Job, 29 timer, og hva' så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

943 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. april 2009

Rasmine

Hvis nu man jobber 29 timer, hvad så?
Jeg mener, der er nogen som siger man kan få suppleret op.
Kan man det?
Hvordan?

Mette - uerfaren udi fagforenings-fis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2009

Stumpen

Så vidt jeg har forstået på en jeg gik på sem med og som arbejde 25 tiner, så jo så kan du, men du skal så søge arbejde ved siden af (ved ikke om de samme regler er gældende som hvis du er ledig -altså de 4 jobs i ugen) og bliver du tilbudt et job skal du tage det..

Men jo de supplere op så længe du ikke arbejder mere end 29,5 pr. uge..

Anmeld

20. april 2009

Stumpen

og det er vist noget med at stedet skal give lov til at du får suppleret op, men er ikke helt sikker på alt det jeg lukker ud...

Anmeld

20. april 2009

finkedinke

Min mor er i gang med cirkus-ase lige nu

Hun har søgt om supp. dagpenge og som stumpen siger skal man stadig søge job ved siden af, man forpligter sig til at tage et evt. job. Man skal dokumentere sine arbejdstimer og jobansøgninger, man skal stå til rådighed for møder med fagforeningen i dagtimerne(arbejdstiden).
Nu husker jeg det ikke helt nøjagtigt, men man må højest få sup. dagpenge i omkring 30 uger i en periode på to år. Og så er der en regel om hvor mange timer man max og min skal have om ugen for at være berettiget, men det kan jeg ikke huske.
Min mor syntes det er tæt på ikke at være besværet værd

Berith

Anmeld

20. april 2009

snefnug

Du må max have 29,6 timer om ugen for at få supplerende dagpenge, og så skal du have en frigørelses attest fra de arbejdersgiver der giver dig ret til at stoppe fra dag til dag

Anmeld

20. april 2009

Rasmine

snefnug skriver:

Du må max have 29,6 timer om ugen for at få supplerende dagpenge, og så skal du have en frigørelses attest fra de arbejdersgiver der giver dig ret til at stoppe fra dag til dag

Okay, tak for svar, det var da til at forstå.

Anmeld

20. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Du skal også være opmærksom på at hvis du arbejder mindre end 32 timer om ugen, så kan du ikke blive fuldtidsforsikret i forhold til dagpenge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.