Så skal man også undskylde!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

511 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. april 2009

Anonym trådstarter

I dag, da klokken blev et, skulle jeg til at gå hjem fra arbejde.. men så blev jeg kaldt ind af min chef..
Om at de havde fået en klage, over at jeg havde sagt til en af mine borger, at vi ikke skal opvaske op for pårørende og i sær ikke i weekenden.. og det sagde jeg pænt til min borger. så i dag skulle min chef og jeg ud og sige undskyld, fordi jeg havde sagt sån!!

iih, skulle bare lige ud med det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2009

Miamaja

maa man ikke vaske op for paarorende

ja, det lyder som en pinlig affaere

Anmeld

21. april 2009

Pia

Ja typisk at når vi vælger og handle ud fra reglerne, så bliver vi straffet for det..
Og havde du nu vasket op og det var kommet frem, så havde du garanteret også fået afvide at du yder for stort et service niveau..

Nej vi vasker ikke op for pårørende..
Er man som pårørende på besøg til en der modtager hjemmehjælp, så skal man vaske op efter sig selv..
Det er ikke rimligt at vi skal stå og vaske op efter 5-6 mennesker som har været på besøg ved deres ældre..
Vi er der jo ikke for og servicere hele familien...
Det vil altid kunne diskuteres hvor vidt det er iorden.. Men så må man jo huske og tænke på, at den tid vi evt skal bruge på opvasken kunne vi i stedet have brugt til at hjælpe den ældre med noget de har meget mere brug for, hvis i forstår..

Øv øv for en situation..

Kh Pia.

Anmeld

21. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
Er hvad er det for en chef? Reglerne er at vi ikke vasker op efter pårørende. Selvfølgelig kan man være large, men hvis der bliver sagt nej....så er det bare sådan! Jeg plejer at sige at jeg gør det denne ene gang, og hvis jeg skal gøre det igen, ja så bliver det som flexibel hjemmehjælp. Og min chef skulle ALDRIG bede mig sige undskyld for at jeg følger reglerne!!!

Op med humøret

Anmeld

21. april 2009

Anonym trådstarter

Pia skriver:

Ja typisk at når vi vælger og handle ud fra reglerne, så bliver vi straffet for det..
Og havde du nu vasket op og det var kommet frem, så havde du garanteret også fået afvide at du yder for stort et service niveau..

Nej vi vasker ikke op for pårørende..
Er man som pårørende på besøg til en der modtager hjemmehjælp, så skal man vaske op efter sig selv..
Det er ikke rimligt at vi skal stå og vaske op efter 5-6 mennesker som har været på besøg ved deres ældre..
Vi er der jo ikke for og servicere hele familien...
Det vil altid kunne diskuteres hvor vidt det er iorden.. Men så må man jo huske og tænke på, at den tid vi evt skal bruge på opvasken kunne vi i stedet have brugt til at hjælpe den ældre med noget de har meget mere brug for, hvis i forstår..

Øv øv for en situation..

Kh Pia.

Lige præcis.. Og det sagde jeg både til min borger og chef

Anmeld

21. april 2009

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Er hvad er det for en chef? Reglerne er at vi ikke vasker op efter pårørende. Selvfølgelig kan man være large, men hvis der bliver sagt nej....så er det bare sådan! Jeg plejer at sige at jeg gør det denne ene gang, og hvis jeg skal gøre det igen, ja så bliver det som flexibel hjemmehjælp. Og min chef skulle ALDRIG bede mig sige undskyld for at jeg følger reglerne!!!

Op med humøret

Jeg tog så også opvasken og sagde det var sidste gang,, for vil da meget hellere bruge tiden på min borger..

Anmeld

21. april 2009

Anonym trådstarter

Miamaja skriver:

maa man ikke vaske op for paarorende

ja, det lyder som en pinlig affaere

Niks..

Vil vi da heller ikke..

Anmeld

21. april 2009

Miamaja

Anonym skriver:

Niks..

Vil vi da heller ikke..

det vidste jeg ikke. jamen, saa skal du da ikke sige undskyld!!! ja hvad er det dog for en chef- det er fordaarligt at din chef ikke bakker op om reglerne. det er utrolig fornedrelse af dig som professionel at skulle 'undskylde' overfor noget I ikke maa. det giver da ingen mening overhovedet. jeg ville nok naegte og undskylde og saa sige til min chef at hvis de ikke vil have deres medarbejder folger reglerne vil du klage og finde et andet sted der respektere deres ansatte og lovgiviningen - der er jo nok arbejde for sosuer!sikke noget OV

Anmeld

22. april 2009

Anonym trådstarter

Miamaja skriver:

det vidste jeg ikke. jamen, saa skal du da ikke sige undskyld!!! ja hvad er det dog for en chef- det er fordaarligt at din chef ikke bakker op om reglerne. det er utrolig fornedrelse af dig som professionel at skulle 'undskylde' overfor noget I ikke maa. det giver da ingen mening overhovedet. jeg ville nok naegte og undskylde og saa sige til min chef at hvis de ikke vil have deres medarbejder folger reglerne vil du klage og finde et andet sted der respektere deres ansatte og lovgiviningen - der er jo nok arbejde for sosuer!sikke noget OV

Ja, men skal også kun arbejde der til september..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.