Min datter er længe om at falde i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. maj 2012

Sitrani

Åh... Har lige lagt vores datter i seng - her kl. 19...

Den er nu 19.45, og hun står stadig derinde og brokker sig.. Nogle dage går der halvanden time inden hun falder i søvn!

Jeg går derind ofte og ligger hende ned.. og sådan bliver vi ved indtil hun giver op og ligger sig...

Vi har samme ritualer osv. hver aften, og hun får havregrød eller yoghurt lige inden vi ligger hende, så vi er sikre på hun er mæt....

Jeg ved at der er noget med hendes ører, for hun ta'r sig til den ene tit... og det er nok også derfor hun vågner så tit om natten.... Har fået tid ved ørelæge... (OM 1½ MÅNED!!!)....Men er der nogen der har haft børn, med ører-problemer, som ikke har ville ligge sig ned og sove, pga. det??? Forstår godt hun har ondt om natten, men kan det også være det der gør, at hun er svær at få til at sove...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

morethanperfect

STN skriver:

Den er nu 19.45, og hun står stadig derinde og brokker sig.. Nogle dage går der halvanden time inden hun falder i søvn!

Jeg går derind ofte og ligger hende ned.. og sådan bliver vi ved indtil hun giver op og ligger sig...

Vi har samme ritualer osv. hver aften, og hun får havregrød eller yoghurt lige inden vi ligger hende, så vi er sikre på hun er mæt....

Jeg ved at der er noget med hendes ører, for hun ta'r sig til den ene tit... og det er nok også derfor hun vågner så tit om natten.... Har fået tid ved ørelæge... (OM 1½ MÅNED!!!)....Men er der nogen der har haft børn, med ører-problemer, som ikke har ville ligge sig ned og sove, pga. det??? Forstår godt hun har ondt om natten, men kan det også være det der gør, at hun er svær at få til at sove...?

Børn og søvn .. Hænger ik godt sammen .. 

Ved ikke om det er pga. ørerne at hun ikke vil lægge sig til at sove , men det er jo højest sansynlig derfor hun vågner om natten .. Utrolig der skal være så lang ventetid på ørelæger .. Det var der også til Oscar ..

Hvor gammel er hun ?? For de fleste folk har jo problemer med at putte børnene .. Hvad med at sidde inde hos hende og ae hende på brystet indtil hun er liige ved at falde i søvn ..

Anmeld

19. maj 2012

CS

STN skriver:

Hmmm har du prøvet at hæve sengen ved hovedet med nogle bøger - det hjælper her hvis hun er forkølet/har noget med ørene - det letter trykket i ørene.

Tja ellers kunne det være hun skulle være oppe lidt længere?? Jeg har en pige på snart 2, hun kommer i seng kl ca 19.30  - 19.45 og sover så småt nu.

Du skriver hun brokker sig - græder hun eller ?

Anmeld

19. maj 2012

kekp

STN skriver:

Du kan ikke ringe rundt til nogle forskellige ørelæger for at høre om der er nogle som har kortere ventetid? Det er godt nok lang tid at vente hvis hun har ondt  Og øv hvis det er det der generer hendes søvn.

Anmeld

20. maj 2012

Sitrani

Børn og søvn .. Hænger ik godt sammen .. 

Ved ikke om det er pga. ørerne at hun ikke vil lægge sig til at sove , men det er jo højest sansynlig derfor hun vågner om natten .. Utrolig der skal være så lang ventetid på ørelæger .. Det var der også til Oscar ..

Hvor gammel er hun ?? For de fleste folk har jo problemer med at putte børnene .. Hvad med at sidde inde hos hende og ae hende på brystet indtil hun er liige ved at falde i søvn ..

Hun er knap 11 mdr.

Hun kejter rundt den første halve time... Og når hun så er rigtig træt så falder hun i søvn, hvis jeg sidder ved hende og aer hende på kinderne osv.

Men det er bare en ret dårlig vane, at skulle aes får at kunne falde i søvn.....?! Hun græder hvis jeg går fra hende, når hun er liiiige ved at falde i søvn.... hun opdager ALT, bare jeg nærmest rykker på mig, så spærre hun øjnene op og tjekker om jeg stadig er der.... Ville da være at foretrække, at hun selv kunne lukke sine øjne og falde til ro.......

Anmeld

20. maj 2012

Sitrani

CS skriver:

Hmmm har du prøvet at hæve sengen ved hovedet med nogle bøger - det hjælper her hvis hun er forkølet/har noget med ørene - det letter trykket i ørene.

Tja ellers kunne det være hun skulle være oppe lidt længere?? Jeg har en pige på snart 2, hun kommer i seng kl ca 19.30  - 19.45 og sover så småt nu.

Du skriver hun brokker sig - græder hun eller ?

Ja, men hun kejter bare rundt den første halve time/tre kvarter... og så efter den tid, er hun hammer træt, og begynder at græde rigtigt, ellers er det bare "brok", altså hun står også og råber og synger osv.

Førhen blev hun først lagt kl. 19.30.... Men det er nøjagtig samme scenarie, uanset hvornår vi ligger hende.....

Anmeld

20. maj 2012

Mother-love

Isabella havde for noget tid siden lidt problemer med det ene øre. Det var rødt indeni men ellers var der ikke noget. Men lægen sagde til os at vi skulle give hende panodil junoir imod det. Og detnåede vi godt nokkun at gøre en gang og så var det væk. Men det eneste råd jeg kan komme med er at hæve sengen hvor hun ligger med hovedet.
Og så synes jeg du skal hive fat i din egen læge og få ham til at kigge på hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.