Uha, den er godt nok svaer.
Hvordan vil du selv have det med at bo saa langt vaek fra din soen paa 8? Ser du ham regelmaessigt nu, hvor I begge bor i Danmark?
Det hele afhaenger jo af hvordan jeres forhold er, synes jeg. Om han faar alle behov daekket af sin far.
Da mine foraeldre blive skilt var jeg 8 aar, og min far tog meget hurtig til Saudi Arabien, Algier og andre lande som laa ret langt vaek, for at arbejde.
Jeg kan ikke huske at det gjorde den store forskel for mig, jeg havde jo min mor, som var og er det vigtigste i mit liv. Synes til gengaeld det var dejligt naar han kom hjem med hoejteknologiske fjernsynsspil (to pinde der kunne koere op og ned paa skaermen, det var tennis) og andre ting mine kammerater ikke havde.
Og saa ville jeg kigge lidt paa hvordan livet er i Japan. Er det Tokio I skal bo i? Om du tror, som dansk mor, at du ville kunne leve paa japansk vis? Jeg har lige arbejdet med Tokio og japanere fra oktober til februar, og det er jo noget helt andet, som jeg kan forestille mig kan vaere svaert at omstille sig til, for en dansker. Det ville vaere okay, tror jeg, hvis man snakker om en tidsbegraenset periode, men vil du kunne leve med det i maaske resten af du liv.
Alt det siger jeg i bagklogskabens bakspejl Jeg bor selv i Spanien, og skulle jeg goere det hele om igen, ville jeg nok have faaet boern i DK og ikke i Spanien. Og med hvad jeg ved nu, ville jeg ikke tage ud. Men nu kan man jo ikke leve paa andres erfaringer, saa derfor siger jeg bare at du skal informerer dig rigtig godt inden du kaster dig ud i noget.
Held og lykke 
Anmeld