hvordan gør vi det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.329 visninger
19 svar
0 synes godt om
16. maj 2012

Anonym trådstarter

vi skal snart holde dåb og står med et dilemma, vi vil IKKE ha at vores søn går fra arm til arm da han er en sensitiv lille dreng og da vi ikke ser det det i hans intresse, men hvordan får vi det sagt til folk så de forstår det men uden at folk bliver såret?

så vil jeg heller de holder når vi ser dem en anden dag uden alt det hullum hej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

TNBC

Anonym skriver:

vi skal snart holde dåb og står med et dilemma, vi vil IKKE ha at vores søn går fra arm til arm da han er en sensitiv lille dreng og da vi ikke ser det det i hans intresse, men hvordan får vi det sagt til folk så de forstår det men uden at folk bliver såret?

så vil jeg heller de holder når vi ser dem en anden dag uden alt det hullum hej.

præcis som du skriver. det er jeres søn og I ved hvad der er bedst for ham og det må gæsterne jo acceptere. 

Anmeld

16. maj 2012

anynom

Anonym skriver:

Vi spekulerede i det samme da vi skulle holde navnefest for Isabel - det var slet ikke noget problem, for vi lagde ikke op til at folk skulle holde hende, den tid hun var vågen var hun på enten min eller min mands arm og ingen spurgte om de måtte holde hende.

Anmeld

16. maj 2012

Hvem?

Anonym skriver:

Kan man evt. ikke få præsten til at sige det i de praktiske ord?

Ellers ville jeg stille mig op enten i kirken eller før maden og sige det som det er

Anmeld

16. maj 2012

lio

Hvem? skriver:

Kan man evt. ikke få præsten til at sige det i de praktiske ord?

Ellers ville jeg stille mig op enten i kirken eller før maden og sige det som det er

Det synes jeg ikke man kan tillade sig at bede præsten sige og der kan jo være andre der også holder dåb samme tid i kirken.

Til TS: Jeg ville ikke gøre det til noget stort og sige højt at barnet ikke skal på runde, i kan jo lade være med at give baby i armene på gæsterne så går det vel helt naturligt, desuden må folk have en situatinsfornemmelse og vide at det ikke er praktisk for barnet.

Så i de vågne tider så hold barnet i jeres arme så hin føler tryghed og når hin skal sove læg hin væk hvor der er ro.

God fest

Anmeld

16. maj 2012

Fru.Mäes <3

I siger det simpelthen bare inden I sætter jer til bordes - det kan folk ikke få ondt i numsen af..

Håber I får en god dag 

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

Laijona Äiti skriver:

Det synes jeg ikke man kan tillade sig at bede præsten sige og der kan jo være andre der også holder dåb samme tid i kirken.

Til TS: Jeg ville ikke gøre det til noget stort og sige højt at barnet ikke skal på runde, i kan jo lade være med at give baby i armene på gæsterne så går det vel helt naturligt, desuden må folk have en situatinsfornemmelse og vide at det ikke er praktisk for barnet.

Så i de vågne tider så hold barnet i jeres arme så hin føler tryghed og når hin skal sove læg hin væk hvor der er ro.

God fest

Tak for svar... Men det er lige der problemet kommer, vi har nogle familie medlemmer der kun tænker på sig selv og sine lyster og ikke hvad der evt. Er bedst for børn mm. Og de vil ikke spøger de vil bare kommer og rive ham ud af armene på os!

Anmeld

16. maj 2012

Ciss

Anonym skriver:

Snak med folk på forhånd - i hvert fald dem som med sikkerhed forventer at få barnet i armene som f eks bedsteforældrer osv. Vær ærlig og sig, at I mener, det vil blive for voldsomt for ham med alle de mennesker, men at I virkelig gerne vil give X en mulighed til at lære ham at kende under rolige former, så kan vi ikke mødes/komme på besøg dagen før/dagen efter/den og den dag?

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

Fru.Mäes <3 skriver:

I siger det simpelthen bare inden I sætter jer til bordes - det kan folk ikke få ondt i numsen af..

Håber I får en god dag 

Åh jo nogle af vores familie medlemmer kan... Men hvordan skulle vi evt. Formuler det?

Anmeld

16. maj 2012

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Snak med folk på forhånd - i hvert fald dem som med sikkerhed forventer at få barnet i armene som f eks bedsteforældrer osv. Vær ærlig og sig, at I mener, det vil blive for voldsomt for ham med alle de mennesker, men at I virkelig gerne vil give X en mulighed til at lære ham at kende under rolige former, så kan vi ikke mødes/komme på besøg dagen før/dagen efter/den og den dag?

Lidt det vi også havde tænkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.