FB af Alma samt Billeder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.187 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. maj 2012

JH12

Så fik jeg tid til at lave min Fødselsberetting af Alma samt smide nogle billeder ind af hende .  

10. maj 2012 (40+2)

01:15
Vandet begynder at sive og ca. samme tid starter de begyndende veer (menstruations lignende smerter.)
De første intervaller måles til godt 5 min og smerter/veer i 24-30 sek.

02:16
Kontakter jeg fødegangen for første gang, og fortæller hvad der er sket, de fortæller så at den er go nok – Vandet er gået.

04:30
Går en tur på toilettet, hvor slimproppen går, og tegnblødning starter.

06:00
Vækker jeg min kæreste, som indtil nu har sovet sødt helt uvidende om at han snart skal være far. Vi aftaler jeg ringer til fødegangen, for at fortælle om hvordan det står til.

08:45
Ankommer på sygehuset, hvor mor og barn bliver undersøgt af en Jordemor.
De skønner barnet til 3100 gram. Livmoderhals og hinder er helt væk, jeg er dog kun 2 cm. Åben, og derfor bliver vi sendt på en gå tur i 2 timer.

11:00
Ankommer på fødegangen, og en ny jordemor skønner barnet til 3500 gram. Veernes interval ligger mellem 3-6 min. Jeg er stadig kun åben 2 cm.

13:00
Undersøgelse viser jeg er 3 cm åben, og der ligger lagt et ve-drop for at få gang i veerne, da de er for uregelmæssige. Samtidig bliver CTG scanning påsat. Og der bliver sat elektroder på barnets hoved for at kontrollere alt er som det skal være.

13:30
For at lindre smerterne bliver der lagt varmepuder på lænden, hvilket kun gør smerten endnu værre, så det bliver hurtigt fjernet igen.

13:45
Bliver tilbudt epidural blokaden, fordi smerterne er så kraftige efter de har lagt ve-drop, og min krop modarbejder al åbning, da jeg overhovedet ikke kan slappe af. På daværende tidspunkt er jeg stadig kun åben 3 cm.

14:50
Får jeg epidural blokaden bliver lagt, i første forsøg rammer de et blodkar, så de må starte forfra, og i andet forsøg lykkes det.
Det bliver HURTIGT min nye bedste ven

15:00
Har stadigvæk uregelmæssige veer men de er tiltagende, og er endnu ikke åben mere end 3 cm.
Barnet har det fint og hjertet slår så fint og regelmæssigt.

16:25
Bliver nu undersøgt og det viser sig jeg er 8 cm. Åben. Kan ingen smerte mærke, men veerne er stadigvæk uregelmæssige men MEGET kraftige kan jeg se på skærmen.

17:00
Bliver undersøgt pga. pressetrang, og er nu 10 cm. Åben og får med det samme lov til at presse med veerne.

17:15
Hovedet kommer fint og hurtigt frem. Jeg arbejder god med veerne, som kommer mere eller mindre konstant. Samtidig får jeg af vide at jeg nu selv kan være med til at bestemme om jeg vil føde kl. 17:30 eller kl. 18:00 Jeg vælger selvfølgelig at jeg vil føde kl. 17:30. Jeg bliver lagt på siden, indtil barnet kommer.

17:32
Kommer en levende pige til verden. Og bliver lagt på mors mave med det samme.
Far klipper navlesnor.

Hun måler 3760 gram, og er 51 cm lang.
Apgar, opnår topkarakter i det hele 10

Jeg får en lille bitte brist på den ene kønslæbe så skal have 4 sting.

Hun er simpelthen det skønneste og dejligeste væsen på hele jorden.. Jeg ELSKER min lille pige, hun kommer til at stjæle hjerter.

Kæresten er normalt bange for sygehuse, nåle og lignende. Men han var HELT igennem FANTASTISK under hele forløbet. Han støttet mig, lagde arme og hænder til da jeg presset. Han flugte med barnets vej til vejen, så der var ikke noget han gik glip af.

Billederne er fra Fødsel og nogle dage efter .. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

Guldimaven

Hvor er hun bare fin!!  Jeg bliver mere og mere lun på den der blokade..

Kører amningen godt?

Anmeld

16. maj 2012

JH12

Guldimaven skriver:

Hvor er hun bare fin!!  Jeg bliver mere og mere lun på den der blokade..

Kører amningen godt?

Takker
Det går rigtig godt med amningen, til trods for hun måske har en for kort tunge snor- hvilket ikke har nogen betydning for hende, kun for mine brystvorter . Men har så meget mælk at jeg har været nød til at købe en bryst pumpe, så jeg engang imellem lige kan få malket ud ..
Men synes faktisk det er super hyggeligt at have amme tid med Alma

Anmeld

16. maj 2012

Guldimaven

Joyce1986 skriver:

Takker
Det går rigtig godt med amningen, til trods for hun måske har en for kort tunge snor- hvilket ikke har nogen betydning for hende, kun for mine brystvorter . Men har så meget mælk at jeg har været nød til at købe en bryst pumpe, så jeg engang imellem lige kan få malket ud ..
Men synes faktisk det er super hyggeligt at have amme tid med Alma

Hvor er det godt at hører.. Så ingen grædende mor med store sår på brysterne..

kunne godt forstille mig de ammestunder bare er rigtig hyggelige!  Tiden hvor man bare kan nyde og beundre end lille guldklump!

Anmeld

16. maj 2012

CaWi

Hvor er hun altså bare en lækker lille pige
Og skønt at fødslen gik så godt...

Anmeld

16. maj 2012

NNL

Årh altså, hvor er hun bare skøn Glæder mig så meget til at se hende i virkeligheden

Håber det går bedre med hendes mave...

Anmeld

20. maj 2012

Monis

Ih hvor er hun sød. Elsker de fødselsberetninger!!

Når jeg får tid, skal jeg også lige have skrevet min.

Jeg synes, det var SÅ fed en oplevelse at føde sit barn. HÅRDT, SMERTEFULDT, men FEDT!

Håber alt er vel med jer og at I nyder hinanden

Anmeld

20. maj 2012

JH12

Monis skriver:

Ih hvor er hun sød. Elsker de fødselsberetninger!!

Når jeg får tid, skal jeg også lige have skrevet min.

Jeg synes, det var SÅ fed en oplevelse at føde sit barn. HÅRDT, SMERTEFULDT, men FEDT!

Håber alt er vel med jer og at I nyder hinanden

Vi nyder bestemt hinanden . Elsker min nye titel som mor

Jeg synes også det var fedt, en virkelig fantastisk oplevelse at føde. Jeg er også allerede 'skruk' og er helt klar på et barn mere. Dog er vi enige om vi vil nyde vores datter nogle år, hvor jeg også kan gøre uddannelse færdig - men først et år med barsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.