akut brug for hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2012

Nemesis

Anonym skriver:

hun får det ikke her - vi har en meget stram økonomi. Tænker jeg vil prøve din metode af med kugler. Ligge 4 kugler hver dag og når hun skaber sig bliver der fjernet en og resten vil lægges i en stor krukke. Når der er 50 eller 100 kugler i den krukke kan man lave noget sjovt som biffen, zoo eller lign.

Kugler kan jo også fungere,..det handler jo om, at finde noget hun vil reagere på. og vil hun gerne i biffen, i svømmehallen eller andet så hun kan bruge det som gulerod er det jo helt ok..bare det virker

DEt handler i bund og grund om, at belønne god opførsel og når man først er i en mølle med dum opførsel kan det være rigtig svært at bryde.

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2012

Nemesis

Ditte-3 skriver:

kanon god ide man kan jo også bare sige fx vis hun får 100 kr i månden så ryger pengene der fra vis hun ik kan opføre sig ok. så kan det jo være en måned hun kun får 10 kr og det syntes hun nok ik er sjov så skal hun nok lære at høre efter s

ja princippet er helt det samme...men en måned kan være lang tid, så her er det hver dag, får der kan man huske hvad der er sket og hvorfor man derfor ikke får alle sine penge.

Det kan være svært at huske efter en hel måned.

Anmeld

21. maj 2012

Ditte-3

Nemesis skriver:

ja princippet er helt det samme...men en måned kan være lang tid, så her er det hver dag, får der kan man huske hvad der er sket og hvorfor man derfor ikke får alle sine penge.

Det kan være svært at huske efter en hel måned.

det rigtig nok men tror hun er stor nok til man nok kan gøre det i ugen penge ellers tror jeg hun syntes det for lidt

Anmeld

21. maj 2012

Nemesis

Ditte-3 skriver:

det rigtig nok men tror hun er stor nok til man nok kan gøre det i ugen penge ellers tror jeg hun syntes det for lidt

absolut! hun er meget bedre i stand til at kunne overskue en periode...eller samle kugler eller andet belønningssystem :-)

om det så er krydser på et stykke papir, eller penge..det handler om, at hun kan opnå noget hun gerne vil.

Anmeld

21. maj 2012

Ditte-3

Nemesis skriver:

absolut! hun er meget bedre i stand til at kunne overskue en periode...eller samle kugler eller andet belønningssystem :-)

om det så er krydser på et stykke papir, eller penge..det handler om, at hun kan opnå noget hun gerne vil.

nemlig og tror hun vil få stor glæde af det

Anmeld

21. maj 2012

KakaoDrik

Destruktiv adfærd

Agrresiv

Temperamentfuld

Hvis ikke du havde skrevet hun var 8 havde jeg skudt hende til at være 14-16 

Hvad jeg ville gøre:

1) Fortælle hende at hvis ikke hun stoppede øjeblikkeligt med at kaste med tingene og rydde op så ville jeg samle alt sammen af hendes ( undtagen tøj,seng,dyne,pude,skoletaske inkl ting dertil)-og så give det væk og jeg ville stå ved mit ord.

For hvis man kaster med tingene og ødelægger dem,så er man ganske enkelt for lille til at have de privilegier når hun tydeligvis er for lille til at værdsætte dem. 

Anmeld

21. maj 2012

Anonym trådstarter

KakaoDrik skriver:

Destruktiv adfærd

Agrresiv

Temperamentfuld

Hvis ikke du havde skrevet hun var 8 havde jeg skudt hende til at være 14-16 

Hvad jeg ville gøre:

1) Fortælle hende at hvis ikke hun stoppede øjeblikkeligt med at kaste med tingene og rydde op så ville jeg samle alt sammen af hendes ( undtagen tøj,seng,dyne,pude,skoletaske inkl ting dertil)-og så give det væk og jeg ville stå ved mit ord.

For hvis man kaster med tingene og ødelægger dem,så er man ganske enkelt for lille til at have de privilegier når hun tydeligvis er for lille til at værdsætte dem. 

ja det kan du have ret i, men hun er snu nok - hun tager tæppet og puderne og kaster med. Hun tør ikke tage ting der kan gå i stykker, netop fordi hun godt kender konsekvenserne heraf.

Jeg har netop introduceret hende for den nye metode med kugler og belønninger og har som forslået ovenfor givet hende 4 kugler om dagen = 4 chancer. Hvis hun trodser os 5. gang så ryger materielle ting i karantæne og er det heller ikke nok så må hun have legefri dage indtil hun kan finde ud af det.

Det kører hele familien ned at hun er sådan.. Havde håbet jeg kunne vente til teenager årene med at opleve alt dette

Overvejer en børnevejleder hvis tingene fortsætter, men har ingen ide om hvor man får kontakt til sådan en, og hvad det koster.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.