Mad til sommerfesten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2012

merichs

ønskebarn74 skriver:

her er mine ynglings ting til buffet..

fyldt svinemørbrad:

med pukost (blød ko feta fra arla) soltørrede tomater i olie( dog vredet for olie) drysset med hvidløgspulver og til sidst med sliced bacon el. serano skinke..

glaseret skinke:

koges i letsaltet vand først og pensles så med en blanding af sennep og puddersukker og smides i ovnen..

marinerede nakkekoteletter, kyllingebryster el. kyllingelår på grillen:

blender soltørrede tomater i olie og tilføjer masser af hvidløg og en smule basilikum el. timian.. salt g peber og ladder det marinere i mindst 2timer.. og smidder det på grillen..

hakkebøffer hvor kanterne er rullet i en blanding af hvidløgspulver og dild..

1. kartoffelsalat:

kogte kartofler i skiver, creme fraice, mayonaise, en smule væde fra syltede agurker el. asier, fint snittede løg, karry, salt, peber og en anelse sukker..

2. kartoffelsalat:

kogte kartofler i skiver, creme fraice, mayonaice, drueargurker i tern, fint snittede løg, salt peber og en anelse sukker..

brocoli salat:

brocoli der er blancheret, stegt bacon, ristede pinjekerner/solsikkefrø/græskarkerner vælg den slags i bedst kan li. rosiner, piskefløde, salt og peber..

pastasalat

salat

tomat salat

grillede hele majskolber med smør til

bønnefad:

kogte grønne bønner i et fad med ristede, Puk ost (blød ko feta fra arla i tern) hakkede ristede nødder el. lignende..

rødbedefad:

kogte rødbeder i mellemstore tern vendes i balsamico og appelsinsaft, med en anelse sukker, drysses med Puk ost (blød ko feta fra arla) og hakkede ristede nødder el. lign.

håber der var lidt inspiration..

Mange tak  Det gav helt sikkert noget inspiration 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2012

Muffin_girl

merichs skriver:

Kæresten og jeg har inviteret familien til sommerfest, men jeg er lidt tom for idéer mht hvad vi skal have at spise.

Det behøver ikke være noget vildt prængende men gerne let og lækkert 

NOGLE GODE FORSLAG????

Hvad med nogle lækre forskellige salater ? Der kan laves i forvejen.. 

Og noget foccacia brød ..  

Og så nogle græske bøffer, hotwings, nogle lækre pølser og andre ting i kan grille  

Og så fx lave nogle halve tomater, der også kan grilles.. Og så købe sådan noget hvidløs aioli og dyppe i .. 

jeg benytter mig tit af ospkrifter fra hende Annemad på dr2.. Hun laver så mange lækre lette retter SÅ plejer jeg bare at fjerne eller tilsætte ting jeg syntes er lækre Fx putter hun nogle gange gede ost eller gorgonzola.. Så fjerner jeg det .. Bvadrrr .. 

Du får lige et link ..  

http://www.dr.dk/dr2/annemad#/26049

Anmeld

20. maj 2012

merichs

tarkoflen skriver:

Den er fra suvæne salater og brilliante buffeter og hedder

Blandet salater med ristede nødder og hinbærvinaigrette

Tror det er til 4 personer som tilbehør

Køb nogle forskellig salater, evt. en bakke med blandede babysalat
Ca. 3-400 g.
50 g. Nødder og kerner, gerne noget blandet

Hinbærviniagrette:

100 g. hinbær friske eller frosne
1 tsk. hvidvinseddike
2 spsk. smagsneutral olie
1/2 tsk. sukker
Salt og peber

Nødderne hakkes groft og ristes på en tør og rigtig varm pande. Jeg lavede nogle solsikkekerner bagefter, som jeg ristede i et par dråber olie og dryssede med salt, det var også lækkert.
Salaten vaskes og dryppes godt af. Hvis du har købt noget salat der ikke er i mundrette stykker, rives disse i passende stykker.

Dressingen laves således:
Hvis du køber frosne bær, skal de tøes op og de bør få et hurtigt opkog og afkøles, da der kan være en bakterie i, jeg ikke kan huske hvad hedder alle ingredienserne blendes i en blender, foodprocessor eller med en stavblænder (her skal du nok være lidt forsigtig, for det vil gerne ud over det hele) dressingen smages til med sukker, salt og peber.

Til sidst anrettes det på et stort fad, du skal dog vente med, at hælde dressingen over til lige inden du skal servere, ellers bliver salaten slatten

Håber du kunne bruge den. Rigtig god sommerfest, fra en der lavede salaten til kærestens 30 års fødselsdag til rigtig mange og det var et hit

Mange tak 

Anmeld

20. maj 2012

merichs

AalborgPigen skriver:

Hvad med nogle lækre forskellige salater ? Der kan laves i forvejen.. 

Og noget foccacia brød ..  

Og så nogle græske bøffer, hotwings, nogle lækre pølser og andre ting i kan grille  

Og så fx lave nogle halve tomater, der også kan grilles.. Og så købe sådan noget hvidløs aioli og dyppe i .. 

jeg benytter mig tit af ospkrifter fra hende Annemad på dr2.. Hun laver så mange lækre lette retter SÅ plejer jeg bare at fjerne eller tilsætte ting jeg syntes er lækre Fx putter hun nogle gange gede ost eller gorgonzola.. Så fjerner jeg det .. Bvadrrr .. 

Du får lige et link ..  

http://www.dr.dk/dr2/annemad#/26049

Tak for forslag og link, det vil jeg kigge nærmere på 

Anmeld

20. maj 2012

Muffin_girl

merichs skriver:

Tak for forslag og link, det vil jeg kigge nærmere på 

Hov fejl .. Ikke halve tomater. Men halve kartofler  

God fornøjelse  

Anmeld

20. maj 2012

ønskebørn74

tarkoflen skriver:

Der er vist en der er pjattet med puck osten den er også lækker!

Den der rødbedesalat agtige en lyder vildt lækker, den skal jeg prøve! Elsker rødbeder hvor længe koger du rødbederne?

de skal koges til de er møre og overhældes længe med iskoldt vand..

ellers bliver de stokkede..

Anmeld

20. maj 2012

tarkoflen

ønskebarn74 skriver:

de skal koges til de er møre og overhældes længe med iskoldt vand..

ellers bliver de stokkede..

Takker det skal prøves

Anmeld

20. maj 2012

merichs

AalborgPigen skriver:

Hov fejl .. Ikke halve tomater. Men halve kartofler  

God fornøjelse  

Heheh okay... men tænker nu at grillede tomater også kan være lækkert tilbehør 

Anmeld

20. maj 2012

Muffin_girl

merichs skriver:

Heheh okay... men tænker nu at grillede tomater også kan være lækkert tilbehør 

Ja det elsker jeg også selv  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.