Hvornår fortalte i at i var gravide?? Og hvordan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.198 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. maj 2012

Anonym trådstarter

Hvornår fortalte i familie og venner at i ventede jer?? Både ved første barn og andet barn?? Måske flere børn??
Og hvordan sagde i det??

Vi er gravide med barn nr 2, og har faktisk allerede svært ved og skjule det nu, men ville jo gerne vente lidt endnu.. (er 6 uger henne)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

christina92

Vi havde snakket meget om hvordan vi ville fortælle det, men jeg blev meget meget syg med kvalme og blev meget skidt, og min mor var på et tidspunkt nødt til at med mig til læge. Så var jeg jo nødt til at fortælle det.

Her efter gik det med telefon opkald til dem vi ikke lige kunne køre ud til. Min kæreste kørte ud til hans forældre og vi kørte sammen ud til hans bror.

De nærmeste venner fik det afvide efter jeg havde været indlagt pga. kvalmen.  og dem der ikke havde hørt det igennem jungle trommernes rygter fandt ud af det da vi skrev det på facebook da jeg var 10 uger henne.

Anmeld

19. maj 2012

Tona

Anonym skriver:

Hvornår fortalte i familie og venner at i ventede jer?? Både ved første barn og andet barn?? Måske flere børn??
Og hvordan sagde i det??

Vi er gravide med barn nr 2, og har faktisk allerede svært ved og skjule det nu, men ville jo gerne vente lidt endnu.. (er 6 uger henne)

Da jeg skulle have Amanda fortalte vi det til vores forældre og vores 2 nærmeste venner omkring uge 8 ca. Vi fortalte ingen andre om det overhovedet før efter NF.

Da jeg blev gravid anden gang var det lidt sværere fordi min mave bulede helt vildt ud allerede fra start faktisk så jeg ligesom havde valget mellem at gå rundt og ligne en der var blevet rigtig tyk på en mærkelig måde eller sige det  Valgte dog stadig kun at sige noget til de nærmeste.

Stort tillykke til dig

Anmeld

19. maj 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Og hvordan sagde i det??

Vi fortalte det tidligt til familierne fordi jeg voksede meget hurtigt så det ikke kunne skjules .. 

Tror det var i uge 6 ca..

Første gang var det vidst også der omkring  

Anmeld

19. maj 2012

pemiro

Den tætteste familie fik det at vide omkring uge 7-8 ved at vi ringede eller sagde det face to face til dem der bor tæt på os
Det samme med de helt nære venner.

Alle andre fik det at vide via facebook, hvor vi lavede en statusopdatering der sagde: hvor er det fantastisk at se sådan et lille hjerte slå på skærmen... Ser frem til juni hvor du kommer ud <3
Det skrev vi efter nf så vi vidste alt var iorden og den kritiske periode overstået
Og så var det ellers sjovt at se folks reaktioner hehe

Anmeld

19. maj 2012

JH12

Min mor og brødre fik det afvide samme dag som jeg testet positiv (3+6) mens svigerforældrene måtte vente til uge 9. Resten måtte vente med at få det afvide til efter nf scanningen (12+6) hvor vi lagde scannings billeder ind på facebook

Anmeld

19. maj 2012

Nattøs

Min mor og moster fik det afvide samme dag vi testede uge 5 og resten dagen og ugen der fulgte. Facebook efter læge besøg ugen efTer

Anmeld

19. maj 2012

kbh-tøs

Ved den første, havde min mand skrevet med kvajeblæk på en sort t-shirt " jeg skal være storebror" og så gav vi vores hund den på, sammen med et par snore med sutter for enden og så gik vi ellers på besøg hos bedste forældre og da vi kom, sendte vi ham ind først, og da vi kunne høre at de havde læst det, gik vi ind til dem..... Det var vildt sjovt.

Min far fik et suttetræ, da han var på camping den dag.

Anmeld

19. maj 2012

Clisolka

Min mor og svigermor har været med lige fra starten og resten fik det at vide efter NF-scanningen 

Anmeld

19. maj 2012

mikkel2006

Anonym skriver:

Og hvordan sagde i det??

min mor og svigermor fik det at vide den dag jeg testet positiv, resten fik det at vide da jeg var ca 4 måneder henne, blev heller ikke særlig stor, folk ku dårligt se det da jeg gik på barsel 3 uger før jeg fødte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.