Må en hund knurre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

654 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. april 2009

Stumpen

Jeg har lige set Luksusfælden, hvor parret havde en diversepost der hed 21000 om md!!, -nå et sidespring...

Aftalen blev at de skulle prøve at komme af med hunden, da værterne kommer tilbage en md efter er hunden væk.. Den er blevet aflivet pga. at den havde knurret ad deres næsten 1 år gamle dreng...

Er det ikke okay at en hund knurre/måske gør en enkelt gang for at markere overfor barnet at nu er det nok?? Den må self. ikke bide, det er jeg godt klar over...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2009

Heidi.

Ja, det mener jeg nu godt den må.. det er jo dens måde at advare på. Men den familie havde da heller ikke styr på så meget

Anmeld

21. april 2009

Stumpen

Nej, det ville dælme være synd at sige... Jeg krummede tæer op til flere gange -især på hendes vejne!!

Anmeld

22. april 2009

st

Det er aldrig rart, når en hund knurrer, men det kan der jo være flere årsager til. Jeg er helt enig i, at en hund godt må knurre. Det er dens måde at fortælle at det der sker ikke er ok.
Men det er samtidig også forældrenes ansvar ikke at lade et barn være alene med en hund, for man ved aldrig hvad de kan finde på. Heller ikke selv om man synes man har verdens roligste og mest rare hund. De er drift og instinktstyret, og det kan aktiveres i løbet af et splitsekund.

Men børn skal alligevel være en vis alder, inden man kan forklare dem, at den lyd der kommer når de knurrer, er et tegn på stop. Man skal virkelig have respekt for det.

st

Anmeld

22. april 2009

Stumpen

Jo jo, self er det forældrenes ansvar, men samtidig synes jeg også at hunde skal have lov at sige fra og at vi som forældre skal give den lov til det -med måde self, men der er bare stor forskel på hvordan børn er overfor hunde, nogen er virkelig nærgående konstant og det forstår jeg godt en hund ikke vil have osv...

Ved godt at det ikke er længe siden at Mathilde var 1 år, men min hukommelse er ikke så god hvad sådan noget angår, men hvis et 1 årig barn bliver for meget for en hund og den gør en enkelt gang eller knurre vil barnet så ikke kunne få respekt for hunden??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.