Puls under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.518 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. maj 2012

kvinde84

Jeg har normalt en lav hvilepuls, men tænkte da at den ville stige i graviditeten, da man siger at man under graviditet normalt har en hvilepuls med +15 slag i minuttet. Min har dog hele tiden ligget på ca den samme som den plejer, når jeg ikke er i "sportsform", ca 60. Her sidst i graviditeten er den dog faldet til ca 55 

Har læst et eller andet sted, at det ikke er godt at have for lav puls i graviditeten af en eller anden årsag. Men baby rumsterer stadig lystigt, så det kan vel  ikke være et problem her 

Hvordan er det med jer, hvad er jeres hvilepuls nu i forhold til ikke gravid? Og ved i noget om, hvorfor den ikke skal være for lav?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

Kamulla

fik aldrig tjekket min puls da jeg avr gravid.. blodsukker og blodtryk var hvad jeg fik målt.. begge ting var hos mig i den lave ende.. men vi overlevede begge

Anmeld

16. maj 2012

Michalala

Jeg er ikke sikker på om jeg kan hjælpe så meget. Men forleden dag da jeg var hos lægen sagde han, at jeg havde en lav hvilepuls - og at det var godt. Er nu 25+.

Anmeld

16. maj 2012

kvinde84

Ok, så din læge mente at det var godt med lav hvilepuls Jeg kan egentlig heller ikke se hvorfor det skulle være et problem. Mit blodtryk har gennem det meste af graviditeten været ret lavt, men her til aller sidst er det steget, dog ikke for højt eller noget. Jeg synes bare det er interessant at følge med i hvad der sker med ens krop under graviditeten Her til sidst er så bt steget, og hvilepulsen sænket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.