Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hej
Jeg skal lave en kage til min svigerfar. Helst skulle den først spises søndag formiddag, men da vi står og skal på camping ved dem hele weekenden er jeg nødt til at bage bundene i dag og muligvis ligge kagen sammen i aften, overtrække med fondant i morgen (hvis butikkerne når at få det hjem, det er åbenbart pludselig i restordre)
Hvornår kan vi senest spise kagen?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Hvis du bare sørger for at købe FRISKE varer, og du opbevarer kagen på køl inden, så kan den faktisk reelt holde sig ligeså længe som f. eks. fløden kan holde sig
Og som det er almindeligt kendt, så bliver en lagkage jo kun bedre af at stå en dag eller to i køleskabet
Så du kan sagtens bage i dag, evt. lægge sammen, det ville jeg dog gøre i morgen og komme fondant på i samme omgang
God fornøjelse
Jeg vil sige at det kommer an på hvad du har som fyld i kagen.
Nogle kager kan nemlig (hvis de er fuldt overtrukket med fondant), nemlig godt stå ude ved stuetemperatur i op til tre dage.
Men, i denne varme vil jeg nok holde den på køl.
Brug evt. en fugtighedssirup til bundene så de holder på smag og fugt. Så kan den sagtens stå i køleskabet i flere dage =)
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128