Fladt baghoved

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2012

Ayasmor

Stærke nakkemuskler er også med til at forme barnets hoved, idet musklerne hjælper med at "trække" kraniet på plads så at sige. Så udover at ligge Storm så meget som muligt på maven (ved godt at det ikke altid er et lige stort hit) så kan du ligge ham med hovedet skiftevis til den ene og anden side. Jeg har desværre ikke selv erfaring med hjertepuden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

Kløver

Vores søn, var meget blød i kraniet da han kom for tidligt, og da han brugte sonde, lå han kun til den ene side, og blev meget skæv i hovedet. Vi fik det hele rettet op igen, ved brug af kile, og maveleje, og i stedet for hjertepuden, kan man få en rigtig trykaflastende pude, som jeg fik anbefalet på sygehuset
Måske det kan hjælpe storm

Anmeld

14. maj 2012

Krussedulle

Marts<3 skriver:

Jeg syntes ellers jeg fra start har været OBS på Storm's baghoved. Men han er sgu begyndt og ligne en der har fået en stegpanden i hovedet. Og nægter at min baby skal se sådan ud... Der ser jo vanvittigt ud... Jeg har udelukkende lagt ham på siden idag, og lagt ham på maven. Men er der nogen som har nogen gode råd eller erfaringer med at rette op på et fladthoved? Eller med erfaring med den specielle pude man kan bruge?Håber på respons, for det går mig sgu på!

Bliv ved at ligge ham på siden, skiftevis højre og venstre

Hvis det kun er begyndende, så retter det sig hurtig igen

Er han blevet decideret flad, så er puden måske en ide (har ingen erfaringer med den der pude, men det kan da være at den kan hjælpe )
Har altid drejet mine børns hoveder til siderne, hvis de lå/ligger på ryggen eller lagt dem på siden..
Og på den måde har vi aldrig haft problemet med baghovedet

Anmeld

14. maj 2012

chael

Jeg har hjertepuden. Og har været rigtig glad for den. Har faktisk 2.

Og det afhjalp og det har faktisk også rettet dig fint.

Så skynd dig ned at købe den. Den har for mit vedkommende, været alle pengene værd!

*C

Anmeld

14. maj 2012

morbibi

Marts<3 skriver:

Jeg syntes ellers jeg fra start har været OBS på Storm's baghoved. Men han er sgu begyndt og ligne en der har fået en stegpanden i hovedet. Og nægter at min baby skal se sådan ud... Der ser jo vanvittigt ud... Jeg har udelukkende lagt ham på siden idag, og lagt ham på maven. Men er der nogen som har nogen gode råd eller erfaringer med at rette op på et fladthoved? Eller med erfaring med den specielle pude man kan bruge?Håber på respons, for det går mig sgu på!

Alle mine har ligget på siden skiftevis, uanset hvad man har anbefalet, for det bliver lavet om hele tiden. Og så havde de en klud i ryggen, så de ikke trillede om på ryggen. Førhen kunne man faktisk få sådan en dims til at lægge barnet på, så de havde støtte ved maven og i ryggen og ikke kunne trille rundt.
Men jeg har hørt meget godt om hjertepuden, som andre anbefaler herinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.