Det er altid en balancegang mellem at udfordre sig selv og ikke gå over sine egne grænser. For 7 år siden lavede jeg og min kæreste også en aftale som gjorde, at vi prøvede en masse nye ting sammen i vores samliv.
Det jeg lærte af det var at det var godt selv at opleve ting, som man ellers havde fordomme imod. På den måde får man indsigt i tingene og kan bedømme det oprigtigt. Jeg har lært, at et åbent sind er sundt og at de ting man tror er mærkelige, måske er rigtigt spænende og kan måske hjælpe en til at få et meget tættere forhold, fordi man har noget sammen og det får en til at slappe meget mere af i forholdet.
Man kan også blive klogere på om det virkelig er noget for en eller om noget af det kun er noget man skal prøve en gang eller i en periode og så er det det. Idag har vi meget mere tillid end nogensinde til hinanden og selvom jeg fandt ud af, at jeg med nogen ting havde overskredet mine grænser for hans skyld, har det jo lært mig præcis hvad jeg vil og hvad jeg ikke vil nu.
Han gør nogle ting uden mig, som jeg ikke kan give ham, men vi taler fuldstændigt åbent om alting og dermed er der ikke grundlag for at frygte tillidsbrud. Vi kender hinandens holdninger og kan sammen sætte rammerne for, hvor langt vi kan gå alene eller sammen.
Det er det vigtigste i et forhold at man taler om sit samliv for man kan jo altså ikke gætte sig til hvad den anden tænker og drømmer om og det styrker alle aspekter i forholdet. Så kan kun sige det lyder godt for Jer og held og lykke med det hele.. 
Anmeld