christinak skriver:
Tirsdag den 17 april.
Jeg rundede de 39+0 og der var absolut ingen tegn på at fødslen skulle gå i gang.
Så jeg bestemte mig for at stå op da kæresten kørte på job, for så ville jeg bruge dagen på at rydde op i mit klæde skab.
Jeg gik ned i stuen for at spise noget morgenmad og sad og så lidt tv. Gik derefter ovenpå for at begynde at ordne klædeskabet, men med et gik mit vand, først tænkte jeg fedt så startede jeg lige morgenen med at tisse i bukserne, men da jeg så begyndte at gå lidt rundt kom der en del mere vand så jeg ringede til min søster som kom over i løbet af ingen tid og ringede derefter ind til fødegangen for at hører om jeg skulle komme til tjek, mens min søster fik ringet til min kæreste så han kunne mødes med os derinde.
Allerede da jeg ringede derind bed veerne en del, men de mente på fødegangen at jeg bare lige skulle komme ind til tjek og så hjem igen.
Nå jeg gik så i bad herhjemme mens min søster farede rundt og pakkede min taske, synes da godt nok veerne bed mere og mere, og jeg skyndte mig at blive færdig.
Vandet var gået hjemme kl 9.30 og kl 10.30 var vi inde på fødegangen.
De startede med at sætte en ctg kurve på for at tjekke om alt var okay, men der gik ikke mere end 10 min før jeg måtte ringe efter dem og fortælle at jeg altså havde presse trang, de troede dog ikke helt på mig før de gik konstateret at jeg var 8 cm åben og i aktiv fødsel.
Der gik yderlig 1 time og jeg var 10 cm åben og kunne presse, men grundet at han stod skæv i bækkenet, måtte jeg gispe mig igennem en del presseveer og der var på et tidspunkt snak om at de ville ligge en kop på ham, men kl 15.09 kom vores david til verden 3810 g og 55 cm lang.
Han er nu en måned gammel og 58 cm lang og vejer 5 kg.
Lige lidt billeder af bassen fra hans 1 måned