Hvad ska jeg pynte lagkage med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.947 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. maj 2012

Muffin_girl

Ja jeg ska lave 2 lagkager til min fødselsdag.. 

Men hvad skal jeg dog pynte med ? Jeg kan SLET ikke finde ud af fondant, MMF, smørcreme osv.. 

Kom med jeres god råd  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2012

M (:

AalborgPigen skriver:

Ja jeg ska lave 2 lagkager til min fødselsdag.. 

Men hvad skal jeg dog pynte med ? Jeg kan SLET ikke finde ud af fondant, MMF, smørcreme osv.. 

Kom med jeres god råd  

Til min lillebrors fødselsdag fik vi følgende, som var en kæmpe succes:

Lagkagebunde lagt sammen med hindbærflødeskum med vaniljesukker. Pyntet med glasur, friske jordbær og friske blåbær.. MUMS! 

Anmeld

21. maj 2012

Muffin_girl

M (: skriver:

Til min lillebrors fødselsdag fik vi følgende, som var en kæmpe succes:

Lagkagebunde lagt sammen med hindbærflødeskum med vaniljesukker. Pyntet med glasur, friske jordbær og friske blåbær.. MUMS! 

Bare med hvid glasur ? Og så bare have bundende fri der rundt i kanten ? Hvis du forstår ?  

Anmeld

21. maj 2012

M (:

AalborgPigen skriver:

Bare med hvid glasur ? Og så bare have bundende fri der rundt i kanten ? Hvis du forstår ?  

Ja, bare almindelig hvid glasur af vand og flormelis. Havde pyntet kanten med friske jordbær.. (:

Anmeld

21. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Jeg har lige lavet lagkage til idag. Pyntede den imorges. Meget tidligt..

Indeni var det nougatcreme og boysenbærsyltetøj. Udenom var det hindbær/vanilie creme/flødeskum med friske jordbær og stykker af mælkechokolade og mørk chokolade med mandel drysset over.

LAvede i lørdags vaniiekage hvor jeg puttede brombær/vanilie skum på også med friskejordbær og så daimchokolade drysset over.

Anmeld

21. maj 2012

Muffin_girl

M (: skriver:

Ja, bare almindelig hvid glasur af vand og flormelis. Havde pyntet kanten med friske jordbær.. (:

Okay .. Tusind mange tak  

Anmeld

21. maj 2012

Muffin_girl

Frk-Lotusblomst skriver:

Jeg har lige lavet lagkage til idag. Pyntede den imorges. Meget tidligt..

Indeni var det nougatcreme og boysenbærsyltetøj. Udenom var det hindbær/vanilie creme/flødeskum med friske jordbær og stykker af mælkechokolade og mørk chokolade med mandel drysset over.

LAvede i lørdags vaniiekage hvor jeg puttede brombær/vanilie skum på også med friskejordbær og så daimchokolade drysset over.

Hvordan laver man nougatcreme ?

Hvordan laver du sådan noget bær flødeskum til at pynte med ?

Anmeld

21. maj 2012

Frk-Lotusblomst

AalborgPigen skriver:

Hvordan laver man nougatcreme ?

Hvordan laver du sådan noget bær flødeskum til at pynte med ?

200 g nougat, 2,5 dl fløde. Sæt fløden over i en gryde og smelt nougaten der i. Stil i køleskabet til det er helt afkølet.. Min stod 8 timer og var PERFEKT. ligesom alle andre chokoladecremer.

Bær fra frost - du kan også bruge friske.. Koges lige let op med sukker (så eventuelle bakterier kommer væk) så vender jeg lige blandningen i en smule vaniliesukker når det er kølet af. Lader det lige stå og trække det i sig lidt.

SÅ tager jeg 2,5 dl fløde og putter lidt af Emma's vanilliecreme i. Ca. 0,5-1 dl Det piskes til en luftig flødeskum - det tager noget længere tid fordi det er blandet op med vaniliecremen.
Så vender jeg bærerne i flødecremen.
MUMS^^^- Alle bær kan bruges..

Anmeld

21. maj 2012

Muffin_girl

Frk-Lotusblomst skriver:

200 g nougat, 2,5 dl fløde. Sæt fløden over i en gryde og smelt nougaten der i. Stil i køleskabet til det er helt afkølet.. Min stod 8 timer og var PERFEKT. ligesom alle andre chokoladecremer.

Bær fra frost - du kan også bruge friske.. Koges lige let op med sukker (så eventuelle bakterier kommer væk) så vender jeg lige blandningen i en smule vaniliesukker når det er kølet af. Lader det lige stå og trække det i sig lidt.

SÅ tager jeg 2,5 dl fløde og putter lidt af Emma's vanilliecreme i. Ca. 0,5-1 dl Det piskes til en luftig flødeskum - det tager noget længere tid fordi det er blandet op med vaniliecremen.
Så vender jeg bærerne i flødecremen.
MUMS^^^- Alle bær kan bruges..

Emmas vanilliecreme ????  

Anmeld

21. maj 2012

Frk-Lotusblomst

AalborgPigen skriver:

Emmas vanilliecreme ????  

hehe, det er en købecreme..
Fåes i Fakta til 16,95. Tror faktisk der er 3 for 25 lige pt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.