Hej Tina og jer andre dejlige kvinder:)
Ja, hvad er ressource-stærk? Der er vel ingen tvivl om hvad den almene forståelse af ordet indebærer. Men, det ville da være federe hvis ordet ressource-stærk istedet handlede om overskud og tid til kærlighed og omsorg for andre.
Men hvor bor så de ressourcestærke, hvis man tillægger ordet de værdier, jeg lige har opremset?
Bor de i 2960 Rungsted Kyst, eller bor de i en lille gennemsnitlig by på landet? Er forældrene højt eller lavt uddannede? Hvis du spørger mig, så tror jeg at de ressourcestæke lever spredt ud over hele landet. Ja, der vil da være en del flere karriere-kanoner bosat i Whiskey-bæltet, som måske ikke ser eller interesserer sig for deres børn. Men der bor også mange oversete børn i Vollsmose, hvis forældrer højst sandsynligt ikke er karrierefikserede. Et eller andet sted tror jeg, at problemet med oversete og ulykkelige børn huserer i alle samfundslag, måske med tendens til ophobning i hver ende.
Men du har helt ret. Vi er i dagens samfund meget opsat på de materialistiske goder og børn og unge lever konstant uder pres for at hamle op med sidemanden. Mine søsters børn fra skanderborg (de er 8, 10 og 14år) er så fokuserede på at få mærketøj, at de ikke bryder sig om at gå til gymnastik, hvis der ikke står Bjørn Borg på undertøjet. Det er helt vildt. Jeg var ved at kløjs i kaffen, da jeg hørte det.
Er status, at have den rigtige bil, den fine adresse og dyrt tøj på ryggen? Faktisk tror jeg ikke, at det er status for de fleste. Jeg oplever egentlig, at det som folk idag synes er status, det er at have overskud. At kunne få 3 børn, have job, og stadig have tid til at bage boller om eftermiddagen. At hjemmet er ryddet og der står lækre og spændende retter på middagsbordet. Og så er der også lige tid til at være sexgudinde for manden om aftenen.
Den holdning har jeg specielt fået efter jeg er blevet debattør på disse forums. Jeg sidder jævnligt og tager hatten af for jer andre, når jeg læser om jeres hverdag og tænker lidt "uha, jeg må gøre det ligeså godt". Men for pokker, hvis ikke det er stressende, hvad er så?
Selv ser jeg det at være mor, som min vigtigste karriere. Og når jeg en dag er færdig som læge, vil jeg forsøge at finde mig et speciale, hvor vagtbelastingen ikke er så stor. Det har jo lidt udsigter, men jeg skal nok nå dertil en dag.
KH Netapige -i øjeblikket med ALT for meget tid
Anmeld