Dårlig hørsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

923 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. maj 2012

Ciss

Vi var i går til samtale i vuggestuen omkring vores lille søn på 2,5 år. Han siger meget få ord - sjældent i sammenhæng - og har vel ca 3-4 ord han udtaler korrekt. Han snakker en del babbelsprog, som man sjældent kan tyde og en del meget utydelige ord.

De sagde, at de gerne ville forsøge at arbejde mere med at få ham til at bruge sproget, for det virker ikke, som om det falder ham ind, at han kan gøre det. På trods af at han tilsyneladende forstår, hvad der bliver sagt.

Men de anbefalede os at få kontrolleret hans hørsel.

Jeg har i den senere tid lagt mærke til, at han ikke kan finde mig, hvis jeg står tre meter bag ryggen på ham og kalder. Det er tydeligt, at han ikke ved, hvor lyden kommer fra. Er det noget, som er normalt? Jeg kan ikke huske, at vores pige, som nu er 4,5 år, havde den slags problemer....

Er der nogen, som har erfaring med dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

maria_wlt

Ciss skriver:

Vi var i går til samtale i vuggestuen omkring vores lille søn på 2,5 år. Han siger meget få ord - sjældent i sammenhæng - og har vel ca 3-4 ord han udtaler korrekt. Han snakker en del babbelsprog, som man sjældent kan tyde og en del meget utydelige ord.

De sagde, at de gerne ville forsøge at arbejde mere med at få ham til at bruge sproget, for det virker ikke, som om det falder ham ind, at han kan gøre det. På trods af at han tilsyneladende forstår, hvad der bliver sagt.

Men de anbefalede os at få kontrolleret hans hørsel.

Jeg har i den senere tid lagt mærke til, at han ikke kan finde mig, hvis jeg står tre meter bag ryggen på ham og kalder. Det er tydeligt, at han ikke ved, hvor lyden kommer fra. Er det noget, som er normalt? Jeg kan ikke huske, at vores pige, som nu er 4,5 år, havde den slags problemer....

Er der nogen, som har erfaring med dette?

Vores dreng er 2,5 år og har samme problem... Vi startede med dræn i Marts, men til kontrol var det ikke blevet bedre. Nu skal vi til en 3 timers undersøgelse på OUH her den 4 Juni. 

Jeg ville få din søn til en ørelæge med det samme.. IKKE læge.. Du skal ikke havde en henvisning.. Så ring i morgen og få en tid..

Anmeld

23. maj 2012

Ciss

maria_wlt skriver:

Vores dreng er 2,5 år og har samme problem... Vi startede med dræn i Marts, men til kontrol var det ikke blevet bedre. Nu skal vi til en 3 timers undersøgelse på OUH her den 4 Juni. 

Jeg ville få din søn til en ørelæge med det samme.. IKKE læge.. Du skal ikke havde en henvisning.. Så ring i morgen og få en tid..

Tak for svar!

Jeg har altid tænkt, at der ville være smerter, hvis han havde den slags øreproblemer, men der tager jeg måske fejl?

Vi skal absolut få det kontrolleret ordentligt!

Anmeld

23. maj 2012

LinLin

Det kunne da godt lyde som om der var noget med hørelsen, hvos han ikke kan høre du står bag ved ham...

Min ældste var også lang tid om at snakke og udtalte ikke ordene korrekt. Han forsøgte nogle gange at efterligne hvad man sagde, men det lød helt anderledes! (ex kaldte han toget James fra Thomas tog for "Rrrr" ) Da han startede i børnehave havde de svært ved at forstå ham (han kom fra DP)

Men altså et lægetjek har ikke vist tegn på at der skulle være noget med hans hørelse! Han er 5½ i dag og taler helt korrekt!

- så nogle er altså også bare langsomme

Anmeld

23. maj 2012

maria_wlt

Ciss skriver:

Tak for svar!

Jeg har altid tænkt, at der ville være smerter, hvis han havde den slags øreproblemer, men der tager jeg måske fejl?

Vi skal absolut få det kontrolleret ordentligt!

Det tænkte jeg også, men Tristan havde ingen smerter... Kun et lille tryg på det ene øre.

Håber at dræn er nok til at hjælp din søn

Man bliver jo lidt bekymret...det er jo meget man går glip af når man ikke høre ret godt

Tristan siger ALDRIG sætninger - Kun enkel ord.. Men han viser heldigvis ikke tegn på at han er hæmmet af det...endnu..

Anmeld

23. maj 2012

Ciss

maria_wlt skriver:

Det tænkte jeg også, men Tristan havde ingen smerter... Kun et lille tryg på det ene øre.

Håber at dræn er nok til at hjælp din søn

Man bliver jo lidt bekymret...det er jo meget man går glip af når man ikke høre ret godt

Tristan siger ALDRIG sætninger - Kun enkel ord.. Men han viser heldigvis ikke tegn på at han er hæmmet af det...endnu..

Godt at høre.

Nej, vores dreng virker også glad og fornøjet og social.

Skal blive godt at få det undersøgt!

Anmeld

23. maj 2012

Skouboe

Enig med de andre - det lyder som ørerne. Ring til en ørelæge og få en tid. Det tager 5 minutter at få tjekket og kræver ikke en henvisning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.