Æggets levetid efter ægløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.262 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. maj 2012

Anonym trådstarter

Ja kan se på nettet at et æg lever i op til 24 timer efter ægløsning..

Så vidt jeg ved havde jeg ægløsning i tirsdags, hvis man spørger min menstratuionsapp på mobilen havde jeg ægløsning onsdag.. Og i går aftes hyggede jeg og kæresten under dynerne

Så mit spørgsmål må være om der er nogle der har erfaring med at blive gravide to dage efter ægløsning..??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

Peanut

Hvilken dag havde du en positiv test?

Anmeld

18. maj 2012

Anonym trådstarter

Peanut skriver:

Hvilken dag havde du en positiv test?

Har ikke taget test.. Vi arbejder ikke bevidst på baby endnu, mere noget i stil med hvis den melder sin ankomst så bliver det fedt..

Var bare mere med tanke på om ægget godt kunne overleve ca. 2 dage, stoler nemlig ikke et minut på den app på mobilen, selvom den er ret underholdene..

Anmeld

18. maj 2012

smlmea

Nej kort og godt er et løsnet æg kun befrugtnings dygtigt i 12-24 timer.

Også vil jeg ikke anbefale,du planlægger dit projekt gravid,efter tilfældige apps og beregner på nettet,får de kan ikke fortælle dig,hvornår du har ÆL.

Vil du vide det,med sikkehed,må du bruge ÆL test.

Anmeld

18. maj 2012

Anonym trådstarter

smlmea skriver:

Nej kort og godt er et løsnet æg kun befrugtnings dygtigt i 12-24 timer.

Også vil jeg ikke anbefale,du planlægger dit projekt gravid,efter tilfældige apps og beregner på nettet,får de kan ikke fortælle dig,hvornår du har ÆL.

Vil du vide det,med sikkehed,må du bruge ÆL test.

Jeg planlægger skam heller ikke at blive gravid, som sagt tidligere så kommer det hvis det kommer.. Har et barn på 17 mdr og har overvejet at vi snart skal igang med projekt lillebror/søster, og når vi går i gang bruger vi skam ikke en eller anden tilfældig app til at planlægge efter..Den eneste grund til jeg har den app er for at holde bare en lille smule styr på min mens så jeg ikke skal rende og notere på papir.. Og den fortæller tilfældigvis hvornår den mener jeg har ægløsning, og efter jeg er holdt med p piller kan jeg somregel mærke min ægløsning, og appen er faktisk kun en dag fra at have ret..Men tak for svar om æggets levetid.. Så behøver jeg ikke rende rundt og overveje om jeg måske kunne være blevet gravid..

Anmeld

20. maj 2012

Peanut

Anonym skriver:

Har ikke taget test.. Vi arbejder ikke bevidst på baby endnu, mere noget i stil med hvis den melder sin ankomst så bliver det fedt..

Var bare mere med tanke på om ægget godt kunne overleve ca. 2 dage, stoler nemlig ikke et minut på den app på mobilen, selvom den er ret underholdene..

Nårh, jamen så er det jo svært at vide præcis hvilken dag du havde æl, og dermed om du kan have været gravid 

Mine ægløsninger varierer meget, kan jeg se på testene, til trods for jeg har en ret fast cyklus.. Og min app passer heller ikke et hak - jo kun på menstruationsdag er den rimelig præcis 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.