Og hvor er det mærkeligt at skulle besøge et gravsted, istedet for bare at tænke på ham et sted inden i københavn.
Min far og jeg har altid haft en aftale om at på vores fødselsdage skulle vi præcis kl. 19 tænke på hinanden. Det var jo ikke altid vi kunne være sammen.
Så idag, på min fars fødselsdag, kørte jeg ud med 10 bunter blomster ud på kirkegården. (-fik dem til 20 kr i amagercentret. Vildt billigt!!!)
Jeg ved jo ikke hvor han præcist ligger, kun i hvilket område han ligger.
Så jeg havde først lagt blomsterne i et hjørne af det område hvor han er placeret, men det virkede bare helt forkert. Det var en plet i den anden ende der trak voldsomt i mig... Jeg tog en rask beslutning og flyttede alle blomsterne. Og lige pludselig fik jeg et enormt sug i maven og lidt hjertebanken. Helt vildt!
Men det virkede meget mere rigtigt at det var der...
Jeg havde en stor lyserød facetslebet glassten med derud, som jeg ville placere, der hvor jeg fik fornemmelsen af at han ligger. Den er nu sat i jorden og kun lige dækket med lidt jord... Så mon ikke den bliver liggende et stykket tid endnu.
Det var rigtig mærkeligt at gå derude fra. havde mest bare lyst til at sidder derude til solen var gået ned. Har så svært ved at forholde mig til at min far ligger dernede. Det er jo min far. MIN!
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld