Graviditets test, efter den udløbende 3-5 mins tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.640 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. maj 2012

Anonym trådstarter

Har taget 2 test, begge viser svag positiv efter der er gået noget tid, har tjekket dem nogen timer senere. Men ikke inden for tidsrammen, det er valmed graviditetstest. Skal jeg lægge noget i det ??? Bare stole på at jeg IKKE er gravid ??

Har aldrig fået svag positiv selvom de er tørret helt ind..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

Mother-love

Altså jeg testede dagen før forventet mens og smed den i toiletspanden da den ikke viste noget. Tog så en test på mens dagen og den viste svagtpositiv. Og så tog jeg den op fra toiletspanden og den var meget positiv.og jeg var altså gravid. Så tror altsågodt man kan regne med dem selvom man kigger efter timer.

Anmeld

15. maj 2012

Silas&Mille

Nogle er måske heldige og kan regne med en test efter tiden er uløbet.

Men det er 'farligt'.
Rigtig mange tests viser svag positiv efter noget tid.

Det bedste er simpelthen at vente den anbefalede tid (3-5 minutter mener jeg det er for det fleste tests) og hvis den ikke viser noget der, så smid den ud og vent et par dage med at tage en ny test.

Der er SÅ mange der blive skuffet når de kigger på en test efter noget tid og den viser positiv, men det viser sig at der ikke er noget.

Anmeld

15. maj 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Har taget 2 test, begge viser svag positiv efter der er gået noget tid, har tjekket dem nogen timer senere. Men ikke inden for tidsrammen, det er valmed graviditetstest. Skal jeg lægge noget i det ??? Bare stole på at jeg IKKE er gravid ??

Har aldrig fået svag positiv selvom de er tørret helt ind..

De er ikke troværdige når der går over de 3-5 min man normalt venter, så jeg ville tage en ny test om et par dage

Anmeld

15. maj 2012

Ilya

Altså min læge fortalte, at der simpelthen ikke findes falske positive tests, kun falske negative. Hvis der ikke er HCG i kroppen, kan testen ikke danne den røde streg og hvor skulle den så komme fra?

Derimod har jeg selv oplevet at teste ekstremt svagt positivt og dermed tro, jeg var gravid, men senere erfare, at jeg havde haft en biokemisk graviditet, og den målte HCG derfor bare var et levn.

Du må teste igen om et par dage og se hvad der sker.

Anmeld

18. maj 2012

Nr2tiljanuar

Hej! 

Valmed kan desværre have en tendens til at blive lidt positiv EFTER tid - efter nogle timer. Jeg har selv prøvet det. 

Så jeg ville tage en test om nogle dage igen - og ikke regne med noget, for ikke at blive skuffet. 

Håber den er positiv! 

Anmeld

18. maj 2012

norenberg

Var ude for det samme med 3 valmed test sidste år og jeg var ikke gravid.. så tror ikke du skal forvente at du er gravid ....

Anmeld

18. maj 2012

Caracatita

Du kan nok ikke forvente noget.....men jeg har aldrig hjemme fået en positiv test efter tiden, hvis jeg ikke var gravid (og jeg har testet MANGE gange - har været i behandling for at få første barn, og jeg har nu 3 børn).

MEN jeg har fået testet ved lægen, hvor den var negativ - senere på dagen lå der en telefonsvare besked fra sekretæren, at den var blevet positiv (fredag eftermiddag - lægen lukket)....vi fortalte det glade til familien....mandag morgen ringede jeg til lægen, som fortalte, at det nok var en fejl - hvilket blodprøven også viste.
SÅ man kan ikke regne med dem over tid...

Held og lykke!

Anmeld

19. maj 2012

mny

Jeg tog nogle tests fra apotekets serie. Den viste svag positiv efter ca 3 til 5 min, og jeg er gravid. Fik taget en hos lægen og hun sagde det kunne være fordi jeg ikke var længere henne. 

Anmeld

19. maj 2012

christina92

Jeg aner ikke om der er noget der hedder en falsk positiv eller ej, men kan kun anbefale på det groveste at når tiden er gået så smider du testen ud og ikke glor mere på den!

Den dag du bliver gravid skal testen nok vise det og du vil ikke være i tvivl, men du psyker dig selv ud ved det her  

Og det bliver ikke nemmere at blive gravid hvis du går rundt om gør dig selv hel rundtosset.

Jeg håber du indenfor den nærmeste tid vil stå med en test som uden tvivl fortæller dig du er gravid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.