Moderkagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

893 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. maj 2012

LotusCPH

Syntes ikke der er mange der nævner det at skulle "føde" moderkagen efter baby faktisk er ude?? der er kun beretninger om selve fødslen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

lio

Nogle af de fb jeg har læst nævner de det, men synes aldrig det varierer, ud skal den jo, og først når barnet er født så har ikke tænkt over det hvis de ikke har nævnt den i fb.

Anmeld

16. maj 2012

LotusCPH

Laijona Äiti skriver:

Nogle af de fb jeg har læst nævner de det, men synes aldrig det varierer, ud skal den jo, og først når barnet er født så har ikke tænkt over det hvis de ikke har nævnt den i fb.

Har tilfældigt spurgt til det og dem jeg har spurgt siger det har væert noget af det hårdeste, da de har brugt alle deres kræfter på selve fødslen og så skal de igennem det igen. Men det er også nogle af de typer som ku sætte en masse skræmmebilleder igang, så tager det ik så tungt. Men det var bare lige en tanke, ikke mange nævner det rigtig?

Anmeld

16. maj 2012

lio

LotusCPH skriver:

Har tilfældigt spurgt til det og dem jeg har spurgt siger det har væert noget af det hårdeste, da de har brugt alle deres kræfter på selve fødslen og så skal de igennem det igen. Men det er også nogle af de typer som ku sætte en masse skræmmebilleder igang, så tager det ik så tungt. Men det var bare lige en tanke, ikke mange nævner det rigtig?

Sådan har jeg aldrig hørt det, synes de nævner det kort som noget der bare skulle ud og ikke nær så besværligt som fødslen af barnet, men har bemærket at nogen tænker "åhh... er der nu mere der skal presses ud"

Anmeld

16. maj 2012

Sille86

LotusCPH skriver:

Jeg ænsede slet ikke min kom, så tror det er ligeså forskelligt som selve fødslerne... Kram

Anmeld

16. maj 2012

LotusCPH

Sille86 skriver:

Jeg ænsede slet ikke min kom, så tror det er ligeså forskelligt som selve fødslerne... Kram

Arhh ja det har du nok ret i - Men altså er fødslen overstået så er man jo ligesom verdensmester, så hva sku den moderkage gøre klemz -

pssst - er veerne stadig gået i sig selv eller sker der snart noget nu du ska være den første i denne gruppe til at bloppe bebs ud?

Anmeld

18. maj 2012

MorTilDenDejligste

¨jeg fik at vide til fødselsforberedelse at moder kagen fødes efter 5-30 min og at den ikke skulle være det hårdste at føde, da den er så flexsibel at den praktisk talt "bare" glider ud ved en enkel pres vee. så det er ikke det du skal frygte.

du kan læse om det på denne side under fødsel> fødslen går i gang og under det emne er der et der hedder moderkagen fødes også kaldet efterbyrdsfasen. 

håder det kunne hjælpe dig..

Anmeld

18. maj 2012

LotusCPH

catharina skriver:

¨jeg fik at vide til fødselsforberedelse at moder kagen fødes efter 5-30 min og at den ikke skulle være det hårdste at føde, da den er så flexsibel at den praktisk talt "bare" glider ud ved en enkel pres vee. så det er ikke det du skal frygte.

du kan læse om det på denne side under fødsel> fødslen går i gang og under det emne er der et der hedder moderkagen fødes også kaldet efterbyrdsfasen. 

håder det kunne hjælpe dig..

Oki det var godt lige at læse, så frygter jeg ik det. Tager nu også det hele ret roligt, men syntes bare ik det er det man hører så meget om jo Så undrede mig bare Men tak for det gode svar  Go weekend

Anmeld

18. maj 2012

Mine3hjertebørn

Tror egentlig grunden til manikke høre så meget om det, er fordi folk nærmest ikke skænker det en tanke når den kommer ud. 

Man er så opslugt af det lille barn man ar på maven. 

Det jeg husker fra begge gange, er at jordemoderen bare trykker lidt på maven og rkker lidt i navlesnoren og så siger det bare splat. 

Husker intet med at jeg selv har skullet ligge flere krafter i, end bare lige at trykke lidt. ;-)

Anmeld

18. maj 2012

MorTilDenDejligste

LotusCPH skriver:

Oki det var godt lige at læse, så frygter jeg ik det. Tager nu også det hele ret roligt, men syntes bare ik det er det man hører så meget om jo Så undrede mig bare Men tak for det gode svar  Go weekend

glad for at kunne hjælpe. 

og du må også have en god weekend..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.