Andre med PTSD i svær grad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2012

Studerendemor

Jeg har PTSD. Jeg har i snart 2 år lidt af søvnløshed, pga af det, og sover kun med sovemedicin. Altså sådan en slags sovepiller, der gør, at jeg nærmest besvimer. Hvis ikke jeg tager medicinen, sover jeg SLET ikke. Dvs. at jeg ikke har kunnet stå op om natten med min datter, og hendes far har taget nattetjansen, siden hun var 3 mdr. Det er meget skamfuldt, men til sidst var det så rædselsfuldt og jeg var så svækket, at jeg måtte hejse det hvide flag. Der findes ingen medicin for selve diagnosen, men jeg går hos en meget dygtig traumepsykolog, og det er den eneste reelle behandling. Det har store konsekvenser for mig. Mit følelsesliv er fuldstændig smadret, og jeg kan ikke de samme ting, som jeg kunne førhen. Medicin gør mig sløv og træt. Jeg kan ikke koncentrere mig, jeg kan ikke kontrollere mine tanker, som bare myldrer rundt. Jeg får flash backs, hvor jeg ud af det blå, bliver sendt tilbage i de situationer, der har givet mig PTSD. Det er som et vågent mareridt, jeg ikke kan slippe ud af. 

Jeg kender ingen der har PTSD, og ensomheden deraf, er mærkbar. Så jeg vil meget gerne høre om andre, med samme diagnose

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

Tullepigen90

skrivemaskine skriver:

Jeg har PTSD. Jeg har i snart 2 år lidt af søvnløshed, pga af det, og sover kun med sovemedicin. Altså sådan en slags sovepiller, der gør, at jeg nærmest besvimer. Hvis ikke jeg tager medicinen, sover jeg SLET ikke. Dvs. at jeg ikke har kunnet stå op om natten med min datter, og hendes far har taget nattetjansen, siden hun var 3 mdr. Det er meget skamfuldt, men til sidst var det så rædselsfuldt og jeg var så svækket, at jeg måtte hejse det hvide flag. Der findes ingen medicin for selve diagnosen, men jeg går hos en meget dygtig traumepsykolog, og det er den eneste reelle behandling. Det har store konsekvenser for mig. Mit følelsesliv er fuldstændig smadret, og jeg kan ikke de samme ting, som jeg kunne førhen. Medicin gør mig sløv og træt. Jeg kan ikke koncentrere mig, jeg kan ikke kontrollere mine tanker, som bare myldrer rundt. Jeg får flash backs, hvor jeg ud af det blå, bliver sendt tilbage i de situationer, der har givet mig PTSD. Det er som et vågent mareridt, jeg ikke kan slippe ud af. 

Jeg kender ingen der har PTSD, og ensomheden deraf, er mærkbar. Så jeg vil meget gerne høre om andre, med samme diagnose

Du er velkommen til at skrive til mig
Jeg har selv PTSD i meget svær grad.,

Anmeld

10. juni 2012

isabellasmor

Tullepigen90 skriver:

Som overskriften lyder... Er der nogle som har PTSD i svær grad som vil dele lidt ud om erfarringer og hvordan i har det samt har haft det?

hej

jeg fik engang afvide af min daværende psykolog at jeg havde Post Traumatisk Stress Syndrom. ved egentlig ikke så meget om det, er det noget man kan arbejde ud så man ikke har det mere? aner det ikke. ville selv mene at jeg ikke har det mere. 

men altså, hvor svær grad, det ved jeg ikke. 

dengang kunne jeg få det meget dårligt hvis jeg tænkte, hørte, eller kom i en situation som fik mig mindet om det der lå/ligger til grunde får hvorfor jeg fik 'diagnosen'. jeg har siden haft lidt social angst, kan ikke lide at handle selv og spise ude selv, betale ved kassen selv osv... jeg KAN godt, men bryder mig ikke så meget om det , så det er dejligt at vi så herhjemme altid (stortset) handler sammen 

Anmeld

10. juni 2012

Savannah

skrivemaskine skriver:

Kæmpe til dig! Har slet ikke været så hårdt ramt som dig, men det har altså været hårdt nok! Så

Anmeld

16. juni 2012

Alína Hólm

Tullepigen90 skriver:

Det er jeg ked af at høre Hvad behandling får han?

der er ingen behandling. 

Deprissions piller og
sagsbehandler terapi 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.