Så må jeg hellere få skrevet min fødselsberetning. 
Linus kom til verden den 28.april kl. 20.45, i vores eget hjem.
Jeg havde termin den 24 april og allerede om aftenen den 25 troede jeg at nu var det nu. Jeg havde fået besked på at ringe ligeså snart jeg mærkede det mindste tegn på fødsel, da begge min hjemmefødsels-jordemødre havde 1 1/2 time undervejs. Og min første fødsel varede kun 10 timer.
Så vi fik fyldt vand i fødekarret, sat gryder med kogende vand over, fundet babytøj frem osv. Da jeg havde veer med 6 minutters mellemrum.
Jordemoderen ankom og fik undersøgt mig. Var på det tidspunkt 2 cm åben. Så selv hun troede også at det var nu....men efter 7 timer med veer gik de i sig selv igen. Og jordemoderen kørte hjem igen.
Hele torsdag og fredag havde jeg det elendigt, med en del plukkeveer. Om aftenen den 26 begyndte veerne igen at blive regelmæssige og af en varighed på 1,5-2 minutter. Så NU var det nu....men det var det så ikke alligevel ikke.
Fredag den 27 fik jeg en skarp smerte i højre side af maven, som bare ikke ville aftage og blev noget bekymret over at der var noget helt galt. Vi kørte en tur til lægevagten, men alt var i den skønneste orden.
Lørdag morgen blev smerten ved, nu fulgt af kvalme og hovedpine. Så efter en samtale med min jordemoder kørte vi hele vejen til Nykøbing f for at blive tjekket på fødegangen.
Her blev jeg scannet og det blev lavt CTG. Alt så helt fint ud. Linus havde det rigtig fint derinde. Men hans mor havde frygtelig ondt. Og den meget søde læge som undersøgte mig, kunne ikke finde en forklaring på hvor smerterne stammede fra. Men kunne oplyse mig om at jeg nu var 4 cm åben og faktisk havde fine veer (kunne bare ikke mærke dem pga. den konstante smerte i maven) Han tilbød at tage vandet, men det ville så betyde at jeg skulle føde på sygehuset. Så jeg takkede nej.
Kl.15 kørte vi hjem igen og jeg forsøge at skelne mellem veer og de andre smerter i maven. Kl.16 ringede jeg efter jordemoderen og hun var her ca. kl.17.30.
På dette tidspunkt havde smerterne aftaget en smule og jeg kunne nu mærke veerne og arbejde med dem i stedet.
Jeg blev undersøgt igen og var nu 5 cm åben, så ca. kl.19.30 kom jeg i fødekarret. Og det varme vand fik virkelig sat gang i veerne.
Kl. 20.45 kom Linus til verden. Jeg tog selv imod ham og fik ham op på maven med det samme. Han scorede 1/10 i apgar med det samme og var helt perfekt.
Selve fødslen var helt perfekt og det er fantastisk at kunne føde hjemme i trygge rammer. Min jordemoder var bare rigtig skøn og fantastisk til at vejlede mig mht. vejrtrækning mv. Hvilket også resulterede i at jeg ikke fik nogle flænger på trods af at Linus var næsten 1/2 kilo større end Liam. (da jeg fødte ham fik jeg 1 sting).
Hvis vi skal have flere børn, skal det helt sikkert også være en hjemmefødsel. Jeg anbefaler det på det højeste 
Og her er han så, en meget seriøs ung mand