Update på fravalg af nf !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.614 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. maj 2012

Omonigho

Hej Damer,

Jeg har nu været til selve NF, hvor nakkefolden var fin og tynd. Pludselig spurgte sygeplejersken mig, om jeg ville have resultatet på risikoberegningen uden Doubletest!! Det kom lidt bag på mig, at man gør det, og i min forbavselse svarede jeg JA selvom jeg egentlig slet ikke ville have noget med risikoberegninger at gøre! (også derfor jeg valgte doubletesten fra!)

Resultatet blev så en risiko på 1:1248 hvilket er et meget pænt tal, eftersom jeg er næsten 35 år og overvægtig.

Bare lige en lille update... og hvor var det en god oplevelse efter risiko 1:108 sidste år med akut moderkagebiopsi, og alt hvad efterfølgende dertil hører....

-hilsner fra

Julia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2012

Camillos

Omonigho skriver:

Hej Damer,

Jeg har nu været til selve NF, hvor nakkefolden var fin og tynd. Pludselig spurgte sygeplejersken mig, om jeg ville have resultatet på risikoberegningen uden Doubletest!! Det kom lidt bag på mig, at man gør det, og i min forbavselse svarede jeg JA selvom jeg egentlig slet ikke ville have noget med risikoberegninger at gøre! (også derfor jeg valgte doubletesten fra!)

Resultatet blev så en risiko på 1:1248 hvilket er et meget pænt tal, eftersom jeg er næsten 35 år og overvægtig.

Bare lige en lille update... og hvor var det en god oplevelse efter risiko 1:108 sidste år med akut moderkagebiopsi, og alt hvad efterfølgende dertil hører....

-hilsner fra

Julia

hvor er det godt.. tillykke med den raske spirer..

Anmeld

20. maj 2012

JH12

Hvor dejligt med så fine tal tillykke

Anmeld

20. maj 2012

Mumto3

tillykke! -men lidt uprofessionelt af dem at spørge dig, når du nu havde valgt det fra.

Anmeld

20. maj 2012

Omonigho

Tak skal i have!! 

Ja det er faktisk lidt uprofessionelt, men skidt nu med det når tallene er så fine.

Anmeld

8. juni 2012

caronca

Hejsa

Nu kan jeg se at du skriver noget om risikoberegningen, og du fik tallene, selvom nakkefolden var fin.
Ved mig var det så lige omvendt, fik intet af vide med blodprøver, men bebsi havde desværre en lidt tyk nakkefold, ved egentlig ikke om det meget eller lidt, men de sagde 4,3 mm og normalen er vist i gennemsnit 2,5 mm.
Men det resulterede så i et ret dårlig tal 1:15 og jeg tænkte, at du skriver du havde et dårlig tal ved din sidste graviditet.
Hvis du har lyst til at fortælle om det, og hvad der skete, ville det hjælpe mig meget. Jeg skal have taget moderkagebiopsi på onsdag, blev udsat en uge, fordi min moderkage lå forkert :-(
Og er et stort nervevrag i øjeblikket og ser virkelig negativt på det hele nu, for kan jo godt læse mig frem til at det er RET DÅRLIG tal vi har fået.
Ved godt du er igang med en ny graviditet, men higer bare efter nogle svar...
Og tillykke med din fine NF scanning denne gang, hvor må du være lettet ovenpå sidste gang. Kan lige forestille mig hvordan du har haft det...
Kh.
Caronca (mor til 3, venter også nr. 4:-))

Anmeld

9. juni 2012

QueDee

Måske jeg har misset noget info: Men hvorfor var du til NF, hvis du havde valgt det fra?

Anmeld

9. juni 2012

Omonigho

QueDee skriver:

Måske jeg har misset noget info: Men hvorfor var du til NF, hvis du havde valgt det fra?

Hejsa,

Da jeg startede tråden var det bare en generel diskussion om fravalg af NF, og jeg brugte mig selv som et eksempel, da jeg valgte doubletesten fra- men ikke selve NF scanningen.

hilsen Julia

Anmeld

9. juni 2012

Frk. Himmelblå

Omonigho skriver:

Hejsa,

Da jeg startede tråden var det bare en generel diskussion om fravalg af NF, og jeg brugte mig selv som et eksempel, da jeg valgte doubletesten fra- men ikke selve NF scanningen.

hilsen Julia

Jeg tænker også, at det da altid er rart med en skanning, sådan lidt uafhængigt af "formålet". Alene det at se baby... Åh, det er jo så stort.. Og så kan man jo opdage alvorlige ting, som ikke nødvendigvis lige har med Downs eller andre kromosomafvigelser at gøre .

Jeg tror, jeg snupper NF næste gang, men har det egentlig meget blandet med undersøgelsen...

Anmeld

10. juni 2012

Omonigho

caronca skriver:

Hejsa

Nu kan jeg se at du skriver noget om risikoberegningen, og du fik tallene, selvom nakkefolden var fin.
Ved mig var det så lige omvendt, fik intet af vide med blodprøver, men bebsi havde desværre en lidt tyk nakkefold, ved egentlig ikke om det meget eller lidt, men de sagde 4,3 mm og normalen er vist i gennemsnit 2,5 mm.
Men det resulterede så i et ret dårlig tal 1:15 og jeg tænkte, at du skriver du havde et dårlig tal ved din sidste graviditet.
Hvis du har lyst til at fortælle om det, og hvad der skete, ville det hjælpe mig meget. Jeg skal have taget moderkagebiopsi på onsdag, blev udsat en uge, fordi min moderkage lå forkert :-(
Og er et stort nervevrag i øjeblikket og ser virkelig negativt på det hele nu, for kan jo godt læse mig frem til at det er RET DÅRLIG tal vi har fået.
Ved godt du er igang med en ny graviditet, men higer bare efter nogle svar...
Og tillykke med din fine NF scanning denne gang, hvor må du være lettet ovenpå sidste gang. Kan lige forestille mig hvordan du har haft det...
Kh.
Caronca (mor til 3, venter også nr. 4:-))

Jamen søde søde dig,

Allerførst skal du have en kæmpe krammer. Jeg kan sagtens huske hvordan det var da jeg fik mine tal at vide, og hvordan følelserne var i ugerne efter. Jeg fik heldigvis taget moderkagebiopsion omgående. Den er selvfølgelig lidt smertefuld, men ikke nær så slem som man regner med. Det værste for mig var ventetiden efter, mener normalt det er 8-10 dage Men jeg måtte vente i over 3 uger... Jeg håber virkelig det går hurtigere for dig, ellers kan du godt ringe ind og rykke for svaret- har jeg så fået at vide bagefter!!

Du er meget velkommen til at skrive privat til mig, og også stille mere detaljerede spørgsmål hvis du har lyst.

Jeg håber sådan for dig, at det hele er ok med din lille bebs. Hvor langt er du henne nu?

Mange hilsner

Julia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.