nogle af jer der har prøvet det sammen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.209 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. maj 2012

Bella89

hej piger

min kæreste og jeg prøver at lave en baby <3 nu på anden gang, på ægløsning.
jeg hadet mit lort ( undskyld ordet ) d. 06.05.12 og sluttede ca. 6 dage efter og efter hvad jeg ved, skulle jeg have ægløsning her på lørdag eller søndag.

- vi har lige fra starten brugt ægløsning-test op til, og har fundet ud af, at op til min ægløsning er der to 11 taller!
en man kan se, og en man mindre kan se.
så den sidste dag er begge lige kraftige.
-to dage op til, de to kraftige 11 taller, har jeg vildt ondt i underlivet og har på ingen måde lyst til sex.- men så på dagen er der ikke noget!

frisk som en sild igen

det jeg nu vil høre om er, har jeg ægløsning i så mange dage? eller er det kun efter den er helt kraftig? eller er det når jeg har ondt vi skal springe i sengen og hygge??

håber i forstod mit lidt indviklet indlæg tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2012

Miin'Baby'Mus

Bella89 skriver:

hej piger

min kæreste og jeg prøver at lave en baby <3 nu på anden gang, på ægløsning.
jeg hadet mit lort ( undskyld ordet ) d. 06.05.12 og sluttede ca. 6 dage efter og efter hvad jeg ved, skulle jeg have ægløsning her på lørdag eller søndag.

- vi har lige fra starten brugt ægløsning-test op til, og har fundet ud af, at op til min ægløsning er der to 11 taller!
en man kan se, og en man mindre kan se.
så den sidste dag er begge lige kraftige.
-to dage op til, de to kraftige 11 taller, har jeg vildt ondt i underlivet og har på ingen måde lyst til sex.- men så på dagen er der ikke noget!

frisk som en sild igen

det jeg nu vil høre om er, har jeg ægløsning i så mange dage? eller er det kun efter den er helt kraftig? eller er det når jeg har ondt vi skal springe i sengen og hygge??

håber i forstod mit lidt indviklet indlæg tak

Jeg vil mene at det er når du har ondt. Min læge sagde at jeg nok kunne mærke min ÆL og det var når der var niv og jag i siderne af maven. Og ja det kan godt gøre pænt ondt 

Og nej, men har vist kun ÆL i 12 til 24 timer  

Anmeld

17. maj 2012

Bella89

Norman skriver:

Jeg vil mene at det er når du har ondt. Min læge sagde at jeg nok kunne mærke min ÆL og det var når der var niv og jag i siderne af maven. Og ja det kan godt gøre pænt ondt 

Og nej, men har vist kun ÆL i 12 til 24 timer  

Syntes det er mærkeligt at den så er positiv der hvor jeg ikke har ondt. Men at ÆL finder sted der hvor jeg har ondt.
- men vi prøver denne gang, mens jeg har ondt, og håber på bid

Ja! Det er utroligt hvor ondt det gør hadet aldrig forstillet mig det gjorde så ondt. Det var første gang i sidste mdr. Jeg mærkede smerter.

Men hvis man kun har det ca. 24 timer passer det godt, med den tid jeg hadet ondt i underlivet sidst

Anmeld

17. maj 2012

Nattøs

Undskyld. Men hvorfor alle de test? Hvorfor ikke bare dyrke sex når i har lyst? 

Anmeld

17. maj 2012

Masig

Du har først ÆL 24-48 timer efter testen har vist positiv... Så det er først dage eller to dage efter de to streger er lige tydelige at du rent faktisk har ÆL...

Anmeld

17. maj 2012

Masig

Nattøs skriver:

Fordi man så risikerer aldrig at ramme ÆL og derved ikke blive gravid....

Anmeld

17. maj 2012

Bella89

Nattøs skriver:

Pga. At min mens. Ikke kom på samme dato som sidst.
Vi vil gerne være på den sikre side, og kan jo ikke nægte at man glæder sig, trods der er længe til.

Anmeld

17. maj 2012

Bella89

Masig skriver:

Du har først ÆL 24-48 timer efter testen har vist positiv... Så det er først dage eller to dage efter de to streger er lige tydelige at du rent faktisk har ÆL...

Hmm.. Ja! det var så et helt andet svar en det i toppen
Hehe .. Vi skal så den dag den er mest positiv, og måske dagen efter.
- hvad man dog ikke gør for at få en lille en

Anmeld

17. maj 2012

Masig

Bella89 skriver:

Ja men det står vist også på pakken eller i brugsanvisningen, ellers kan man google det

Testen måler det stof der hedder LH i kroppen, det er det som får ægget til at frigive sig, og derfor stiger mængden af det stof jo naturligvis inden ÆL, og derfor har man først ÆL EFTER en positiv test

Anmeld

17. maj 2012

Masig

Bella89 skriver:

Så ja det burde være smartest at have sex den dag testen viser positiv, dagen efter og evt dagen efter igen, da man jo egentlig ikke ved hvornår efter den positive test at ÆL kommer...

Men har man sex nogle dage før ÆL og positiv test kan det også give gevinst da sæden jo kan holde sig levende nogle dage inden i dig i visse tilfælde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.