Den perfekte middag for to..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.450 visninger
9 svar
1 synes godt om
14. maj 2012

Dinsen

Hej piger...

- Kæresten og jeg er blevet enige om at vi ska lave en hyggelig lørdag aften for hinanden, hvor vi self. ska diske op med en lækker og romantisk menu .. og jeg ska starte!!

Men vil gerne lave noget nyt og anderledes (end det jeg plejer self.) og der kommer i jo ind i billedet...

Så piger, hvad ville i lave?? Forret, hovedret og dessert, snack, hvad i har af ideer modtages med kyshånd...

Dinsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

HeidiØ

Dinsen skriver:

Hej piger...

- Kæresten og jeg er blevet enige om at vi ska lave en hyggelig lørdag aften for hinanden, hvor vi self. ska diske op med en lækker og romantisk menu .. og jeg ska starte!!

Men vil gerne lave noget nyt og anderledes (end det jeg plejer self.) og der kommer i jo ind i billedet...

Så piger, hvad ville i lave?? Forret, hovedret og dessert, snack, hvad i har af ideer modtages med kyshånd...

Dinsen

uuuh det lyder ikke dårligt

Jeg tænker tunmousse til forret og tiramisu til dessert - ja, det er sikkert en mærkelig kombi, men det er to af mine yndlings! Tunmousse er nemt at lave, men har faktisk aldrig prøvet tiramisuen ..

Eller sådan nogle chokoladefondue til dessert med jordbær - uuh la la!

Anmeld

14. maj 2012

Maja_4000

HeidiØ skriver:

Jeg tænker tunmousse til forret og tiramisu til dessert - ja, det er sikkert en mærkelig kombi, men det er to af mine yndlings! Tunmousse er nemt at lave, men har faktisk aldrig prøvet tiramisuen ..

Tiramisu er også nemt

Hvis det var mig ville jeg lave noget mad som havde en betydning for mig og min kæreste .. Eller min kærestes yndlingsretter

Anmeld

14. maj 2012

tarkoflen

Jeg smider igen, min yndlings dessert, som kan laves på forhånd

Ca 10 stk.
200 g 70% kakao chokolade
200 g smør
80 g past. æggeblommer
200 g past. hele æg
120 g sukker
60 g mel
Lidt smør og mel til at smøre formene i 
Vi brugte engangs aluforme fra Metro, det er ikke så godt at lave dem i silikone, da der er stor risiko for at man maser dem, når man tager dem ud

Smør og chokolade smeltes ved lav varme i et vandbad

Æg og sukker piskes sammen til sukkeret er opløst.

Chokoladeblandingen vendes i æggemassen.

Melet sigtes og vendes i dejen.

Formene smøres med fedtstof og drysses med lidt mel.

Formen fyldes med 80-90 g i (vi havde 85 g i hver)

Fryses (så de kan sagtens laves i god tid)

Kagerne bages i en 220 grader varm ovn. De sættes frosne ind i ovnen og skal have 11-13 minutter (vi gav dem 11 minutter i går) 

Anmeld

14. maj 2012

HeidiØ

Maja_4000 skriver:

Tiramisu er også nemt

Hvis det var mig ville jeg lave noget mad som havde en betydning for mig og min kæreste .. Eller min kærestes yndlingsretter

Uuh må jeg prøve en dag!

Anmeld

14. maj 2012

Dinsen

HeidiØ skriver:

tunmousse er også en af mine ynglings kagen der har jeg faktisk aldrig prøvet... så googlede lige ser ret lækker ud..

Men må nok indrømme at den chokoladefondue tiltaler mig lidt

Anmeld

14. maj 2012

Dinsen

tarkoflen skriver:

Jeg smider igen, min yndlings dessert, som kan laves på forhånd

Ca 10 stk.
200 g 70% kakao chokolade
200 g smør
80 g past. æggeblommer
200 g past. hele æg
120 g sukker
60 g mel
Lidt smør og mel til at smøre formene i 
Vi brugte engangs aluforme fra Metro, det er ikke så godt at lave dem i silikone, da der er stor risiko for at man maser dem, når man tager dem ud

Smør og chokolade smeltes ved lav varme i et vandbad

Æg og sukker piskes sammen til sukkeret er opløst.

Chokoladeblandingen vendes i æggemassen.

Melet sigtes og vendes i dejen.

Formene smøres med fedtstof og drysses med lidt mel.

Formen fyldes med 80-90 g i (vi havde 85 g i hver)

Fryses (så de kan sagtens laves i god tid)

Kagerne bages i en 220 grader varm ovn. De sættes frosne ind i ovnen og skal have 11-13 minutter (vi gav dem 11 minutter i går) 

mums lyder lækkert... og super det ka laves på forhånd ;-) ska helt sikkert prøves

Anmeld

14. maj 2012

HeidiØ

Dinsen skriver:

tunmousse er også en af mine ynglings kagen der har jeg faktisk aldrig prøvet... så googlede lige ser ret lækker ud..

Men må nok indrømme at den chokoladefondue tiltaler mig lidt

Ja tunmousse er BARE sagen!!

PRØV tiramisu! Det er læks..

Vi har sådan en chokoladefondue mini ting, den står stadig i indpakningen, hehe!

Anmeld

14. maj 2012

tarkoflen

Dinsen skriver:

mums lyder lækkert... og super det ka laves på forhånd ;-) ska helt sikkert prøves

Den er så lækker og man kan lave den længe i forvejen, fordi den skal fryses og vaniljeis og hinbær coulis som vi serverede til kan der jo også være styr på, så er det bare at sætte kagerne i ovnen og antette vi lavede det til 10 mennesker nytårs aften og det var så nemt og hurtigt, så middagen ikke blev afbrudt mere end højest nødvendigt!

Anmeld

14. maj 2012

Muffin_girl

Dinsen skriver:

Hej piger...

Dinsen

Til forret kunne jeg finde på at købe noget chorizo, parmaskinke, lomo curado.. Semi dried tomater, aioli og pesto.. Og så noget godt brød.. D

Det lyder som meget.. men man skal ikke have særlig meget af hver.. Det ELSKER JEG ! 

Eller stegte tigerrejer med hvidløg og lime 

Eller laksemousse ... MUMS !  

Til hovedret kunne jeg finde på noget nemt der skulle i ovnen. Så det var klar.. 

Fx indbagt svinemørbrad, ovnkartofler . Med en lækker salat og kryddersauce...

Til dessert kunne jeg finde på fx chokoladefondant, chokolade fondue, hvid chokolade mousse m/passionsfrugt sauce...

Sidste forslag til forret

Jeg lavede sådan en salat med ristet pinjekerner, ristet parmaskine, semi dried tomater, mixsalat, skallotteløg, peberfrugt grillet med honning, timian og balsamico..  og med en dressing af hindbæreddike  og olie.. Det lyder lidt avanceret,, Men er det ikke. Og smager fantastisk  Jeg lavede en KÆMPE portion. Og ALT var væk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.