2012

Ditte-3

kender det alt for godt og dagen ind til man henter sit barn igen er lang, jeg havde en avtale med pedagorene om at de hjal mig og de sad i vinduet og vinked til mig og fik ham på andre tanker når jeg var væk

Anmeld

25. maj 2012

MorDk

Nettemor skriver:

Det kan jo være begge dele Men hvordan er han når du skal hente?

Jamen der vil han hurtig ud af døren og hjem...

Han siger HEJ MOAAAAR  og kysser og krammer... og vil ud til sine ting med det samme. I den gamle vuggestue skreg han når han skulle med hjem. HAN ville hellere lege...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.