Så vil jeg da også lige bidrage med min fødselsberetning 
Jeg vågnede lørdag morgen og opdagede at mit trusseindlæg var fyldt med blod så jeg skyndte mig at ringe til fødegangen hvor de bad mig komme ind og blive checket... havde ingen smerter overhovedet hvilket nok var med til at jeg tog det forholdsvis roligt 
Mig og kæresten spiste lidt morgenmad og tog en taxa hen på sygehuset. Her blev jeg checket og fik at vide at det var vandet der var gået og at det nok var gået af flere omgange et par dage forinden også.
Jeg blev hentet og kørt af falck til et større hospital hvor der er børneafdeling hvis der skulle være noget nu hvor den lille ville ud før tid (var 36+5) og hun vejede 2300 g og var 47 cm lang ved fødslen.
Hen på eftermiddagen vurderede de at det var på tide at prøve at sætte fødslen igang da de ikke var sikre på over hvor lang en periode mit vand var gået. (skønnes 2-3 dage)
Jeg fik løbende stikpiller og først hen mod aftenen/natten begyndte jeg at få menstruationsagtige smerter som gjorde at det kun blev til 1 times søvn den nat. Et par varmepuder tog dog det værste

Søndag morgen fik jeg morgenmad og tog et dejlig varmt bad, hvorefter jeg fik tilkoblet en (ecg ?) som måler babys hjertelyd og eventuelle veer. Alt var i skønneste orden.
Senere kom en sygeplejerske ind og fortalte hvad der skulle ske og hun spurgte ind til evt. ønsker.
Jeg fik lagt en epidural så tidligt i førløbet så jeg aldrig nåede at have rigtig ondt og den virkede med det samme og til UG

samtidig fik jeg anlagt v drop. Havde ingen smerter overhovedet og kunne samtidig se på skærmen at jeg havde kraftige veer
Efter lidt tid blev jeg undersøgt og havde åbnet mig 3 cm og fik prikket hul på en lille hinde med fostervand.
Næste gang sygeplejersken kom og undersøgte mig var jeg 10 cm åben og fik at vide at nu skulle jeg snart til at føde

Jeg havde bestilt en podendus blokade som skulle tage de værste pressesmerter men desværre virkede den ikke optimalt og de havde samtidig slukket for epiduralen

men det var alligevel kun de sidste 5-10 min af presseprioden jeg mærkede og det gjorde til gengæld også pænt ondt

Jeg fik lattergas men rev hurtigt masken fra hinanden og var ved at rive kærestens t-shirt i stykker

og vupti så var hovedet ude.. kroppen kom i næste ve og inden for 5 min var moderkagen også ude

Alt i alt en rigtig god oplevelse som jeg sagtens kunne gøre igen, vil faktisk betegne det som en næsten smertefri fødsel

Det skal lige siges at jeg har trænet meget og rimelig intens fitness gennem de sidste 5-6 mdr af graviditeten så jeg var i rimelig god form. Var faktisk ovre at træne dagen før jeg røg på sygehuset

Zia Dannemand Falkenberg 9 dage idag