Yurie skriver:
hej
jeg kom bare lige til at taenke paa det, og I er jo super til at spoerge om saadan nogle ting.
Jeg laeste her forleden at en eller anden kendt havde foedt, og der stod ;"Den kendte" velkommer: Wyatt Lilly.. Saa jeg taenker, naa hun har faaet en soen, men nej hun havde da faaet en pige, men fordi de aabenbart troede det var en dreng, havde de valgt navnet Wyatt og da det saa blev en pige, gav de hende det navn; Fordi det er saadan et smukt pigenavn.. og saa gav hende hende Lilly, for det er piget. Hvorfor ikke bytte rundt paa dem????
Og jeg synes som regel ikke at navne er grimme, men Wyatt til en pige?? Det har jeg det altsaa lidt svaert ved.. Hva siger i? Hvad siger I generalt til navne de kendte giver deres boern??(Taenker mest paa udenlandske.
Nogen gange er der nogen pussige eksempler..... personlig er jeg taknemmelig for at mine forældrer ikke kaldte mig Rainbow el lign. Men nogen gange er der jo navn som er rigtig flotte, selvom de ikke er så almindelige.
Jeg vil give dig ret i, at det virker lidt mærkeligt bare at beholde drengenavnet, og så sætte et pigenavn bagefter. Det virker lidt a la "du skulle egentlig have været en dreng, men nu gør vi det bedste ud af det...."
Nu er jeg ikke så stærkt inde i amerikansk navnetradition, så jeg ved ikke om Wyatt kan bruges til en pige, men jeg synes, det lyder som et drengenavn.
Anmeld