Kl 05 om morgenen den 29.04 vækkede Mor mig, da vandet var gået.. Det medførte en smule panik pga. erfaringerne fra storebror Anders´fødsel( Anders blev født i bilen 20min efter første ve. Iøvrigt den største oplevelse i mit liv, selv at tage imod sit barn på den måde)..
Kl 05.20 var vi så på vej mod Kolding Sygehus, efter barnepigen var ankommet.(barnepigen er iøvrigt politibejent og man kan undre sig over hvordan han kunne køre 30km på 20min med 50km/t)
Turen derned gik forbavsende roligt, når man sidder med en forventning om, at Mor pludselig råber "Så kan du godt få den bil ind til siden og tage mine bukser af". Men det skulle der åbenbart ikke være noget af denne gang.
Det var en noget skuffet Mig der ankom til Kolding Sygehus
. Nu kunne jeg så se frem til indblanden fra diverse jordemødre
. Havde jo lige gået og regnet med, at vi kunne klare de her i tresomhed.
Da Mor så blev undersøgt var hun kun 2 skuffende cm åben. Så vi havde åbenbart en lang dag foran os.
kl 14.30 begyndte der så endelig, at komme gang i veerne. Jeg forklarede pænt jordemoderen og hende under uddannelse, at de kunne få lov at assistere. De kiggede på mig som om de ikke var vant til fædre der selv tog imod deres børn(de har nok været nye på afdelingen).
Så noget tid efter kom der endelig gang i nogle ordentlige presseveer, men lille William var en smule genstridig og havde vist ikke sådan lige tænkt sig, at forlade hulen frivilligt. Så Mor kom virkelig på arbejde denne gang. Men efter gentagne forsøg kom hovedet endelig. Med lidt hjælp fra et par af mine fingre, som Mor tydeligvis ikke var helt tilfredds med. Men hovedsagen var jo, at William så dagen lys. Han havde navlestrengen om halsen, så måtte hive lidt i den. Mor fik sat de sidste kræfter ind og jeg fik vendt ham inden han var helt ude kl 16.24
Han trak vejret fint, hvilket han valgte, at gøre gennem stemmebåndet(en skøn befriende lyd). Fik ham op på Mors bryst, inden jeg tørrede ham. Roste jordemødrene for deres indsats, med kolde klude på Mors pande under modtagelsen. Mor klarede det jo også meget godt.
Overlod det med vejningen og målene til jordemoderen, inden han fik tøj på.
William er selvfølgelig en lækker lille fyr, med hang til bryster.
Far