andre der har børn med super sensitiv hud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.471 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. maj 2012

Mama3

hej piger

jeg har en datter smilla på 1½ år med en utrolig sart hud, det vil sige vi bruger kun neutral vaskemiddel, ingen sæbe i badevand og kun bad hver anden dag. vi har været ved lægen og hudlægen osv og de siger at de ike kan gøre noget ved det ud over at vi har fået noget creme til at smørre med når det er aller værst.

mit spørgsmål er, hvilken solcreme bruger i andre til jeres sensitive børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2012

mele

her bruger vi derma solcreme og aftersun

ellers kan jeg anbefale kokosolie i vandet hver gang der skal bades (badekar er nemmest men ellers kan man smøre det på kroppen inden brusebad)

og så har jeg god erfaring med at bruge A-derma (den fedeste creme, købes på apoteket til ca 200 kr) som jeg smøre hele kroppen ind i efter hvert bad + evt ved behov.

til ble området bruger jeg babycremen fra derma.

nogle gange har netto derma produkter på tilbud til ingen penge :-)

Anmeld

21. maj 2012

Mama3

mele skriver:

ellers kan jeg anbefale kokosolie i vandet hver gang der skal bades (badekar er nemmest men ellers kan man smøre det på kroppen inden brusebad)

og så har jeg god erfaring med at bruge A-derma (den fedeste creme, købes på apoteket til ca 200 kr) som jeg smøre hele kroppen ind i efter hvert bad + evt ved behov.

hej tak for dit svar jeg har prøvet a-derma og de er også gode, hun har haft derma solcreme på i dag og det var ikke helt godt kunne jeg se.

kokosolie har jeg ikke prøvet det vil jeg lige prøve tak for rådet.

Anmeld

21. maj 2012

MorTilMalene

mele skriver:

Hej..
A-Derma er voldsomt dyr vi bruger ceridal som er billigere end a-Derma den er 100% fed og er rigtig god. Vi bruger den på Malene som har børne eksem. Den er meget fed og smørre ud den skal lige varmes op i hænderne. og så er den billigere.

Anmeld

21. maj 2012

marieo

Jeg har selv senisitiv hud og jeg bruger Vichy

Anmeld

21. maj 2012

oerbaek

her er det ikke mine børn der er sart i huden men mig selv... 

jeg bruger A-derma fra apoteket, jeg har også prøvet ceridal som en anden skriver men A-derma er bedst til mig. men det er jo individuelt hvad man syns ellers bader jeg faktisk mig selv og mine 3 børn i A-dremas badeolie, sen er super god.

jeg bruger også babysolcreme til mig selv, det er den fra derma den virker utroligt godt på mig.  Jeg har lige siden jeg var helt lille barn haft børne ekseme eller som det hedder astma/aotopisk ekseme og har det stadig og har været et hav af gange ved hudlægen. Jeg har aldrig haft så god en creme/badeolie som A-derma er.  

Anmeld

21. maj 2012

mele

. altså reagere huden eller syntes du ikke den virker mod solskoldning???

ellers så prøv at tage på apoteket de har masser af solcremer uden alt det forbudte, MEN de koster en formue (syntes jeg)

ja prøv kokos olien den gør underværker her hos os. jeg køber obkjærs kokosolie som er i en plastik bøtte, så ikke der sker noget hvis jeg taber den på sten gulvet (fås i matas)

held og lykke med at finde de rigtige cremer, det er nemlig en jungel

Anmeld

21. maj 2012

Mama3

MorTilMalene skriver:

Hej..
A-Derma er voldsomt dyr vi bruger ceridal som er billigere end a-Derma den er 100% fed og er rigtig god. Vi bruger den på Malene som har børne eksem. Den er meget fed og smørre ud den skal lige varmes op i hænderne. og så er den billigere.

den tror jeg jeg vil prøve at købe hvor fås den??

Anmeld

21. maj 2012

Mama3

mele skriver:

. altså reagere huden eller syntes du ikke den virker mod solskoldning???

ellers så prøv at tage på apoteket de har masser af solcremer uden alt det forbudte, MEN de koster en formue (syntes jeg)

ja prøv kokos olien den gør underværker her hos os. jeg køber obkjærs kokosolie som er i en plastik bøtte, så ikke der sker noget hvis jeg taber den på sten gulvet (fås i matas)

held og lykke med at finde de rigtige cremer, det er nemlig en jungel

jeg synes ikke det ligner solskoldning det sidder nemlig lige på indersiden af albuen og det klør på hende, det hjalp lige at få det skyllet lidt da hun var i bad og så smurte jeg det med det creme som vi har fra lægen.

Anmeld

21. maj 2012

MorTilMalene

Filucca&Smilla skriver:

den tror jeg jeg vil prøve at købe hvor fås den??

Den kan får på apoteket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.