Flytte til udlandet....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan vi flytte?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.185 visninger
14 svar
1 synes godt om
15. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej alle sammen....

Min mand arbejder på et kontor og jeg er på kontanthjælp, men jeg har fået en mulighed for at få et job i et japansk firma. Min mand er japaner og vi overvejer derfor at flytte til Japan.

Vi har en dreng på næsten 3 og en pige på 13 mdr sammen og min mand har fra starten af talt japansk til dem. Hvis det bare havde været for de to havde jeg sagtens kunne tage jobbet, men nu har jeg også en søn på 8 fra et tidligere forhold der bor hos sin far.

Vi har før været på ferie i Japan, både med og uden min søn, hvor vi har kunnet aftale en anden samvær med hans far, men kan jeg tillade mig at flytte? Det er trods alt over 8.000 km væk.

I må meget gerne skrive hvorfor I har svaret som I har....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

lio

Jeg ville som et barn måske være ked af at min ene forælder var på den anden side af jorden, så det afhænger nok at hvordan et samvær ville køre efter flytningen, altså hvor tit der var mulighed for at ses.

Umodelbart tænker jeg NEJ, men det afhænger af jeres forhold og hans samværs behov.

Men hvis i flytter så tillykke med jobbet og pøj pøj med det.

Anmeld

15. maj 2012

Ciss

Anonym skriver:

Hej alle sammen....

Min mand arbejder på et kontor og jeg er på kontanthjælp, men jeg har fået en mulighed for at få et job i et japansk firma. Min mand er japaner og vi overvejer derfor at flytte til Japan.

Vi har en dreng på næsten 3 og en pige på 13 mdr sammen og min mand har fra starten af talt japansk til dem. Hvis det bare havde været for de to havde jeg sagtens kunne tage jobbet, men nu har jeg også en søn på 8 fra et tidligere forhold der bor hos sin far.

Vi har før været på ferie i Japan, både med og uden min søn, hvor vi har kunnet aftale en anden samvær med hans far, men kan jeg tillade mig at flytte? Det er trods alt over 8.000 km væk.

Pyh, det er da vanskeligt!

Jeg tror ikke, jeg selv havde klaret at flytte så langt væk fra et af mine børn. - Men jeg vil sige, at det afhænger helt af, hvilket forhold du har til din søn. Hvis I sjældent ses alligevel og ikke har noget særlig kontakt uanset, så er det jo en ting. Hvis I ses hver/andenhver uge, så er det noget helt andet.

Jeg tror, at det aller vigtigste er, at han ikke kommer til at føle sig svigtet af dig.

Anmeld

15. maj 2012

Fenja09

Jeg har svaret nej - synes at sådan noget må vente til børnene er større, ikke dem i har sammen, men ham der skal undvære sin mor. Selvom han bor ved sin far, har han stadig brug for sin mor. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige hvordan i har det imellem, men kan da kun forestille mig, at en 8-årig dreng stadig har brug for sin mor, uanset om man bor sammen eller ej.

Jeg ville sige nej til jobbet og håbe at muligheden ville byde sig senere.

/Fenja

Anmeld

23. maj 2012

3rollinger

Uha, den er godt nok svaer.

Hvordan vil du selv have det med at bo saa langt vaek fra din soen paa 8? Ser du ham regelmaessigt nu, hvor I begge bor i Danmark?

Det hele afhaenger jo af hvordan jeres forhold er, synes jeg. Om han faar alle behov daekket af sin far.

Da mine foraeldre blive skilt var jeg 8 aar, og min far tog meget hurtig til Saudi Arabien, Algier og andre lande som laa ret langt vaek, for at arbejde. 

Jeg kan ikke huske at det gjorde den store forskel for mig, jeg havde jo min mor, som var og er det vigtigste i mit liv. Synes til gengaeld det var dejligt naar han kom hjem med hoejteknologiske fjernsynsspil (to pinde der kunne koere op og ned paa skaermen, det var tennis) og andre ting mine kammerater ikke havde.

Og saa ville jeg kigge lidt paa hvordan livet er i Japan. Er det Tokio I skal bo i?  Om du tror, som dansk mor, at du ville kunne leve paa japansk vis? Jeg har lige arbejdet med Tokio og japanere fra oktober til februar, og det er jo noget helt andet, som jeg kan forestille mig kan vaere svaert at omstille sig til, for en dansker. Det ville vaere okay, tror jeg, hvis man snakker om en tidsbegraenset periode, men vil du kunne leve med det i maaske resten af du liv.

Alt det siger jeg i bagklogskabens bakspejl Jeg bor selv i Spanien, og skulle jeg goere det hele om igen, ville jeg nok have faaet boern i DK og ikke i Spanien. Og med hvad jeg ved nu, ville jeg ikke tage ud. Men nu kan man jo ikke leve paa andres erfaringer, saa derfor siger jeg bare at du skal informerer dig rigtig godt inden du kaster dig ud i noget.

Held og lykke 

Anmeld

23. maj 2012

Metteris

Hej alle sammen....

Spændende!

Nu har jeg selv boet i Japan (nærmere betegnet Tokyo) en overgang, og faktisk også mødt danske børnefamilier som var bosat der.

Jeg kan sagtens se det er en rigtig svær situation. Men når din ældste søn bor hos sin far, så er det jo muligt at han kan komme på lange ferier hos jer i Japan? Jeg ved godt der er langt, jeg har selv taget turen frem og tilbage flere gange.
Men jeg ville virkelig give dine børn muligheden for at vokse op i Japan og opleve det! Så længe I har mulighed for at betale din søns flybillet frem og tilbage - Og snakker med ham om det. Det ville måske være godt at høre hans side af sagen?
Jeg synes i hvert fald at I meget kraftigt skal overveje at flytte - Der er jo ingen som siger at det er for evigt I skal bo der. Måske får din ældre søn måske lyst eller mulighed for at komme og gå i skole i Japan et år på udveksling?
Jeg synes flytningen åbner mange muligheder

Edit: 

Ville lige tilføje at det nok også er vigtigt at se på hvad I vil få af tid hvis du tager det job. Jobs i Japan er jo sjældent 9-17. 
Jeg var på nogle dates med en japansk fyr som arbejde fra kl 7-22 mandag-torsdag og 7-18 fredag. (Han tjente så en million yen om måneden) - Men er det et firma hvor du har mulighed for at holde fri hvis din ældste søn skal komme og være på ferie hos jer? Man får jo ikke feriepenge og den slags på samme måde som i Danmark.
Og kan I få en bolig som har plads til jer alle?
Nu ved jeg ikke hvor i Japan du er blevet tilbudt arbejde, men Tokyo er jo så dyrt! - Dog er det godt hvis det er et sted hvor din søn nemt kan komme til og fra. Så han ikke skal med tog 7 timer fra lufthavnen mener jeg bare.
Har du snakket med din søns far om det? Måske ville det være rart at høre hans mening, hvis I er på god fod?  

Ps. Det er en af mine HELT store drømme. At bo i Tokyo igen - Med mine kommende børn denne gang. Hvilket firma er du tilbudt job af? 

Anmeld

23. maj 2012

aarhusmor

Jeg kan godt forstå dig, men dybest set føler jeg ikke at du kan gøre det. Det vil være så synd for dig dreng

Anmeld

23. maj 2012

jydeinden

Anonym skriver:

Hej alle sammen....

hvis du har det mindste forhold eller bånd til din søn, ville jeg syntes det var rigtigt egoistisk gjort. så mit umildbare svar er nej,

Anmeld

23. maj 2012

Nettemor

Jeg har svaret nej. Mest fordi jeg kunne aldrig gøre det. Vi leger selv med tanken om at flytte til Norge når vi er færdige med uddannelse men der er heller ikke nogen børn der bliver 'ladt tilbage'.

Jeg ville både som mor og som barn synes det var for lidt at ses i nogen af skoleferierne. Det er jo ikke ligefrem en tur man tager for et par dage..

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Jeg har svaret nej. Mest fordi jeg kunne aldrig gøre det. Vi leger selv med tanken om at flytte til Norge når vi er færdige med uddannelse men der er heller ikke nogen børn der bliver 'ladt tilbage'.

Jeg ville både som mor og som barn synes det var for lidt at ses i nogen af skoleferierne. Det er jo ikke ligefrem en tur man tager for et par dage..

Nu er det sådan at jeg altid har min søn det meste af sommerferien da hans far kun har tre ugers ferie...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.