Piger i må hjælpe mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

852 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg er gravid 13+1 og det er tid til at fortælle mine forældre det. Jeg bor sammen med faren, og vi har boet sammen 4 år. Vi har begge en uddannelse og fast arbejde.

for godt et år siden var jeg gravid og mine forældre blev meget sure og det endte i en abort. (i behøver ikke kaste med sten)

Nu er vi gravide igen, planlagt. Kan jeg tillade mig at skrive det til dem? og give dem en ordentlig forklaring. Og fortælle dem hvad jeg følte sidste år? 

Jeg ved at hvis jeg siger det til dem face to face, vil jeg ikke kunne fortalt hvordan jeg føler og forsvare os. Fordi min mor vil kævle op,om at det er for tidligt og alt mulig andet. 

Hun synes det er for tidligt, fordi man(de fleste) i vores familie priotere karriere først, og derefter familie. 

Mit spørgsmål er, om jeg kan tillade mig at skrive det til dem? -Selvfølgelig på en ordentlig måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

henh01

Jeg ville nok vælge at skrive det i et brev, da det er mere personligt.

Hvor gamle er I? Undrer mig over at hun synes det er for tidligt når det virker til I har et stabilt hjem og økonomi og tilmed har kendt hinanden længe.

Anmeld

19. maj 2012

Metteris

Anonym skriver:

Jeg er gravid 13+1 og det er tid til at fortælle mine forældre det. Jeg bor sammen med faren, og vi har boet sammen 4 år. Vi har begge en uddannelse og fast arbejde.

for godt et år siden var jeg gravid og mine forældre blev meget sure og det endte i en abort. (i behøver ikke kaste med sten)

Nu er vi gravide igen, planlagt. Kan jeg tillade mig at skrive det til dem? og give dem en ordentlig forklaring. Og fortælle dem hvad jeg følte sidste år? 

Jeg ved at hvis jeg siger det til dem face to face, vil jeg ikke kunne fortalt hvordan jeg føler og forsvare os. Fordi min mor vil kævle op,om at det er for tidligt og alt mulig andet. 

Hun synes det er for tidligt, fordi man(de fleste) i vores familie priotere karriere først, og derefter familie. 

Mit spørgsmål er, om jeg kan tillade mig at skrive det til dem? -Selvfølgelig på en ordentlig måde

Jeg har ikke tænkt mig at kaste med sten! Men jeg kan simpelthen ikke forstå at dine forældre kan finde på at blande sig på den måde! 

Jeg synes det lyder som en god ide at skrive det til dem. Jeg har gode erfaringer med at skrive ting til folk i hvert fald  

Hvor gamle er I siden de finder det så stort et problem?
Husk bare at det er noget I bestemmer, og INGEN andre.

Anmeld

19. maj 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Tillykke med graviditeten 

Men jeg forstår ikke helt, hvad du mener med "tillade"? Altså du skriver, at de skal have det at vide nu, men samtidig ved du ikke, om du kan tillade dig at fortælle dem det?

Jeg forstår ikke helt...  - Er det fordi, du ser det som en mulighed at holde det skjult for dem? Eller er det bare fordi, du ikke ved, om du også skal fortælle dem, hvor meget de har såret dig eller..?

Anmeld

19. maj 2012

LilleLene

Anonym skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er

Men jeg synes du skal skrive det, hvis du ikke har mod til at sige det, og ja for guds skyld fortæl dem hvad du føler og følte

Og jeg ville nok skrive til dem, at de burde støtte dig, i stedet for at gå dig imod

Anmeld

19. maj 2012

Anonym trådstarter

Metteris skriver:

Jeg har ikke tænkt mig at kaste med sten! Men jeg kan simpelthen ikke forstå at dine forældre kan finde på at blande sig på den måde! 

Jeg synes det lyder som en god ide at skrive det til dem. Jeg har gode erfaringer med at skrive ting til folk i hvert fald  

Hvor gamle er I siden de finder det så stort et problem?
Husk bare at det er noget I bestemmer, og INGEN andre.

Mange tak 24 år

Anmeld

19. maj 2012

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Tillykke med graviditeten 

Men jeg forstår ikke helt, hvad du mener med "tillade"? Altså du skriver, at de skal have det at vide nu, men samtidig ved du ikke, om du kan tillade dig at fortælle dem det?

Jeg forstår ikke helt...  - Er det fordi, du ser det som en mulighed at holde det skjult for dem? Eller er det bare fordi, du ikke ved, om du også skal fortælle dem, hvor meget de har såret dig eller..?

Jeg mener, om jeg kan tillade mig at SKRIVE det, i stedet for at sige det til dem face to face

Anmeld

19. maj 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Jeg mener, om jeg kan tillade mig at SKRIVE det, i stedet for at sige det til dem face to face

Åh, på den måde! Ups, jeg er sandelig ikke den hurtigste knallert på havnen i aften, kan jeg godt se 

Selvfølgelig kan du tillade dig at skrive det til dem. Især jeres triste tidligere historie taget i betragtning. Så helt afgjort: Ja, herfra.

Anmeld

19. maj 2012

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Åh, på den måde! Ups, jeg er sandelig ikke den hurtigste knallert på havnen i aften, kan jeg godt se 

Selvfølgelig kan du tillade dig at skrive det til dem. Især jeres triste tidligere historie taget i betragtning. Så helt afgjort: Ja, herfra.

Mange tak  - tror heller ikke jeg kan skjule det for evigt

Anmeld

19. maj 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

du skal ikke gøre det i sms eller mail... hvis du skal skrive det skal du gøre det i et brev..

et håndskrevet personligt brev med masser af tanker, føelser osv i.. og selvfølgelig en forklaring på hvorfor du skriver det og sådan..  

syndes jeg godt du kan..

held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.