Kloge kvinder ang. fostervand..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.265 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. april 2009

Stumpen

som I ved blev jeg jo sat i gang sidste gang, men hvordan ved man egentlig at det er ens fostervand, der er gået og det ikke bare er udflåd elller tis??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2009

Munder

Nu er det jo noget siden jeg skulle tage stilling til det, men er det ikke noget med at tage et bind på, og hvis det bliver vådt er det fostervandet, da det bliver ved med at sive.

tror du da det er noget i gærde?

Anmeld

22. april 2009

Stumpen

Nej nej nej, er du da gal mand Har bare døjet meget med udflåd i denne graviditet og så slog det mig bare lige hvordan man egentlig viste om det var det ene eller andet og hvem er bedre at spørge end jer erfarne kvinder
På nogen måder føler jeg mig uerfaren omkring fødslen fordi jeg ikke havde den naturlige optakt med sidste gang... F.eks sætningen "du er ikke i tvivl når du har veer" den fik jeg heller ikke af- eller bekræftet, da mine veer nærmere var kramperlignende tingester og ej som rigtige veer skal være -som jeg forstod det i hvert fald...

Anmeld

22. april 2009

Munder

Puha, blev da lige helt nervøs, bebs skulle jo gerne vente et par måneder endnu

Anmeld

22. april 2009

Stumpen

Ja, det ville moderen sætte pris på.. Jeg skal da have en basse ud til mig som sidste gang, der selv kan holde nakken som Mathilde -andet kan jeg da ikke hitte ud af

Anmeld

23. april 2009

3rollinger

Uden at vide det, tror du saa ikke det er lidt som med veerne. Man ved bare naar det er de rigtige. Og det jeg elles har hoert er at umiddelbart tror kvinderne at de tisser, men da det bare fortsaetter og fortsaetter saa gaar det til sidst op for dem at det nok er fostervandet.

Knus

Anmeld

23. april 2009

Stumpen

Uden at vide det, tror du saa ikke det er lidt som med veerne. Man ved bare naar det er de rigtige. Og det jeg elles har hoert er at umiddelbart tror kvinderne at de tisser, men da det bare fortsaetter og fortsaetter saa gaar det til sidst op for dem at det nok er fostervandet.

Knus

Jo det kan godt være at det er sådan det hænger sammen..

Men er jeg den eneste der er ikke som sådan frustreret, men lidt irriteret over sætningen "når du får X så ved du det"? Jeg er godt klar over at veer er så individuelle, men sikke et svar at få som naiv uvidende første (og anden ) gangsfødende...

Anmeld

23. april 2009

g.seerup

jeg var ikke i tvivl da vandet gik, men det kom også bare på en gang, og blev ved med at rende..første tanke var godt nok om jeg tissede, men kunne ikke få hold i det, så det var det jo nok ikke
Men jeg har en kollega, som gik i to dage med sivende fostervand..hun tænkte at det nok bare var hendes udflåd der havde skiftet konsistens, for der var 5 uger til hendes termin, så hun tænkte slet ikke i de baner..så tror det er meget forskelligt..
Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.