18+5 og 4 kg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

911 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej damer:-) håber i alle har det godt!

Jeg har lidt af en sød tand med usunde mad vaner, jeg er født og opvokset i en familie hvor vi altid spiser mad hvor der er en del olie i, ikke at vi decideret spiser oliet men det er jo i maden, og ris er der altid til mad, vi spiser ikke kogte broccoli eller gulerødder men salat med disse grønsager spiser vi ved siden af risen. 

Jeg vejede på et tidspunkt lidt over 60 kg og besluttede mig om at tabe, tabte mig og vejede 3 mdr senere 48 kg jeg er 162 og det passede perfekt til hvordan min krop er bygget op. Vægttab var ikke lige på den sunde måde og det var sommertid, hvor det var virkelig varmt. 

Den dag jeg mødte min mand tog jeg ca 8 kg på tabte 3 til brylluppet og efter vi var gift tog jeg stille og roligt på igen, efter 2 måneder vejede jeg pludselig 68 kg, pga vi altid spiste usundt så som lasagne kl 9 om aften og sov bag efter. 

Nu når jeg er gravid havde jeg lige tabt mig til 65 kg pga a kvalme men fik appetiten her i uge 15-16 og nu står vægten på 69 imorges! Havde det slemt, og jeg ved godt det min egen skyld! Vil gerne ændre min livsstil og spise sundt men synes godt nok det svært, jeg har spist ogdrukket usundt, hjælp mig! Giv mig råd til hvordan jeg kommer igang! Er hjemmegående pga smertefulde rygsmerter. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2012

Nettemor

Så vidt jeg ved må du ikke desideret gå på kur mens du er gravid. Og jeg syns da ikke umiddelbart at 4 kg er meget når du er knap 20 uger henne... Slap af og nyd din graviditet og gi den en ekstra skalle bagefter

Anmeld

17. maj 2012

frk-stoltze

Anonym skriver:

Jeg har lidt af en sød tand med usunde mad vaner, jeg er født og opvokset i en familie hvor vi altid spiser mad hvor der er en del olie i, ikke at vi decideret spiser oliet men det er jo i maden, og ris er der altid til mad, vi spiser ikke kogte broccoli eller gulerødder men salat med disse grønsager spiser vi ved siden af risen. 

Jeg vejede på et tidspunkt lidt over 60 kg og besluttede mig om at tabe, tabte mig og vejede 3 mdr senere 48 kg jeg er 162 og det passede perfekt til hvordan min krop er bygget op. Vægttab var ikke lige på den sunde måde og det var sommertid, hvor det var virkelig varmt. 

Den dag jeg mødte min mand tog jeg ca 8 kg på tabte 3 til brylluppet og efter vi var gift tog jeg stille og roligt på igen, efter 2 måneder vejede jeg pludselig 68 kg, pga vi altid spiste usundt så som lasagne kl 9 om aften og sov bag efter. 

Nu når jeg er gravid havde jeg lige tabt mig til 65 kg pga a kvalme men fik appetiten her i uge 15-16 og nu står vægten på 69 imorges! Havde det slemt, og jeg ved godt det min egen skyld! Vil gerne ændre min livsstil og spise sundt men synes godt nok det svært, jeg har spist ogdrukket usundt, hjælp mig! Giv mig råd til hvordan jeg kommer igang! Er hjemmegående pga smertefulde rygsmerter. 

Jeg har haft det på samme måde og i starten tænkte jeg bare nam nam og nam til alt, men nu vil jeg fandme gerne spise sundere, så jeg spiser en alm portion aftensmad og så godt med grøntsager. Da min kæreste aldrig rigtig har nogen ønsker til maden, så bestemmer jeg jo, at der kan komme endnu flere grøntsager i og til;-) så prøv det.

Men husk med alle de grøntsager bliver man hurtigere sulten igen og der rister jeg et stykke brød med banan til eller spiser frugt 

Anmeld

18. maj 2012

fairlady

Der er kun en der styre det og det er dig. Jeg er selv overvægtig og ved at det bare er skide svært!

Men 3 gode råd:

Spis masser af grønsager til hvert måltid. (det skal som minimum fylde halvdelen af tallerknen.)

Sluk tørsten i vand.

dyrk motion.

Disse 3 råd tager hverken dig eller dit foster skade af, når du er gravid.

Anmeld

20. maj 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Så vidt jeg ved må du ikke desideret gå på kur mens du er gravid. Og jeg syns da ikke umiddelbart at 4 kg er meget når du er knap 20 uger henne... Slap af og nyd din graviditet og gi den en ekstra skalle bagefter

Undskyld for at svare tilbage langsomt men har bare ikke siddet på nettet siden:-) - jeg har hellere ikke overvejet at gå på slankekur men vil meget gerne spise sundere og bedre:-) istedet for alt fastfood, olie mad. Men synes bare det svært, når jeg ikke rigtig ved hvordan og hvad jeg rigtig skal spise, måske købe en bog med sunde opskrifter? 

Jeg vil ikke tag meget på under min graviditet, altså fedt

Anmeld

20. maj 2012

Anonym trådstarter

frk-stoltze skriver:

Jeg har haft det på samme måde og i starten tænkte jeg bare nam nam og nam til alt, men nu vil jeg fandme gerne spise sundere, så jeg spiser en alm portion aftensmad og så godt med grøntsager. Da min kæreste aldrig rigtig har nogen ønsker til maden, så bestemmer jeg jo, at der kan komme endnu flere grøntsager i og til;-) så prøv det.

Men husk med alle de grøntsager bliver man hurtigere sulten igen og der rister jeg et stykke brød med banan til eller spiser frugt 

Frugt har helt klart hjulpet en del, elsker vand melon og spiser det hver eneste dag selvom det rent faktisk er vand, men ellers røde æbler, nektariner når de endelig kan købes og bananer:-) men tit så har vi ikke alt det her kun vand melon og så henter min kæreste hele tiden sodavand og jeg kan slet ikke holde fingrene væk når det endelig er her :-p må virkelig prøve på at tag mig sammen og spise sundere

Anmeld

20. maj 2012

Anonym trådstarter

fairlady skriver:

Der er kun en der styre det og det er dig. Jeg er selv overvægtig og ved at det bare er skide svært!

Men 3 gode råd:

Spis masser af grønsager til hvert måltid. (det skal som minimum fylde halvdelen af tallerknen.)

Sluk tørsten i vand.

dyrk motion.

Disse 3 råd tager hverken dig eller dit foster skade af, når du er gravid.

Det pisse svært:-p jeg ved ikke hvad der galt med mig men oppe i mit lille hoved tænker jeg på når jeg endelig har født vil jeg træne og stramme ballerne op så der ikke længere er appelsinhud at kigge på, forestiller mig bare jeg bliver en xs igen, men jeg er så dårlig til træning vil gerne tilmelde mig til fitness men er bange for det kan gøre skade nu, da jeg slet ikke er van til at motionere. Må prøve at spise sundt ikke kun for min egen skyld men min lille bebse skyld

Anmeld

20. maj 2012

Missq4

jeg er en stor pige og har længe gerne ville tabe mig men nu er jeg gravid og så må man jo ikke gå på slanke kur. men jeg har valgt at jeg ikke kommer smør på brødet og drikker skummetmælk eller vand og lader slik og kager stå og så gå en tur hver dag ( jeg går også hjemme da jeg har en ødelagt hoft ) det er svært men de to gange jeg har været gravid har jeg taget 30 kg på begge gange og det vil jeg gerne se om jeg kan undgå denne her gang. så jeg tror bare man skal prøve at spise lidt sundt som mellem måltiderne og så prøve at holde blodsukket oppe så du ikke for sukker trang

Anmeld

20. maj 2012

Anonym trådstarter

Missq4 skriver:

jeg er en stor pige og har længe gerne ville tabe mig men nu er jeg gravid og så må man jo ikke gå på slanke kur. men jeg har valgt at jeg ikke kommer smør på brødet og drikker skummetmælk eller vand og lader slik og kager stå og så gå en tur hver dag ( jeg går også hjemme da jeg har en ødelagt hoft ) det er svært men de to gange jeg har været gravid har jeg taget 30 kg på begge gange og det vil jeg gerne se om jeg kan undgå denne her gang. så jeg tror bare man skal prøve at spise lidt sundt som mellem måltiderne og så prøve at holde blodsukket oppe så du ikke for sukker trang

Jeg vil hellere ikke gå på slankekur under min graviditet men jeg ville have råd om hvad jeg kunne gøre for at spise sundere og tag mindre på, tabte du kiloerne da du fødte? :-) jeg håber bare babyen suger alt fedtet af mig med at drikke mælk vis jeg overhovedet har så meget mælk:-D

Anmeld

20. maj 2012

MortilCilas

Anonym skriver:

Som Nettemor skriver det, nyd din graviditet. Jeg selv havde taget de første 10-12 kg på da jeg var 20 uger henne, og endte med at tage 30kg på i det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.