"Susan"
Hej Trine
Jeg er en kvinde/pige på 36 år, jeg har endnu ikk fundet mandet i mit liv, men jeg vil rigtigt gerne have børn.
Jeg har et spørgsmål til dig:
Hvis jeg vælger at få "barn alene" hvordan er chancerne så for at det lykkes, hvis vi nu antager at jeg er meget frugtbar stadig. Jeg tænker bare hvordan rammer man tiden ved kunstig inisimination??
Knus Susan
Trines svar
Kære Susan
tak for dit brev.
Jeg ved ikke helt, hvad du mener med at "ramme tiden" for insemination? Hvis du mener, hvorledes du kommer i behandling, så er det sådan, at du skal til lægen og have en snak med ham og have en henvisning til en fertilitetsklinik eller du kan vælge at betale det selv, og så tage direkte kontakt til klinikken. Det er en god idé at have styr på sin menstraution; hvor lang din cyklus er, og hvor mange dage, der går fra 1. minstruationsdag til du har ægløsning, da det er vigtigt i forhold til inseminationen. Det er hhv. antal dage i cyklus samt luthealfasen som de anvender, når de skal regne ud, hvor det er bedst at inseminere. Du kan regne din ægløsning ud på mange hjemmesider, hvis du googler "ægløsning".
Ved almindelig insemination er det ret begrænset, hvad du skal tage af hormonindsprøjtninger - jeg mener du kan nøjes med en ægløsnigsfremmende sprøjte 2 gange af noget, der hedder Pregnyl (der er nok andre produkter på markedet). Det er ikke slemt.
Jeg ville anbefale dig at begynde at spise vitaminer som Gravitramin eller Babymenow, som indeholder det, der er godt at have i sig, når man venter sig. Ligeledes er D - vitaminer godt for fertilitetsbehandlingen ligesom Omega 3,6,9 er godt!
Jeg ved ikke, hvor du bor henne i landet, hvis du ønsker det, kan jeg godt anbefale dig et par klinikker i jylland!
Jeg ved ikke om dette var svar på dit spørgsmål, eller er du velkommen til at skrive igen.
Held og lykke med det.
Kærlig hilsen Trine
Trine tilbyder individuel terapi, parterapi - sorgbearbejdelse. Supervision samt coaching.
Se Trines hjemmeside: TrineDahl.dk