Anonym skriver:
Ja føler bare at det er lidt svært, for hun virker ikke intrasseret i noget, hun vil bare sove? Hvad skal vi så gøre så hun skriger somom hun bliver slået ? folk herude skulle tro at vi slog hende 
Men det smiley system burde vi i hvert fald prøve, det ville også være rart hvis hun bare var lidt mere "moden" når der engang kommer en lille ny.
Det sjove er bare at når hun er hos sin mor gør hun alt. Går pænt i seng, laver lektier, rydder værelset op, alt 
Og når vi spørger hvorfor hun ik gør det her siger hun - gider ikk
Synes det er yderst frus.. Og alt det med at hun er så ligeglad med tingende inkl os sommetider slider på kærestens og jegs forhold 
Jeg tænker respekt og grænser. Hvor er de?? I den alder hun har nu, er det en søgen på grænser og hun er nødt til at vide hvor i har jeres grænser. Sæt dem evt op på en tavle og sig: i dag har vi lavet en regel der hedder, at efter aftensmaden, så tager man sin tallerken og vasker af inden man selv kommer den i opvaskemaskinen. Det udløser en smiley. Smileyen kan også være et klistermærke, eller noget andet som interesserer din bonusdatter. Det skal hænge synligt. Aftal på forhånd om i håndhæver det strikst eller mere afslappet, så hun lige kan værre sig til det. Og det kræver en tilvænning! Men lad være med at synes det er synd for hende. Hun vil muligvis brokke sig og være rigtig gal, men i er nødt til at holde fast.
Hvor er hendes far i alt det her???
Du spørger hvad i skal gøre hvis hun begynder at skrige som om i slår hende. Hun har nok fundet ud af at det afskrækker jer, fordi det kan være rigtig voldsomt. Så nu er i nødt til at ignorere det og lade hende skrige. Og så må i forklare for naboen hvorfor hun skriger sådan, hvis i har behov for at udtale jer om det. Lad hende i stedet vide, at huvis hun er sur over de ting hun skal, så må i snakke om det, så når hun er færdig med at skrige, så kan hun komme ud i huset igen. Indtil da, må hun holde sig på sit værelse, for i får ondt i ørene af det skrigeri.
Det ville jeg nok forsøge mig med, hvis jeg havde stået i din situation. Tror jeg