Ubehagligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

926 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. maj 2012

Pige1984

Hej.

Jeg kørte min kæreste på arbejde i dag og så tog jeg i Rema for at handle og fik købt en bære pose fuld med vare, så da jeg kom hjem begyndte det at stramme rigtig meget fra navlen og ned. Og jeg satte mig hen for at slappe lidt af i en lille time og så gik jeg i køkkenet for at skrælle kartofler til kartofelsalat i aften og lavede lagkage til svigermor for hun har fødselsdag i dag. Og det strammer stadig og indimellem meget. 

Har jeg lavet for meget eller er det bare plukveer, kan ikke rigtig finde ud af de der plukveer da jeg er førstegangs gravid.

Nogen der har nogle råd eller ved hvad det kan være, eller hvad jeg skal gøre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

Princesspigen

Pige1984 skriver:

Hej.

Jeg kørte min kæreste på arbejde i dag og så tog jeg i Rema for at handle og fik købt en bære pose fuld med vare, så da jeg kom hjem begyndte det at stramme rigtig meget fra navlen og ned. Og jeg satte mig hen for at slappe lidt af i en lille time og så gik jeg i køkkenet for at skrælle kartofler til kartofelsalat i aften og lavede lagkage til svigermor for hun har fødselsdag i dag. Og det strammer stadig og indimellem meget. 

Har jeg lavet for meget eller er det bare plukveer, kan ikke rigtig finde ud af de der plukveer da jeg er førstegangs gravid.

nu ved jeg ikke hvo langt henne du er..

men jeg selv tog til vagtlægen for et par uger siden da jeg over et par dage pludselig fik spændinger i underlivet og det bare blev værre.. var efter de 12 uger der...

er selv første gangs gravid så blev ret nervøs og bange..

men det vidste sig det bare var ligma-båndene der spænder fordi de udviger sig..

det spænder fra skambenet og op til navlen og gør det næsten dagligt nu.. jo mere jeg laver fysisk jo ømmere føler jeg jeg bliver.. men det er altså helt normalt.. intet at være bekymret for og jeg er nu 19+6 og alt er som det skal være..

Anmeld

24. maj 2012

Pige1984

Princesspigen skriver:

nu ved jeg ikke hvo langt henne du er..

men jeg selv tog til vagtlægen for et par uger siden da jeg over et par dage pludselig fik spændinger i underlivet og det bare blev værre.. var efter de 12 uger der...

er selv første gangs gravid så blev ret nervøs og bange..

men det vidste sig det bare var ligma-båndene der spænder fordi de udviger sig..

det spænder fra skambenet og op til navlen og gør det næsten dagligt nu.. jo mere jeg laver fysisk jo ømmere føler jeg jeg bliver.. men det er altså helt normalt.. intet at være bekymret for og jeg er nu 19+6 og alt er som det skal være..

Jeg er i uge 27.

Anmeld

24. maj 2012

Princesspigen

Pige1984 skriver:

Jeg er i uge 27.

en del længere henne end mig..

prøv at ligge og lappe af på ryggen og så mærke efter/trykke rundt og mærk hvor du r mest øm..

hvis det er ligma smerter burdte du have ondt samme steder som mig vil jeg tro..

og på mig når jeg trykker kan jeg mærke det er mest i siderne af maven "ligmenterne" der gør ondt..

Anmeld

24. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det lyder som plukveer, fordi du har overanstrengt dig lidt. Prøv bare at slappe godt af! Vh stine

Anmeld

24. maj 2012

FamilenStorm

Pige1984 skriver:

Hej.

Synes det lyder rigtig meget som plukveer... Og dem vil du nok opleve indtil du føder.. De kommer og går... Det er dog vigtig at de ikke gør sådan rigtig ondt...

Anmeld

24. maj 2012

-Sigrid-

Hvis de ikke gør ondt og bare strammer så gør det ikke noget

Bliver maven "hård" hvis du prikker til den? Og uge 27 er jo omkring hvor man begynder at ligge rigtig meget mærke til dem, især når man går rundt

Du har jo selv opdaget at det hjælper at ligge ned, så gør du bare det noget mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.