Jeg har PTSD. Jeg har i snart 2 år lidt af søvnløshed, pga af det, og sover kun med sovemedicin. Altså sådan en slags sovepiller, der gør, at jeg nærmest besvimer. Hvis ikke jeg tager medicinen, sover jeg SLET ikke. Dvs. at jeg ikke har kunnet stå op om natten med min datter, og hendes far har taget nattetjansen, siden hun var 3 mdr. Det er meget skamfuldt, men til sidst var det så rædselsfuldt og jeg var så svækket, at jeg måtte hejse det hvide flag. Der findes ingen medicin for selve diagnosen, men jeg går hos en meget dygtig traumepsykolog, og det er den eneste reelle behandling. Det har store konsekvenser for mig. Mit følelsesliv er fuldstændig smadret, og jeg kan ikke de samme ting, som jeg kunne førhen. Medicin gør mig sløv og træt. Jeg kan ikke koncentrere mig, jeg kan ikke kontrollere mine tanker, som bare myldrer rundt. Jeg får flash backs, hvor jeg ud af det blå, bliver sendt tilbage i de situationer, der har givet mig PTSD. Det er som et vågent mareridt, jeg ikke kan slippe ud af.
Jeg kender ingen der har PTSD, og ensomheden deraf, er mærkbar. Så jeg vil meget gerne høre om andre, med samme diagnose
Anmeld