Jeg har en lille frustration i forhold til mine to boern. De er jo som bekendt 2 og 4 aar, hvilket betyder at de paa mange niveauer slet ikke kan de sammen ting.
F.eks igaar gaar vi i gang med at lave en aeblekage og her kan Laura jo lave mange flere ting end Daniel og er faktisk rar at lave aktiviteter med, mens Daniel jo stadig er lille og jeg er i virkeligheden mere bange for at det hele vaelter paa gulvet. Daniel vil helt det samme som Laura faar lov til, men det kan han ikke altid fordi der bare er motoriske evner som han ikke har opnaaet endnu. Saa mange gange vaelger jeg at goere det hele selv, hvor Laura nok godt kunne have vaeret med, men ikke Daniel. Og Laura ville elske at vaere med. Hvordan kan man goere det bedre? Jeg vil jo rigtig gerne lave ting med Laura og synes ogsaa det er synd for hende at hun skal "lide" under at have en lillebror der af gode grunde ikke kan det samme som hende. Men samtidig vil jeg jo heller ikke holde Daniel udenfor. Han elsker ogsaa at vaere med.
Igaar gjorde jeg det at Daniel fik lov at "skaere" aebler med en fuldkommen uduelig kniv som ikke kunne skaere hverken ham eller aeblerne. Men han var da underholdt.
Nogen der har staaet overfor dette problem og har en god loesning?
Knus
Trine
Anmeld